انجمن‌های علمی حلقه میانی دانشگاه و جامعه هستند

دهقانی اشکذری: انجمن‌های علمی با ارتباط بین دانشگاه و محیط بیرون از آن، کمبودهای موجود در راستای اهداف دانشگاه را برطرف می کنند.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست با رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد و جمعی از دبیران انجمن‌های علمی، رشد و جهش دانشگاه را منوط به فعال بودن این نهادهای علمی دانست و گفت: اگر انجمن های علمی به معنای واقعی فعال باشند و وظیفه خودرا فهمیده و در مسیر درست حرکت کنند، رشد و جهش مدنظر دانشگاه به وسیله آنها شکل می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد فلسفه وجودی انجمن های علمی را تصریح کرد و ادامه داد: وظیفه انجمن‌ها پر کردن خلا و کمبودهایی است که در مسیر آموزش دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: به دلایلی مختلفی نظیر کمبود امکانات که همیشه در دانشگاه‌ها مطرح بوده، کاربردی کردن دروس خارج از امکان بوده که انجمن‌ها می‌توانند با برنامه ریزی درست این مهم را در حد توان پوشش دهند.

دهقانی اشکذری به دغدغه اساتید بر دروس تئوری تاکید کرد و ادامه داد: آموزش‌های تئوری مبنای کار بیشتر اساتید می‌باشد در صورتیکه آموزش کاربردی علوم باید مبنا قرار گیرد لذا انجمن‌ها با توجه به این مهم می‌توانند این کمبود را جبران کنند.

وی در نهایت شکافی که بین جمعه و دانشگاه است را یادآورشد گفت: انجمن‌های علمی حلقه میانی دانشگاه و محیط بیرون از دانشگاه و جامعه را شکل می‌دهند و باید این ارتباط را برقرار کرده و کمبودها در حوزه دانش علمی توسط انجمن‌ها جبران شود.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد برخی وظایف انجمن های علمی را یاد آور شد و گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی که مربوط به درس و خارج از محدوده زمانی تدریس استاد بوده و در کلاس مطرح نمی شود باید توسط انجمن ها صورت گیرد.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: انجمن ها با برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های خود را در معرض عموم به‌خصوص بخش صنعت گذاشته و در مسیر برقراری ارتباط با محیط بیرون از دانشگاه می‌توانند از این فرصت‌ها بهره ببرند.

دهقانی اشکذری لازمه موفقیت انجمن ها را همدلی و همکاری بین آنان مطرح کرد و گفت: رشد و موفقیت دانشگاه ،هدف اصلی است و با توجه به این هدف، باید وحدت در عین کثرت شکل بگیرد.

وی ۲۱ انجمن دانشگاه آزاد اسلامی یزد را خاطر نشان کرد و افزود: این تعداد انجمن باید اصل دانشگاه موفق ، متعالی، موثر و کارآمد را مبنای وحدت خود قرار دهند و با برنامه‌های مشترک و هماهنگ به هدف اصلی برسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پایان از دبیران انجمن های علمی دانشگاه، برنامه ریزی صحیح و نظم را مطالبه کرد و گفت: برنامه شش ماه انجمن ها باید با مدیریت، تیم‌سازی و هماهنگی، مدون و مشخص باشد تا هم از امکانات دانشگاه به صورت بهینه استفاده کنند و هم همه انجمن‌ها به موارد مطلوب خود دست یابند.

خبرنگار : محمد حسین زارع

انتهای خبر/

کد خبر: 1216314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =