دفاتر تقریب مذاهب راهبردهای دشمن را برای تفرقه بین مسلمانان ناکام بگذارند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد با هوشیاری راهبردهای دشمن را برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان ناکام بگذارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین نشست سراسری مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد قشم برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دفاتر تقریب مذاهب با محوریت گسترش فضای انقلابی ایجاد شد

سروری مجد در این نشست با اشاره به نقش اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی در تشکیل دفاتر تقریب مذاهب گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان دانشگاهی مسأله محور بر اساس اسناد بالادستی و سند جامع تحول و تعالی این دانشگاه می کوشد تا در جهت تحقق اهداف دانشگاه و انقلاب اسلامی به مسئولیت های اجتماعی، فرهنگی خود عمل کند.

وی با تأکید بر حفظ ارتقای علمی در کنار حفظ شأن، منزلت و کیان دانشگاه با هدف توسعه و گسترش فضای انقلابی افزود: دفاتر تقریب مذاهب باید براساس تشریک مساعی با بهره گیری از کتاب آسمانی «قرآن کریم» بر محور برنامه های علمی و پژوهشی تلاش کنند تا اهداف اصلی تشکیل این دفاتر که حفظ معنویات، وحدت و مشترکات مذهبی است به خوبی نشان داده شود و در مقابل نیز از مسائل تفرقه افکن و ایجاد اختلاف که موجب تشتت آرا می شود، پرهیز کنند.

به گفته سروری مجد، دین اسلام کاملترین و متعالی ترین دین آسمانی است که در بین مذاهب مختلف دارای مشترکاتی به نام «اصول دین» و «قرآن کریم» است که می‌تواند به عنوان اقیانوسی از برکات و معنویات به روی جامعه گشوده و تبیین شود تا بتواند تمام مسلمانان را از این زلال حقیقت سیراب کند و به تعالی و سعادت برساند.

وی از همه مسئولان دفاتر تقریب مذاهب خواست، هوشیار باشند و تلاش کنند با حفظ آرمان های انقلاب اسلامی در اشاعه فرهنگ متعالی «وحدت» برنامه های خود را تدوین و تبیین کنند و راهبردهای دشمن را برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان ناکام بگذارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک ابر مرد در حوزه وحدت و تقریب مذاهب است، اظهار کرد: سردار سلیمانی همواره در طول عمر با سعادتش سعی کرد، با ایجاد وحدت در بین اقوام و مذاهب مسلمان، سدی محکم در مقابله با تفرقه افکنی دشمن ایجاد کند و امروز هم به عنوان یک شهید مورد قبول و وثوق همه است.

محمد حسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد دانشگاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی ارائه کرد و گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تقریب مذاهب با تاکید بر مشترکات که مورد تاکید مسئولان نظام نیز هست، بسیار پررنگ و حیاتی است و توانسته به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی به عنوان پایگاه وحدت نیز در این راستا خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه تقریبی باید براساس دیدگاهها و منویات مقام معظم رهبری شکل گیرد و الگوی واقعی تقریب، مقام معظم رهبری هستند که هر گاه احساس کنند مسلمانی مورد ظلم استکبار قرار می گیرد در دفاع به حق اقدام می کنند.

لازم به ذکر است، ششمین نشست سراسری مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی که با غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از گلزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی قشم آغاز شد با ارائه گزارش و بیان سخنانی از طرف مسئولان دفاتر تقریب در زمینه محور وحدت و مشترکات دینی و مذهبی به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =