بهترین رژیم غذایی از نظر کارشناسان

تناسب اندام، یکی از دغدغه‌های مردم جهان است؛ برای رسیدن به این هدف، ۴۳کارشناس تغذیه در آمریکا دور هم جمع شدند و ۳۰رژیم غذایی متفاوت را بررسی کردند و آنها را به‌ترتیب اولویت، در قالب مقاله‌ای ارائه دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نتیجه‌ این تحقیق، همین چند روز پیش، در مقاله‌ای در نشریه US News & World Report منتشر شد تا مردم جهان اگر خواستند از آنها در سال جدید میلادی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

اقداماتی که به هضم غذا کمک زیادی می‌کنند

در این تحقیق، برنامه‌هایی مثل رژیم غذایی مدیترانه‌ای، رژیم غذایی دَش (DASH)، مایند (MIND) و... بررسی شد و مثل هفت سال گذشته، رژیم غذایی «مدیترانه» ‌ای، همچنان بهترین و سالم‌ترین برنامه‌ غذایی عنوان گرفت؛ البته «خام‌خواری» هم در آخرین جایگاه واقع شد.

از رژیم غذایی مدیترانه‌ای چه می‌دانیم؟

اگرچه در منوی غذایی کسانی که در منطقه مدیترانه زندگی می‌کنند، گوشت، پاستا و غذاهای سرخ‌شده یافت می‌شود، اما برنامه غذایی‌ای که به این نام معروف است، براساس پخت‌وپزی ساده مبتنی بر گیاهان است. در این برنامه، وعده‌های غذایی روی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، دانه‌ها و آجیل تمرکز دارد و در آن چربی‌هایی غیر از روغن زیتون یافت نمی‌شود.

کسانی که از این برنامه پیروی می‌کنند باید در هفته، ۲بار غذاهای دریایی نوش‌جان کنند و در خوردن مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات هم زیاده‌روی نکنند. در این رژیم غذایی، گوشت قرمز و شیرینی‌ها، به‌صورت انگشت‌شمار در برنامه ماهانه توصیه شده است، اما شما از خوردن آنها منع نمی‌شوید.

اگر از این برنامه غذایی پیروی کنید، در طول روز احساس گرسنگی نمی‌کنید؛ زیرا فیبر، چربی‌های سالم و غلات، احساس سیر بودن را به شما هدیه می‌دهند.

رژیم غذای مدیترانه‌ای، برای صرف غذا در بیرون از خانه هم پیشنهادهایی دارد؛ مثلا از شما می‌خواهد در رستوران، اول، سالاد سفارش دهید و اگر امکانش هست، پیتزای سبزیجات یا ماهی قزل‌آلای خود را با دوستتان به اشتراک بگذارید.

کارشناسان، این رژیم غذایی را برای کنترل دیابت، فشار خون، کلسترول بالا، افسردگی و... مناسب می‌دانند. جالب است بدانید تمرکز این رژیم غذایی بر اصلاح سبک غذاخوردن شماست و چندان محدودیتی برای مصرف مواد غذایی‌تان ایجاد نمی‌کند.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1216633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =