ترکیب تیم ملی ایران مجدد تغییر می‌کند؟

ترکیب تیم ملی ایران در هر بازی مرحله گروهی جام ملت های آسیا تغییر داشت تا کادر فنی بتواند با شناخت کافی این تیم را برای مرحله یک هشتم نهایی به میدان بفرستد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران با سه پیروزی متوالی مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا راه پیدا کرد و باید روز ۱۱ بهمن به مصاف سوریه برود.

بیشتر بخوانید:

صادق محرمی به بازی تیم ملی مقابل سوریه می‌رسد؟

کادرفنی تیم ملی ایران در هر یک از این دیدارها تصمیم‌های متفاوتی برای انتخاب بازیکنان اصلی گرفت که با دیدگاه های موافق و مخالفی همراه بود. برخی اعتقاد داشتند که قلعه نویی برای رسیدن به ترکیب اصلی چنین تغییراتی را در تیمش ایجاد می کند و برخی هم معتقد بودند او به دلیل این که تاکتیک مشخصی برای بازی های تیم ملی ندارد نفرات را بررسی می کند تا به ترکیب و تاکتیک نهایی برسد.

یک سیستم با سه رویکرد

تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود مقابل فلسطین، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی را روانه میدان کرد.

تیمی که چهار بر یک به پیروزی رسید تا خط حمله نمره قبولی بگیرد اما اشتباهات خط دفاعی باعث نگرانی امیر قلعه نویی شد تا سرمربی تیم ملی ایران تصمیمی دیگر برای دومین بازی بگیرد.

مصدومیت شجاع خلیل زاده باعث ورود سید مجید حسینی به جمع بازیکنان اصلی شد. ضمن اینکه رامین رضاییان نیز جای محرمی را گرفت و میلاد محمدی نیز جایگزین حاج صفی شد. روزبه چشمی هم به دلیل آسیب دیدگی سعید عزت الهی در جمع ۱۱ نفر اصلی قرار گرفت.

قلعه نویی فرصت اولین تجربه شهریار مغانلو را در جام ملت‌های آسیا داد تا این مهاجم بلند قامت جای کریم انصاریفرد را بگیرد. دیداری که با برد خفیف یک بر صفر ایران مقابل هنگ کنگ همراه بود تا انتقادات از تیم تحت هدایت قلعه نویی اوج بگیرد.

واکنش کادر فنی تیم ملی ایران به نقدهای صورت گرفته در تهران تغییرات جدید در سومین بازی این تیم در دوحه قطر شد. سرمربی تیم ملی ایران با حفظ استراتژی بازی تهاجمی تصمیم گرفت نفرات زیر را مقابل امارات به میدان بفرستد:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، سعید عزت الهی، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیبی که به نظر می‌رسد قرار است در دور حذفی نیز بیشترین حضور را در میدان داشته باشد.

مصدومیت یا ابهام؟

بخشی از تغییرات متوالی در ترکیب ایران برای بازی‌های گروهی به مصدومیت بازیکنان ربط دارد. این تیم در جریان هر یک از این دیدارها بازیکنان آسیب دیده داشت تا چاره‌ای جز تغییر برای قلعه نویی نماند. از سوی دیگر به نظر رسید کادر فنی تیم‌ملی ایران همچنان بازیکن ایده آل خود در هر پست را پیدا نکرده تا نزدیک به ۱۶ بازیکن طعم حضور در ترکیب اصلی را بچشند.

جای خطرناک آزمون و خطا

حالا تیم ملی ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها راه پیدا کرده است. دیدارهایی که هیچ محلی از اعراب برای آزمون و خطا در تعیین ترکیب تیم ملی ایران ندارد. بنابراین شاید بهتر باشد قلعه نویی تمام تمرکز خود را معطوف به انتخاب ترکیبی با کمترین تغییر دهد تا شاگردان او اعتماد به نفس کافی با آگاهی محیطی حداکثری نسبت به جاگیری هم تیمی‌های خود را در جریان این تورنمنت پیدا کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1217206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =