توصیه و تشویق به حضور در انتخابات یک تکلیف همگانی است

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری امام جمعه بجنورد دعوت به مشارکت در انتخابات را وظیفه همگانی دانست و گفت: افراد دارای تریبون و رسانه ها نقش مهمی در ایجاد شور در این رویداد سیاسی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد با اشاره به فضائل امام علی(ع) اظهار کرد: اقتدا و عمل به توصیه‌ها و رفتارهای امیرالمومنین رمز سعادت دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: نظام اسلامی و دینی اگر تقویت شود، بسیاری از خوبی‌ها احیا می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به بسترسازی نظام دینی در اقامه خوبی‌ها بیان کرد: برگزاری آئین اعتکاف یکی از خوبی‌هایی است که در کشور عزیز ما ایران با استقبال چشمگیر مردم در حال برگزاری است و رشد ۳۶۵ درصدی حضور دانش‌آموزان در آن بیانگر تبدیل این فریضه دینی به یک فرهنگ در بین مردم شده است.

وی در ادامه افزود: حضور یازده هزار معتکف از اقشار و رده‌های مختلف سنی در مساجد خراسان شمالی بیان‌گر تقویت پایه‌های دینی مردم در استان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن از قدرت ایران و انتخابات پرشور ترس دارد و انتخابات پرشور دشمن را عصبانی می کند که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: امروز تقویت این نظام به انتخابات است، انتخابات پرشور و پرحرارت و با مشارکت همه مردم باعث تقویت معروف الهی خواهد شد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: رسانه‌ها، فعالین فضای مجازی، معلمین، دانش آموزان، خانواده‌ها و همه در این امر که یکدیگر را توصیه به حضور و مشارکت در انتخابات کنند وظیفه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نماز جمعه پرشور نیز تاکید کرد و افزود: نماز جمعه فریضه دینی است و در این آیین مردم با تمامی مسائل داخل و جهان آشنا می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مباحث سیاسی و اجتماعی در خطبه های نماز جمعه بیان می شود افزود: امام جمعه باید نسبت به مسوولان زبان نقد داشته باشدو هیچ مسوولی نباید نقد را به دل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر احترام به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: در روایات و آموزه های دینی به فروتنی و ادب به والدین بسیار سفارش و تاکید شده است‌ و باید نسبت به دیگران و حتی زیردستان تواضع داشته باشیم و هیچ کس حق ندارد نسبت به مردم فخر بفروشد.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: مسوولان و مدیران باید تواضع داشته باشند و نسبت به مردم و ارباب رجوعان مهربان باشند و به آنان فخر نفروشند و باید گرفتاری و مشکلات آنان را رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: چنانچه ارباب رجوعی مشکل داشته باشد و با عصبانیت صحبت کند رفتار مودبانه و مهربان بودن آتش عصبانیت را فرو می برد.

امام جمعه بجنورد به گروه ها و جناح های سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: خود را حق دانستن و دیگران را باطل دانستن اشتباهی بزرگ است و جریان های سیاسی نباید به همدیگر تهمت روا دارند.

خبرنگار:علی کاوه

انتهای پیام /

کد خبر: 1217383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =