شرکت ۱۰۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد استان تهران در مراسم اعتکاف

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاداسلامی از حضور ۱۰۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد استان تهران در مراسم اعتکاف خبر داد.

حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از حضور ۱۰۰۰ دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای استان تهران خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این تعداد را دانشجویان دختر و بقیه را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

احکام و اعمال اعتکاف ماه رجب

وی تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد دانشجویان شرکت کننده در مراسم اعتکاف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نداریم. ولی در بیشتر مساجد جامع واحدهای استانی اعتکاف برگزار شده است. البته برخی از واحدها نیز به صورت مشترک این مراسم را برگزار کردند.

حجت الاسلام شریفانی ادامه داد: تقریبا در هر واحد استانی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشجو در این مراسم شرکت کرده‌اند. البته تعداد زیادی از دانشجویان نیز در مساجد مردمی و در سطح شهر شرکت کرده‌اند و در این آمار لحاظ نمی‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاداسلامی گفت: من از تمام روسای واحدهای دانشگاه آزاداسلامی درخواست می‌کنم از مراسم اعتکاف حمایت کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف یکی از بهترین سنت‌های دینی، معنوی و تربیتی است، گفت: سابقه تاریجی این مراسم بر اساس شواهد تاریخی، به قبل از اسلام برمی‌گردد. در دوران پیامبرانی مانند عیسی و سلیمان چهل روز و حتی یک سال اعتکاف داشتند. در قرآن کریم شان بسیاری بالایی برای متکلفین بیان شده است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاداسلامی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم اعتکاف به صورت محدود و فقط در شهرهای مشهد و قم برگزار می‌شد. بعد از انقلاب، اغلب مساجد تمام شهرها اعتکاف با حضور جوانان برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پررنگ‌ترین مراسم اعتکاف متعلق به دانشگاه‌ها است. تمام دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی به صورت منظم و با برنامه این مراسم را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =