استرداد تبهکاران و مجرمان از ترکیه به ایران

ترکیه دیگر قرار نیست بهشت مجرمان فراری ایران باشد و پلیس این کشور عملیات بزرگی را برای دستگیری و استرداد تبهکار تحت تعقیب اینترپل ایران آغاز کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بعد از استرداد تتلو به ایران و سلب تابعیت پدرخوانده قماربازان‌، حالا نوبت به مجرمانی رسیده که به اتهام مختلف در لیست قرمز اینترپل قرار گرفته‌اند؛ مجرمانی که تا دیروز تصور می‌کردند حاشیه امنی در ترکیه دارند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو

همین دوماه قبل بود که درگزارشی ازوضعیت فرار مجرمان تحت تعقیب به ترکیه انتقاد کردیم ونوشتیم این کشور بهشت مجرمان فراری شده است. این کشورهمسایه درسال‌های اخیر به بهشت مجرمان ایرانی تبدیل شده وهرمجرمی برای فراراز چنگ قانون، اولین گزینه‌ای که به ذهنش می‌رسید، فرار به این کشور و شروع زندگی زیرزمینی در آن بود. آنها پس از فرار به ترکیه‌، به خاطر حاشیه امنی که داشتند به جرایم‌شان ادامه می‌دادند.

بررسی پرونده این تبهکاران نشان می‌دهد، کلکسیونی از مجرمان با جرایم مالی و جنایی هستند. گروه نخست قماربازانی هستند که زیر نظر پدرخوانده سایت‌های قمار در این کشور هنجارشکنی می‌کنند تا با جذب دنبال‌کننده، تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی را بکنند. داوود هزینه‌، بهادر وحشی‌، میلاد حاتمی، دنیا جهان‌بخت و چند بلاگر دیگر از چهره‌هایی هستند که به‌خاطر فعالیت با سایت‌های قمار و هنجارشکنی تحت تعقیب بوده اما در ترکیه به فعالیت مجرمانه‌شان ادامه می‌دادند. با پیگیری پلیس اینترپل‌، میلاد حاتمی به ایران استرداد شد اما دیگر مجرمان در این کشور مانده و با ریزش دنبال‌کننده‌ها، این روزها کار و کاسبی‌شان کساد شده است.

گروه دوم، مجرمان اقتصادی هستند که پس از کلاهبرداری و اختلاس راهی ترکیه می‌شوند. برخی‌ مجرمان اقتصادی قبل از این‌که جرم‌شان برملا یا پرونده قضایی برای آنها تشکیل شود، قانونی به مقصد ترکیه از کشور خارج می‌شوند.بسیاری از مجرمان جرایم جنایی به‌ویژه قتل هم اولین جایی که برای فرار به ذهن‌شان می‌رسد، ترکیه است. این مجرمان به صورت زمینی و غیرقانونی به ترکیه گریخته و سعی می‌کنند با هویت جعلی در این کشور کار کرده و راهی برای فرار به یونان و آلمان پیدا کنند. به نظر می‌رسد با پیگیری پلیس اینترپل ایران و دستگاه قضایی و با تغییر سیاست‌های ترکیه در برابر مجرمان تحت تعقیب اینترپل، دیگر این کشور محل امنی برای مجرمان فراری نیست و هر لحظه باید منتظر دستگیری و استرداد آنها به ایران باشیم. به گفته یک مقام آگاه قرار است درنخستین مرحله‌، تعدادی ازمجرمان تحت تعقیب دراین هفته به ایران استرداد شده تا به اتهامات آنها رسیدگی شود. قماربازان اینستاگرامی و مجرمان اقتصادی جزو افرادی هستندکه ازاین کشوراخراج وتحویل دستگاه قضایی ایران می‌شوند. همزمان با عملیات پلیس ترکیه اخباری در باره دستگیری داوود هزینه در ترکیه منتشر شد که به نظر می‌رسد در ادامه طرح دولت ترکیه برای استرداد مجرمان تحت تعقیب باشد. لغو تابعیت سعدا...امیرشقاقی در ترکیه هم می‌تواند مقدمه‌ای برای استرداد او به کشور باشد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

کد خبر: 1217851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =