تکمیل جاده بجنورد-جنگل گلستان نیازمند 1500 میلیارد تومان اعتبار

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: برای تکمیل طرح‌ ناتمام جاده بجنورد - جنگل گلستان به تامین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدرضا هنرور مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره طرح ناتمام عملیات راه‌سازی محور بجنورد - جنگل گلستان اظهار کرد: برای تکمیل این طرح هنوز به تأمین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. با میزان اعتباراتی که هر ساله از محل ردیف بودجه تملک و دارایی به استان پرداخت می‌شود، در آینده‌ای نزدیک این طرح راه‌سازی تکمیل نخواهد شد،برای سرعت بخشی به تکمیل آن، بهره‌مندی از اعتبار تسهیلاتی ماده ۵۶ پیشنهاد شده است.

وی درباره اعتبار تسهیلاتی ماده ۵۶ بیان کرد: نحوه پرداخت و دریافت این اعتبار تسهیلاتی برای تکمیل طرح‌های عمرانی با بیش از ۷۰ پیشرفت فیزیکی این‌گونه است که پیمانکار طرح بر اساس صورت‌وضعیت تأیید شده توسط کارفرما، می‌تواند برای تکمیل طرح عمرانی از بانک عامل تسهیلات دریافت کند و در مقابل دولت مبتنی بر تعهدی که داده است، اصل و سود تسهیلات را طی مهلت مقرر به بانک عامل بازمی‌گرداند.

این مسئول افزود: این اقدام در راستای تکمیل طرح‌های عمرانی ناتمام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و به بالا است که در دستور کار قرار گرفته است.

بااین‌وجود، وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا بانک‌های عامل در استان توان پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده ۵۶ برای تکمیل طرح راه‌سازی محور بجنورد - جنگل گلستان را دارند؟ تصریح کرد: درصورتیکه این امر عملی شود این طرح راه‌سازی طی یک سال و نیم آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان شمالی تأکید کرد: باتوجه‌ به اینکه بانک‌های استان تمایلی به عمل به این اقدام را ندارند، ضرورت دارد که استانداری خراسان شمالی در تعامل با بانک مرکزی بتواند بانک‌های عامل استان را بر این امر مکلف کند.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =