توضیحات معاون مالی واحد ارومیه درباره نحوه محاسبه سنوات دانشجویان/ افزایش شهریه تکذیب شد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد ارومیه با بیان این که افزایش شهریه‌ای در این واحد دانشگاهی در کار نبوده است، گفت: این بدهی دانشجویانی را در بر می‌گیرد که طبق بخشنامه، سنوات مجاز مالی خود را به اتمام رسانده‌اند. میزان شهریه این دانشجویان بر اساس نرخ روز محاسبه می‌شود.

رسول یاری معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز پیرامون گلایه بعضی از دانشجویان از افزایش شهریه، اظهار کرد: استفاده از واژه افزایش شهریه در این مورد صحیح نیست؛ چرا که این بدهی شامل همه دانشجویان نبوده و دانشجویانی را در بر می‌گیرد که طبق بخشنامه، سنوات مجاز مالی خود را به اتمام رسانده‌اند. میزان شهریه این دانشجویان بر اساس نرخ روز محاسبه می‌شود.

یاری بیان کرد: طبق بخشنامه، سنوات مجاز مالی برای دانشجویان مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ۴ نیمسال، برای دانشجویان کارشناسی پیوسته ۸ نمیسال و برای دانشجویان دکتری تخصصی ۱۰ نیمسال، دانشجویان دکتری عمومی پزشکی و دامپزشکی ۱۸ نیمسال، دانشجویان دکتری عمومی دندانپزشکی ۱۷ نیمسال و دکتری عمومی داروسازی ۱۶ نیمسال است که در صورت تجاوز از این سنوات، شهریه به نرخ روز (دانشجوی وردودی جدید سال اتمام سنوات) محاسبه می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد نیز برای کاهش آثار اقتصادی ناشی از شهریه دانشجویان نسبت به تقسیط شهریه بصورت کوتاه مدت (۴ ماهه) بدون کارمزد، معرفی به بانک‌های عامل از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک قرض الحسنه رسالت با کارمزد ۲.۵ درصد و همچنین بانک ملی و ثبت‌نام و تخصیص منابع صندوق رفاه وزارت عتف اقدام می‌کند. دانشجویان در صورت استفاده از این مزایا دیگر می‌توانند کل شهریه و بدهی خود را یکجا تسویه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: لذا افزایش شهریه‌ای در کار نبوده و فقط دانشجویانی که بنا به دلایلی اتمام سنوات تحصیل و فارغ التحصیلی خود را به نیمسال‌های بعد از سنوات مجاز موکول می‌کنند مشمول این بخشنامه شده‌اند. در صورتی که برخی از دانشجویانی که در بازه سنوات مجاز مالی فارغ التحصیل شوند هیچ تغییری در شهریه ایشان به وجود نمی‌آید.

یاری گفت: همچنین لازم است بدانیم که کلیه فرمول‌های تعیین شهریه در آموزشیار، توسط پشتیبانان سیستم و همکاران سازمان مرکزی تعریف شده و هرگونه تغییر اعم از کاهش یا افزایش در میزان شهریه مستقیما در دسترس سازمان مرکزی است و هیچگونه دسترسی‌ برای همکاران واحد ها تعریف نشده است.

خبرنگار: اسرس رحیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =