تهران- ایسکانیوز: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در جلسه هماهنگی کمیته دانشگاهیان استان کرمان که با حضور نمایندگان دانشگاههای کرمان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار گردید با اشاره به آغاز ماه محرم سید و سالار شهیدان اظهار داشت: اسلام تنها دینی است که معرفت، عقلانیت، شور و احساس و عاطفه را توام با یکدیگر در خود جای داده است.


مهدی صدفی ماموریت این شورا را برگزاری مراسم ملی و مذهبی عنوان نموده و تصریح کرد: نیروهای مسلح، حوزه های علمیه، دانشگاهها، تکایا و هیات مذهبی، بازاریان و تمام دستگاهها و تشکلهای مردمی که سابقه فعالیت فرهنگی دارند عضو این شورا هستند و در برگزاری این مراسم شورا را یاری می نمایند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه کرمان، وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ملی و مذهبی تاکید نمود: این گونه مراسم مانند 22 بهمن و روز قدس و مراسم ماه محرم نقش بسیار زیادی در افزایش دید معنوی جامعه و اهمیت زیادی در رسانه های جهان و برجستگی بعد استکبار ستیزی ملت ایران داشته و عظمت نظام مقدس اسلامی ایران را به جهانیان گوشزد می نماید.


صدفی تقارن 13 آبان و عاشورای حسینی را دارای سنخیت دانسته و عنوان کرد: اتفاقات 13 آبان و حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) هردو به منظور مبارزه با استکبار زمان و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، لذا بسیار با هم سنخیت دارند.


در ابتدای این نشست دکتر بابک آل طه نیز با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان و خیر مقدم به حاضران تقارن 13 آبان و روز مبارزه با استکبار و شهادت امام حسین(ع) را بسیار حائز اهمیت و قابل توجه دانسته و خواستار برگزاری با شکوه این مراسم شد.


شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر مهدی صدفی و علی کدخدایی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رستمی از دانشگاه پیام نور، آذرانداز از دانشگاه شهید باهنر، امیری از جهاد دانشگاهی، افشاری و خسروداد از دانشگاه جامع علمی و کاربردی، ایرانمنش از دانشگاه فرهنگیان، خداوردی از دانشکده چمران، حجت الاسلام والمسلمین پورحبیبی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، افشار از دانشکده فنی حضرت فاطمه زهرا و حجت الاسلام والمسلمین علی حسینی از دانشگاه آزاد اسلامی کرمان حضور داشتند.

کد خبر: 121844

وب گردی

وب گردی