تهران- ایسکانیوز: رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان تهران گفت: با توجه به واردات بی رویه پوشاک، 60 درصد از اعضای صنف طاقه فروشان مغازه های خود را تعطیل کرده اند.

امیر قدیمی نیا گفت: در حال حاضر تنها 3500 عضو از اعضای این صنف در تهران فعالیت دارند.
او شرایط کسب و کار را برای اعضاء صنف مربوطه مناسب ندانست و اعلام کرد: حدود 4 هزار عضو در سال گذشته فعالیت خود را به خاطر واردات بی رویه پوشاک تعطیل کرده و ترجیح دادند به کسب و کاری دیگر مشغول شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون بازار پوشاک از کالاهای ارزان قیمت و بی کیفیت خارجی پر شده به طوری که میزان تولید و فروش پوشاک ایرانی به صفر و یا حتی منفی رسیده است.
قدیمی نیا افزود: هم اکنون 70 درصد بازار پوشاک در اختیار کالاهای قاچاق است و پوشاک کشورهای چین، ترکیه و در کنار آنها آلمان در این بازار حاکمیت می کنند.
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان تهران تولید و فروش پارچه در ایران را بدون حامی دانست و گفت: حدود 10 سال پیش، دولت قیمت تمام شده پارچه را افزایش داد؛ براین اساس قیمت پوشاک داخلی بالا رفت و از سویی دیگر جنس های ارزان قیمت به سمت بازار ایران روانه شد. اما دولت همچنان بر افزایش قیمت تمام شده پارچه تاکید دارد به طوری که رکود هر روز بیش از روز قبل بر بازار طاقه فروشان حاکم می شود.
وی با تاکید بر نبود فضای رقابت در این صنف ادامه داد: پوشاک ایرانی بسیار با کیفیت هستند؛ اما پوشیدن لباس خارجی افتخار به شمار می رود از این رو نباید انتظار داشت که با وجود حاکمیت پوشاک و برند خارجی در بازار، بتوان سلیقه مصرفی مردم ایران را تغییر داد.

 
کد خبر: 121846

وب گردی

وب گردی