برگزاری دوره آموزشی برای ارتقای دانش پارلمانی دستگاه‌های اجرایی

معاون تقنینی امور مجلس ریاست جمهوری گفت: یک دوره آموزشی را برای ارتقای دانش پارلمانی تمام دستگاه ها در ۷ موضوع برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی ادیانی راد معاون تقنینی امور مجلس ریاست جمهوری صبح امروز در سی امین جلسه شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی اظهار کرد: یک دوره آموزشی را برای ارتقای دانش پارلمانی تمام دستگاه ها در ۷ موضوع برگزار کردیم که از استقبال دستگاه ها صمیمانه سپاسگزارم البته در ابتدای راه هستیم.

بیشتر بخوانید:

ضرورت تدوین الگوی نوین برای تعامل قوای مجریه و مقننه

وی ادامه داد: برخی کاستی ها به عدم اشراف مسئولان ما به حقوق و تکالیفشان بازمی‌گردد که امیدواریم با برگزاری این نشست ها خلاها پوشش داده شود. ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی از ناحیه معاونت وزارت آغاز شده و از معاونان و روسای جدید الانتصاب در دستگاه‌های دولتی استدعا دارم یکبار ارزیابی عملکرد سال گذشته را بررسی کنید که تذکرات باید امسال مرتفع و ضعف‌ها به قوت تبدیل شود.

ادیانی با اشاره به موضوع استعلام ها نیز گفت: دستگاه‌ها به استعلام‌ها در پاسخ دقت کنند دو سه دستگاه صرفا انشا می‌نویسند و ما تلفنی هم تذکر داده ایم. استعلام در حقیقت فرصتی است برای استیفای حق دستگاه؛ استدعا می‌کنم انشانویسی تکرار نشود.

وی ادامه داد: در هیئت وزیران بالغ بر ۹۸ درصد نظرات تقنینی (قانون‌گذاری) منجر به تصمیم و رای این هیئت می‌شود، این اقدام از پاسخ به استعلام‌ها حاصل خواهد شد، بنابراین سهل نگیرید.

ادیانی با اشاره به بحث صورت جلسه ها نیز خاطرنشان کرد: دو سه دستگاه تکرار غیرمنتظره سال قبل را انجام دادند. نباید حوزه گزارش نظارتی و تقنینی خلط شود آنچه به ما می‌رسد مبنای قضاوت و ارزیابی عملکرد است همه این موارد را از باب دفاع از حقوق خود دستگاه ها می‌گوییم بنابراین با تفکیک موضوعی صورت جلسات را ارسال کنید.

ادیانی در پایان افزود: کل طرح هایی که در دولت ۱۳؛در مجلس یازدهم مطرح شده ۲۹۰ مورد است که ۲۰۸ مورد آن جاری است.

تلاش برای حضور مردم در انتخابات با شور انقلابی

محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: همه ما مدیون انقلاب اسلامی هستیم که شرف و حیثیت را به یکایک ما ارزانی داشت.

وی ادامه داد: میشل فوکو فیلسوف فرانسوی ۹ مقاله درباره انقلاب اسلامی ایران منتشر کرده است، وی از نزدیک در جنبش اجتماعی فرانسه حضور داشت و دو بار هم به ایران آمد و تحولات را مشاهده و در مقاله خود آورد.

قربانی تصریح کرد: میشل فوکو تا آخر عمر وفادار به انقلاب ماند. یک حرف بزرگی می‌زد اینکه «تنها انقلاب ارادی جهان که بر اساس اراده عمومی ملت شکل گرفت و احزاب نقشی در آن نداشتند، انقلاب اسلامی ایران است.»

وی افزود: فوکو همچنین می‌گوید انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که ماتریالیستی نیست و معنویت سیاسی را از اعماق تاریخ برکشید و سر دست کشید و همچنین امکان حذف آن از مرزهای جغرافیایی وجود ندارد.

قربانی خاطرنشان کرد: همزمان با انقلاب ایران مشابه آن در ترکیه هم رخ داد سال ۱۹۹۱ کاواکچی برای اولین بار با حجاب وارد مجلس ترکیه شد و نظامیان دست و پای آن را شکستند اما الان مجلس ترکیه ۸۰ خانم با حجاب دارد. دومین ارتش ناتو در ترکیه است که اینها همگی ناشی از انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: امروز در آستانه لیله القدر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس هستیم و همه ما موظف هستیم تلاش کنیم مردم با شور و شعور انقلابی در انتخابات حاضر و اینبار هم دشمنان به فضل الهی شکست خواهند خورد.

شفافیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید

در ادامه این نشست احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره به تحولات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پیش از ریاست دکتر طهرانچی متاسفانه پرداخت حقوق‌ها در دانشگاه آزاد عقب افتاده بود و خوشبختانه پرداخت ها امروز به روز شده است.  

وی با اشاره به شفافیت مالی دانشگاه آزاد ادامه داد: زمانی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در سراسر کشور ۴۰ هزار حساب در بانک ها داشتند که کنترل را بسیار دشوار میکرد خوشبختانه با یک وقت گذاری و برنامه ریزی به«یک» حساب تبدیل شد و حساب های بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد امروز شفاف است.   

حیدری با اشاره به اقدامات بسیار خوب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ثمره این اقدامات دانشگاه آزاد؛ اعتماد مردم است و زمانی که دانشگاه آزاد ۸۰۰هزار دانشجو داشت و بسیاری در آن زمان ادعا میکردند که این میزان روز به روز کاهش می یابد و بسیاری واحدها باید جمع آوری شوند؛ امروز یک میلیون و ۳۶۰هزار دانشجو دارد.  
وی در پایان از راه اندازی کمیته راهبردی مشارکت حداکثری در انتخابات در وزارت نیرو خبر داد. 

گفتنی است در انتهای این نشست سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور به همراه مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی از نمایشگاه روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1218520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =