وزیر ارتباطات: تاکنون ۱۱ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه صنعت فضایی بومی‌سازی شده و پایگاه پرتاب، ماهواره‌بر بومی و ایستگاه دریافت داده‌های زمینی در اختیار داریم، گفت: در دو سال دولت سیزدهم ۱۱ پرتاب ماهواره ثبت شده که معادل تعداد پرتاب‌ها در ۱۰ سال قبل از این دولت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور صبح امروز (شنبه ۱۴ بهمن ماه) در همایش روز ملی فناوری فضایی، اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به صنعت فضایی دارد. امروز بالاترین مقام اجرایی کشور در این همایش حضور دارد که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و سبب دستاوردهای بزرگ برای کشور شده است. در ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب گذشته، توانسته‌ایم با کسب دستاوردها در حوزه فضایی دل مردم را شاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پرتاب ماهواره‌ ایرانی مهدا از زبان وزیر ارتباطات

وی گفت: اکنون ایران جزو ۱۰ کشور دارای صنعت فضایی به شکل کامل است و این صنعت را بومی‌سازی کرده به طوری که پایگاه پرتاب ماهواره، ماهواره‌بر بومی و ایستگاه دریافت داده‌های زمینی داریم و می‌توانیم ماهواره‌های خود را با ماهواره‌برهای بومی به فضا پرتاب کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در دو سال دولت سیزدهم ۱۱ پرتاب ماهواره ثبت شده که دو برابر میزان تعداد پرتاب‌ها در ۱۰ سال گذشته است. دولت سیزدهم برنامه ۱۰ساله صنعت فضایی تدوین و ابلاغ شد و این سند به عنوان نقشه راه ما قرار گرفته و بر اساس آن اقدام می‌کنیم.

زارع‌پور تاکید کرد: امیدواریم با راهبری سازمان فضایی بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم یک ماهواره از کشورهای دیگر را با ماهواره‌بر ایرانی به فضا پرتاب کنیم و به پیشرفت کامل دست یابیم.

وی سه عامل را علت موفقیت‌ها فضایی ایران در دو سال گذشته عنوان و بیان کرد: نخست حضور رئیس جمهور در تمامی برنامه‌ها فضایی و تشکیل جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال است؛ موضوع دوم همدلی و همکاری تمام مجموعه‌های است که هر کدام سهمی در سند فضایی دارند و این همدلی تاکنون سابقه نداشته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: سومین موضوع استفاده از نخبگان صنعت فضایی در دولت سیزدهم است و حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران یکی از نخبگان صنعت فضایی کشور و از دانشمندان این حوزه محسوب می‌شود. تمامی موارد باعث شده تا بتوانیم در حوزه فضای پیشرفت داشته باشیم.

زارع‌پور به تخصیص بودجه برای نگهداشت نخبگان و کسب دستاوردهای بیشتر اشاره و خاطرنشان کرد: قرار بود ۵۰۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه صنعت فضایی اختصاص داده شود که تخصیص ۱۵۰ میلیون دلار تاکنون باعث شده بتوانیم بودجه رخی بخش‌ها را تا ۱۵ برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =