افزایش ۳۰ درصدی مصرف داروهای ضدافسردگی در دانشجویان آلمانی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سهم دانشجویان آلمانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین دانشجویان بیشتر از افراد همسن خود که دارای شغل هستند، داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره خدمات رفاهی دانشجویان آلمان (Deutsches Studentenwerk) خواستار همکاری دانشگاه‌های این کشور برای مقابله با بحران سلامت روان دانشجویان شده است. این اداره همچنین از دولت‌های فدرال و ایالتی آلمان خواسته است که برای انجام این کار حمایت مالی بلندمدت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

محققان دنیا از کار در صنعت بیشتر از دانشگاه رضایت دارند

گزارش‌ها بیانگر افزایش شدید تقاضا برای مشاوره روانشناسی در بین سازمان‌های خدمات دانشجویی در سراسر آلمان است.

بیاته شاوکینگ (Beate Schücking) رئیس اداره خدمات رفاهی آلمان DSW در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس این اداره گفت: دانشجویان امروز در بحران قرار دارند چرا که در بین بحران‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بهداشت و آب و هوایی در سراسر جهان زندگی می‌کنند. بحران‌های متعدد به افزایش استرس دانشجویان منجر می‌شود.

شاوکینگ تصریح کرد که مراکز مشاوره معمولا بر روی موضوعاتی که به طور مستقیم با مطالعه مرتبط هستند مانند اهمال‌کاری، مقابله با استرس یا سازماندهی مطالعات تمرکز می‌کنند. در حالی که اغلب دانشجویان با علائم اختلالات اضطرابی و افسردگی به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند. نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان آلمانی در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که سلامت روان ۱۶ درصد دانشجویان با اختلالات بسیاری مواجه است و از این تعداد، ۶۵ درصد به بیماری‌های روانی مبتلا هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی یک شرکت بزرگ بیمه سلامت آلمانی، سهم دانشجویانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین دانشجویان بیشتر از افراد همسن خود که دارای شغل هستند، داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

شاوکینگ افزود که تقاضای خدمات مشاوره روانشناختی به شدت در بین دانشجویان افزایش یافته است. به همین دلیل، برخی دانشجویان مدت‌های طولانی منتظر می‌مانند. برای مثال، در شلزویگ-هولشتاین شمالی‌ترین ایالت فدرال آلمان دانشجویان برای گرفتن نوبت مشاوره در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ۶ هفته منتظر می‌ماندند، این انتظار در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ هفته و در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۴ هفته رسید.

رئیس اداره خدمات رفاهی آلمان در ادامه به بیان راهکارهایی برای بهبود وضعیت دانشجویان پرداخت و گفت: باید تاب‌آوری در بین دانشجویان با اقدامات هدفمند و برنامه‌های سلامت روان و رفاه افزایش یابد. در این راستا، دانشگاه‌ها و سازمان‌های خدمات دانشجویی باید مقابله با این بحران متحد شوند. همچنین لازم است دولت فدرال و ایالتی بودجه بلندمدتی حدود ۱۰ میلیون یورو (۱۰.۸ میلیون دلار) برای مراکز مشاوره فراهم کند.

DSW در سال ۲۰۲۱ یک نظرسنجی انجام داد که بر اساس آن عواملی که باعث استرس در بین دانشجویان می‌شود عبارتند از حجم کاری بیشتر، عدم تماس با دانشجویان و کارکنان آموزشی و از دست دادن مشاغل پاره وقت یا کاهش ساعات کاری مشاغل پاره وقت.

نتایج یک نظرسنجی که توسط کلینیک دانشگاه لایپزیک در سال ۲۰۲۲ از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در ایالت شرقی ساکسونی انجام شد، نشان می‌دهد که تقریبا دو سوم مصاحبه‌شوندگان به افسردگی (۳۵.۵ درصد) و اختلالات اضطرابی (۳۱.۱ درصد) مبتلا هستند. همچنین تقریبا یک پنجم دانشجویان گفته‌اند که افکار خودکشی داشتند که افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =