طوفان الاقصی| تداوم بمباران شهر خان‌یونس / طرح آمریکا برای کمک مالی به اسرائیل تصویب نشد

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری، حملات هوایی و توپخانه‌ای به خانیونس و رفح در جنوب غزه و اذعان آمریکا به زخمی شدن ۱۴۶ نظامی خود در سوریه و عراق از مهمترین تحولات پیرامون فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شهرهای خانیونس و رفح در جنوب نوار غزه بامداد چهارشنبه در صدوبیست و چهارمین روز از طوفان الاقصی شاهد حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها بود که در اثر آن تا این لحظه پنج نفر شهید شده و ده‌ها تن نیز زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| شهادت ۱۷ نفر در بمباران خان‌یونس / یورش نظامیان صهیونیست به شهرک کفرقدوم

مهمترین تحولات بامدادی صدوبیست و چهارمین روز طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

۲ شهید و چند زخمی در رفح

هواپیماهای رژیم اسرائیل خانه‌ای را در محله تل السلطان واقع در غرب رفح بمباران کردند که در اثر آن دو نفر شهید و تعدادی زخمی شده‌اند.

۳ شهید در خانیونس

حملات صهیونیست‌ها در خانیونس واقع در جنوب غزه نیز سه شهید از جمله یک زن برجای گذاشته است.

تداوم بمباران شهر خان‌یونس

صهیونیست‌ها برخی از محله‌های خانیونس را که در مجاورت مجتمع بیمارستانی نصر در این شهر است، به شدت بمباران کردند. از این شهر خبر می‌رسد که درگیری‌های شدیدی به همراه حملات توپخانه‌ای آغاز شده است.

تخریب منازل مسکونی

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز در شهر خانیونس همچنین چند ساختمان مسکونی را در نزدیکی مدرسه‌ای که پناهگاه آوارگان بود، به طول کامل تخریب کردند.

یورش به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز به مناطق مختلفی در کرانه باختری مانند الخلیل و نابلس و طوباس یورش بردند. در شهر طوباس این یورش منجر به درگیری و تیراندازی بین نظامیان صهیونیست و مبارزان صهیونیست شد.

تخریب زیرساخت‌های کرانه باختری در یورش صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه در یورش به جنین در کرانه باختری زیرساخت‌های این منطقه را بار دیگر تخریب کردند.

آمار کشته‌ها و زخمی‌های اخیر آمریکا در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که از هجدهم اکتبر (یازده روز پس از آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه) تا به امروز سه نظامی آمریکا در جریان حملات علیه نیروهای این کشور در عراق و سوریه کشته و ۱۴۶ نفر زخمی شده است.

طرح جمهوری‌خواه‌های آمریکا برای کمک مالی به اسرائیل تصویب نشد

نمایندگان مجلس آمریکا با تصویب پیش نویس قانونی که جمهوری‌خواه‌ها ارائه کرده بودند، مخالفت کردند.

این پیش نویس خواهان ارائه کمک مالی ۱۷.۶ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل بود که دموکرات‌ها با آن مخالفت کردند و قصد دارند به جای آن، طرحی را ارائه دهند که شامل کمک مالی به اوکراین و چند طرح داخلی خواهد بود.

آمار کشته‌ها و زخمی‌های اخیر آمریکا در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که از هجدهم اکتبر (یازده روز پس از آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه) تا به امروز سه نظامی آمریکا در جریان حملات علیه نیروهای این کشور در عراق و سوریه کشته و ۱۴۶ نفر زخمی شده‌اند که حال ۱۱ نفر وخیم است.

درخواست عربستان برای تسریع در شناسایی کشور فلسطین

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا را از موضع ثابت خود درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل‌آویو قرار داده است و آن اینکه تا زمانی که دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی به رسمیت شناخته نشود و حمله به غزه متوقف نشود، روابط دیپلماتیک با اسرائیلی نخواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1219204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =