کلاس معارف مدیران ارشد استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری برگزار شد

کلاس معارف مدیران ارشد استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب گفت: بیش از 11 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کوهرنگ مشغول تحصیل هستند که 40 درصد از آموزش عالی استان را شامل می شود.

رحیمی افزود: با توجه به سند تعالی و تحول دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای کمک به معیشت خانواده ها تا کنون 20 درصد از هزینه های دانشگاه را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های فناور و آزمایشگاه‌های همکار محیط زیست و دامپزشکی تأمین شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توانست در ارزیابی عملکرد سال تحصیلی 1403-1402 از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در کشورگفت: ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های آزاد اسلامی با توجه به محورهای سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف اعتلای جایگاه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور انجام شد.

وی بیان کرد: در این راستا در جهت رتبه‌های 26گانه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه و براساس شاخص‌های زیرساختی و شرایط احراز شده در حوزه‌های مختلف و تصویب در شورای معاونان و تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ارزیابی عملکرد سال 1403-1402، واحدهای دانشگاهی شهرکرد، بروجن و فارسان توانستند از جایگاه فعلی خود ارتقاء پیدا کرده و جایگاه بهتری در بین واحدهای دانشگاهی پیدا کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: با تأمین زیرساخت های آموزشی ان شاء الله تا سال 1404 پنج رشته جدید دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی ارشد بهداشت مواد غذایی، کارشناسی ارشد پرستاری و سلامت جامعه، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بهداشت مدارس در حوزه علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید.

رحیمی یادآور شد: مهرماه سال آینده هم در دو رشته جدید کارشناسی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و بهداشت مدارس، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد همچنین از راه‌اندازی 3دانشکده موضوعی جدید جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ، تاریخ و تمدن در این واحد دانشگاهی خبر داد.

ابراهیم رحیمی عنوان کرد: با راه اندازی دانشکده‌های موضوعی به دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تصویب رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت بین‌رشته‌ای و مهارت محور را در دستور کار داریم؛ که با توجه به تأمین زیرساخت، به‌زودی به رشته محل‌های واحد شهرکرد اضافه خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سومین جشنواره فرهنگی امامت و مهدویت با عنوان سبک زندگی علوی دوم اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار می‌شود.

رحیمی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ مهدویت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری نخستین رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و با هدف جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش آموختگان دانشگاه به صنایع در اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: رویداد صدرا با توجه به راهبردهای کلان دانشگاه و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیست بوم های محلی و منطقه ای و همچنین منویات مقام معظم رهبری با تأکید بر توسعه اشتغال و با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی، جامعه و صنعت برگزار می شود.

وی با تأکید به امید آفرینی بین جوانان، اظهار کرد: با اجرای رویداد صدرا، فرصت‌های بزرگی برای کارآفرینی در کشور به وجود می آید که منجر به تولید ثروت برای صاحبان کسب و کار خواهد شد و دانشجویان و نخبگان کشور باید از این فرصت‌ها برای تولید ثروت هم برای خود و هم برای کشور استفاده کنند.

ابراهیم رحیمی با تأکید بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت عنوان کرد: هر چه این ارتباط بیشتر و شرایط مساعدتری برای اتصال این دو حوزه فراهم شود؛ شرایط بهتری برای اشتغال جوانان تحصیل کرده جویای کار فراهم می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان یادآور شد: رویداد صدرا به صورت عمومی و با حضور صنایع و شرکت‌های مختلف در 50 غرفه، 13 تا 15 اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار می شود.

اضافه می شود: کلاس معارف مدیران ارشد استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری هر هفته روزهای چهارشنبه صبح با حضور حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.

کد خبر: 1219261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =