تهران-ایسکانیوز : بورس تهران این هفته را امیدوارانه آغاز کرد و مانند هفته گذشته مثبت به کار خود پایان داد. بدین ترتیب شاخص کل بازار سهام با رشد 19 واحدی به عدد 74 هزار و 152 واحد رسید.

در بازار امروز حدد 623 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 591 میلیارد ریال در 63 هزار و 808 معامله داد وستد شد تا ارزش بازار به سه میلیون و 333 هزار و 612 میلیارد ریال برسد.

امروز بیشترین مثبت بر شاخص را «فملی»، «وپاسار» ، «وبصادر» و «رانفور» داشتند که عقربه شاخص را 134 واحد در جهت مثبت پیش بردند ولی «شاراک»، «وغدیر» و «کچاد» هم از نمادهایی بودند که بیشترین مقاومت را در جهت منفی از خود نشان دادند.

در بازار امروز روند معاملات در گروه رایانه، محصولات غذایی ، خودرو . نفت متعادل بود و عرضه و تقاضا ی نسبی بر بازار حاکم بود. در سوی دیگر میدان «انبوه سازان»، «کانی های غیر فلزی»، «ماشین آلات» و «محصولات فلزی» بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده بودند.

بیشترین عرضه در بازار را اما گروه های واسطه گری مالی، بانک ها، سیمانی ها، پتروشیمی، قندی، دارویی ها و صنایع حمل و نقل به خود اختصاص دادند و در لیست کم طرفدارهای بازار جای گرفتند.
بدین ترتیب به نظر می رسد روند رو به رشد بازار سرمایه تا زمانی که دوباره نقدینگی به بازار تزریق نشود متعادل باشد ولی به محض ورود نقدینگی بازار دوباره شتاب بگیرد.

از طرفی کارشناسان بر این باورند که تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت های بورسی بزودی ارزش سهام بسیاری از شرکت ها را بالا خواه برد و بدینترتیب منجر به افزایش تقاضا و همپای آن قیمت ها در بازار خواهیم بود و بدین ترتیب بازار می تواند به رونقی پایدار در آینده نزدیک بیاندیشد.
کد خبر: 121958

وب گردی

وب گردی