گردهمایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه

گردهمایی نامزدهای انتخابات و اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ احمد رجبی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه که با حضور کاندیدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن خیرمقدم و گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا، توضیحاتی در خصوص این جلسه و نحوه برگزاری آن بیان کرد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در خصوص نحوه شکل گیری این شورا در کشور، گفت: تشکیل این شورا بر این مبنا بود که بزرگانی که در حوزه سیاست فعالیت می‌کردند با توجه به تجارب عرصه‌های سیاسی و انتخابات به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به انتخابات سالم‌تر، اصلح‌تر و موفقیت نگاه و نگرش‌های انقلابی به‌ویژه در عرصه انتخاب کسانی که در حوزه‌های مختلف در تشکل‌ها، تشکیلات، احزاب و گروه‌هایی با نگاه و تفکر انقلابی و ولایتمداری بیشتر مشغول فعالیت بودند از تشتت و تفرقه‌ای که معمولا در صحنه های انتخابات رخ میداد جلوگیری کنند و منسجم‌تر به بحث امورات سیاسی، بالاخص در عرصه انتخابات ورود کنند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد قابل توجه این شورا در عرصه ایجاد انسجام‌ بیشتر در امر برگزاری انتخابات طی سالیان گذشته، و با بیان اینکه موضوع انتخابات تنها یکی از کارها و وظایف شورای ائتلاف است، بیان کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ حزب، جمعیت، گروه و کانون در حوزه های مختلف در زیر چتر شورای ائتلاف مشغول فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی هستند.

احمد رجبی در خصوص انتخاب کاندیداها در این ائتلاف نیز، گفت: دایره شورای ائتلاف انقلاب اسلامی باز است و همه‌ی کاندیداهایی که صلاحیت آنها در شورای نگهبان تایید شده است، در این مجمع عمومی دعوت شده‌اند و امکان شرکت داشته‌اند.

رجبی همچنین در خصوص عملکرد شورای ائتلاف انقلاب اسلامی پس از انتخابات نیز، خاطرنشان کرد: این شورا بعد از اعلام نتیجه انتخابات سه وظیفه حمایت از نماینده منتخب، کمک رساندن در معرفی و شناخت آسیب‌ها و ظرفیت‌های استان به نماینده، و مطالبه‌گری علمی و منطقی که علاوه بر طرح مسائل، به حل مسائل نیز بپردازد؛ در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در جمع نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه و هسته مرکزی اعضای شورای ائتلاف شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد، ضمن تشکر از این شورا برای فراهم کردن این گردهمایی و تلاش در جهت برنامه‌های انتخابات، اظهار کرد: با توجه به تعریف اخیر رهبر معظم انقلاب از خواص، جمع حاضر همه از خواص جامعه هستند؛ بنابراین حسب آنچه که رهبر معظم انقلاب تببین فرمودند، خواص تکالیف بیشتر و بالاتری دارند و باید مراقبت کنند که جهت‌گیری کلی نظام و جامعه در مسیر درست حرکت کند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: خواص بایستی اگر دیدند که موضوعی در یک جا در حال رخ دادن است که در مسیر عبور جامعه و انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا اعوجاج پیش می‌آورد مراقبت کنند تا این مسیر با همان نورانیت و مراتب عقلانیت، ایمان، درستی، تطابق با کتاب، سنت و سیره معصومین(س) طی شود.

وی خواص جامعه را اسوه‌های اخلاقی و رفتاری خواند، و گفت: انتظار دیگری که از خواص می‌رود این است که مجموع حرکت‌ها، سکنات و رفتارهای اجتماعی آن‌ها، برای جامعه نقش الگو را ایفا کند به نحوی که جامعه و عموم مردم ببینید که خواص چه منش پسندیده‌ای در همه عرصه‌ها دارند؛ و این جامعه نخبگانی همان پیشتازان و جلوداران خوبی هستند که برای جامعه نقش الگو را ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) و بیان اینکه برای ورود به صحنه‌ای همچون انتخابات بایستی نیت الهی داشت، اظهار کرد: اگر انسان به‌خاطر خودش به میدان بیاید کار خوبی نیست، اما اگر برای خدا و خدمت به جامعه در انتخابات شرکت کند، بسیار خوب و برای خدا است.

وی در ادامه با اشاره به زودگذر بودن دوران مسئولیت خطاب به کاندیداهای حاضر در این جلسه، افزود: صحنه رقابت انتخابات صحنه امتحان است، پس رضای هیچکس را برای هیچ امر، موقعیت و شرایطی؛ بر رضای خداوند ترجیح ندهید. چرا که تنها چیزی که برای من و شما می‌ماند، نامه اعمال ما است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان ضمن لازم دانستن حفظ فضای دوستانه و معنوی در کنار رقابت، اظهار کرد: رقابت در انتخابات باید به‌صورت رفاقت‌پایه، تکلیف‌پایه، خدامحور، خداسالار، آخرت‌محور و معنویت‌محور باشد و اگر این چنین شد همه‌کسانی که در این راه حضور داشته و به نحوی مشارکت کرده‌اند، برنده هستند و در محضر خداوند و شهدا سربلند خواهند بود.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای پیام/

کد خبر: 1219794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =