دبیرکل سازمان ملل سالگرد پیروزی انقلاب را به رئیس‌جمهور تبریک گفت

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران سالروز پیروی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل به رئیس جمهور اسلامی ایران آمده است: من صمیمانه ترین تبریک را به مناسبت روز ملی ایران ابراز می کنم.سازمان ملل در گرامیداشت و جشن این روز به مردم جمهوری اسلامی ایران می پیوندد.

بیشتر بخوانید:

مقامات کشورها به رئیسی به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب تبریک گفتند

گوترش افزود: اکنون لحظه به یاد داشتن اهمیت اهداف توسعه پایدار، مقابله با بحران آب و هوا و توسعه فرصت ها برای همه است.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: اکنون زمان وحدت و همبستگی و اهداف مشترک برای دستیابی به صلح، توسعه پایدار و حقوق بشر برای همه است.

گوترش تصریح کرد: همانطور که این روز مهم را به رسمیت می شناسیم، بیایید متعهد به ساختن آینده ای بهتر برای مردم جمهوری اسلامی ایران و سراسر جهان شویم.

آیین بزرگداشت چهل ‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پنجشنبه شب به وقت محلی (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان نزد سازمان ملل متحد، اندیشمندان، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به ایران در نیویورک برگزار شد.

در این مراسم که به رسم سال‌های گذشته و قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا، در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، شرکت کنندگان، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تبریک گفتند.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد و «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل به نمایندگی از دولت و ملت ایران ضمن خوش ‌آمدگویی به شرکت کنندگان، از آنان برای حضور در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

از خانم «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل تا دیپلمات ها و سفرای کشورهای مختلف از آسیا و خاورمیانه تا اروپا و آفریقا و آمریکای لاتین نزد سازمان ملل و نیز اندیشمندان و دانشگاهیان، خبرنگاران و عده ای از ایرانیان مقیم آمریکا در این مراسم حضور یافته بودند و مورد استقبال دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =