متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری با وعده پرداخت سود ماهیانه خبر داد و گفت: این فرد با وعده تجارت کالا ۳۰۰ میلیارد ریال از بیش از ۱۲۰ نفر از شکات کلاهبرداری کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب از دستگیری متهم پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری با وعده پرداخت سود ماهیانه خبر داد و اظهار داشت: این فرد باظاهری موجه و با وعده تجارت کالا ۳۰۰ میلیارد ریال از بیش از ۱۲۰ نفر از شکات کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

۴ اوباش مسلح در البرز دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه پس از عدم تحقق وعده‌های نافرجام و متواری شدن متهم از بهمن ماه سال گذشته، مالباختگان اقدام به طرح شکایت کردند، افزود: با پیگیری‌های دادیار شعبه چهار دادسرای مرکز استان و رصد اطلاعاتی و مجاهدت‌های ماموران اداره اطلاعات و همراهی پلیس امنیت اقتصادی استان، متهم در ۱۷ بهمن ماه در قم دستگیر و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

وی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق حیف و میل نمودن اموال مردم، کلاهبرداری و خیانت در امانت را از عناوین مجرمانه این فرد اعلام و گفت: متهم با ادعای مضاربه شرعی و حلال و با وعده پرداخت سود جذاب و تضمینی ماهیانه از طریق فعالیت اقتصادی، از سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب سرمایه های مالباختگان در استانهای قم، اصفهان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها کرده‌بود.

دادستان قم با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مالباختگان با فروش اموال و ضروریات زندگی خود مانند منزل مسکونی، خودرو، طلا و اخذ وام‌های سنگین اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند، پرداخت سود در ماه‌های اولیه قرارداد را از شگردهای جلب اعتماد عمومی و جذب سرمایه بیشتر در کلاهبرداری این متهم عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: علی رغم تذکرات و هشدارهای متعدد مبتنی بر کلاهبردار بودن افرادی که با ادعای پرداخت سودهای غیرمتعارف اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌کنند، متاسفانه شاهد تکرار این جرم در استان هستیم.

غریب با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌های جذب شده از سوی متهم صرف مسائل شخصی و حیف و میل و قسمتی از آن به‌عنوان سود به مالباختگان پرداخت شده‌ است به شهروندان هشدار داد: با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌های شان نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =