آموزش و پرورش در سال جاری ۷۰ هزار نفر ردیف استخدامی دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش امسال ۷۰ هزار نفر ردیف استخدامی دارد که با دانشگاه فرهنگیان و سرایداران به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی امروز در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی توانبخشی امام رضا علیه السلام مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برای دانش‌آموزان دیرآموز باید فرصت تابستان را به فرصتی بی‌نظیر تبدیل کنیم و از تمام ظرفیت‌ها برای این عزیزان بهره‌بندی کامل را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

استخدام ۹۲ هزار معلم در آموزش و پرورش تا پایان سال آینده

وی با بیان اینکه شاید کمتر از یک درصد جمعیت دانش آموزی را در این مدارس داریم متذکر شد: با این وجود توجه خوبی به این دانش آموزان صورت گرفته و این از برکات انقلاب اسلامی است که سازمان تخصصی برای دانش آموزان استثنایی ایجاد و افراد متخصص در این سازمان حضور یابند و برنامه ریزی آموزشی داشته باشند.

طریفی حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گیرنده عمومی نیست تاکید کرد: این سازمان یک سازمان بی‌نظیر در وزارتخانه بوده که تاکنون ظرفیت‌های آن مغفول مانده است اما ما چند اقدام سیستمی در سازمان استثنایی انجام دادیم، اکنون دوره تاریخی بی‌نظیری در آموزش و پرورش ایجاد شده که نقطه کانون توجه دولت، مجلس و مردم است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه و حساسیت زیادی نسبت به حوزه به آموزش و پرورش ایجاد شده تصریح کرد: دولت ثابت کرده پای کار آموزش و پرورش استثنایی است، تاکنون رتبه‌بندی معلمان 50 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته که 4, 5 برابر بودجه نوسازی مدارس تنها در یک فقره برای رتبه‌بندی معلمان هزینه شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امسال 70 هزار نفر ردیف استخدامی دارد که با دانشگاه فرهنگیان و سرایداران به 100 هزار نفر می‌رسد با این وجود هنوز تا رتبه مطلوب فاصله داریم و ساختار جدیدی ایجاد شده که در مرکز جامع، اصلاح قوانین و مقررات و سیاست‌ها به روز رسانی شده است.

طریفی حسینی به اصلاح و بازنگری‌های برنامه‌های درسی آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: این امر جز دستور کارهای اصلی و برنامه بلند مدت است.

وی ادامه داد: 14 پست سازمانی و 4 پست مدیریتی به آموزش و پرورش استثنایی اضافه شد و ساختار ادارات استان‌ها اصلاح شده که سال گذشته دو رشته را در حوزه آموزش در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما ایجاد انسجام درونی و تعامل موثر و بین بخش‌های مختلف وزارتخانه بوده، متذکر شد: کمترین کاری که ما برای بچه‌ها انجام دادیم جذب نیروهای توانبخشی ایجاد مراکز جامع و اصلاح برنامه سنجش بود، زمانیکه اصلاح فرایند سنجش صورت گرفت چند مسئله اساسی وزارت آموزش و پرورش را حل کردیم و و مشکل سازمان پژوهش در توزیع و ثبت نام کتاب‌های درسی و ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی حل و از تابستان به سال تحصیلی انتقال داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =