لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد / جلسه بعدی مجلس ۱۴ اسفند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، لایحه بودجه ۱۴۰۳ را اصلاح کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

رد صلاحیت ۲۲ نفر از نمایندگان فعلی مجلس

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ (اعاده شده از شورای نگهبان)

اجازه ورود خبرنگاران به مجلس داده نشد

به دنبال حمله سایبری و هک سایت و سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و بروز اختلالاتی در این سامانه‌ها، امروز اجازه ورود خبرنگاران به مجلس داده نشد.

روز گذشته و طبق اعلام روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد.»

در پی حمله سایبری صورت گرفته، امروز اعلام شد که به دلیل اختلال در برخی سامانه‌های داخلی مجلس امکان ورود و تردد خبرنگاران وجود ندارد؛ بر این اساس جلسه علنی امروز مجلس بدون حضور خبرنگاران رسانه های مختلف تشکیل می شود.

قرار است در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعاده شده از شورای نگهبان، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان قریب به ۶۰ مورد از مصوبات قبلی خود را مورد بررسی قرار دادند و اصلاح عبارتی، حذف و افزودن متن جهت تامین نظر شورای نگهبان و همچنین اصرار بر مصوبات قبلی مجلس از جمله تصمیمات امروز آنها درباره لایحه بودجه سال آینده کشور بود.

همچنین مصوب شد که در کلیه تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳، عبارت «سیاست‌های کلی برنامه هفتم» جایگزین «قانون برنامه هفتم پیشرفت» شود.

لایحه «ساماندهی کولبری و ملوانی» اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را جهت تامین نظر شورای نگهبان بررسی و به شرح زیر اصلاح کردند:

«- تبصره یک به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۱- دولت موظف است ظرف ۶ ماه پس از تصویب این قانون اقدامات قانونی لازم جهت تهیه و تصویب برنامه آمایش و تحول در بازارچه های مرزی و برنامه توسعه و تجهیز بنادر کوچک استان‌های ساحلی جنوب کشور را به عمل آورد.

- در ماده ۴ عبارت «یا نماینده تام‌الاختیار وزرا و روسای فوق‌الذکر» حذف و عنوان تبصره به تبصره ۱ اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۲ الحاق می‌شود.

تبصره ۲- رئیس سازمان برنامه و بودجه و هر یک از وزرای عضو کارگروه می‌تواند یکی از معاونین ذیربط خود را با تائید کارگروه برای شرکت در جلسات به کارگروه معرفی نماید.

- در سطر دوم عبارت «ستاد» قبل از عبارت «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» اضافه می‌شود.»

رای‌گیری در مجلس با قیام و قعود انجام می‌شود

از ابتدای جلسه نویت صبح ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی در پی حمله سایبری روز گذشته به سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و اختلال، رای‌گیری درباره مصوبات با قیام و قعود انجام می‌شود.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار جلسه امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.

در روش رای گیری بصورت قیام و قعود، موافقان تصویب یک طرح یا لایحه، با قیام (برخاستن) و مخالفان با قعود (نشستن) نظر خود را اعلام می‌کنند.

قالیباف: سپاه به نماد مقاومت علیه زورگویان و سلطه‌گران تبدیل شده است

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار به مردم ایران و تمام مجاهدان فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به ارواح شهدای سرافراز سپاه درود می‌فرستم؛ سپاه پاسداران در جهان به نماد مقاومت علیه زورگویان و سلطه‌گرایان بدل شده است و توانسته الگویی موفق برای ایستادن نیروهای فداکار مردمی در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: آموزه‌های امام راحل و قدرت خداباوری و مردم‌باوری ملت ایران باعث شد که از جوانان عادی کشاورز و کارگر و دانشجو در شهرها و روستاها قهرمانانی همچون شهیدان سلیمانی، همت، باکری، باقری، کاظمی و شوشتری پرورش دهد و دژی مستحکم به نام سپاه پاسداران را ایجاد کرد که ضامن امنیت و آرامش مردم ایران و حفاظت از این آب و خاک و مایه امید مستضعفان و بی‌پناهان جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران چشم و چراغ ملت ایران است و همه ما قدردان مجاهدت شبانه روزی تمام عزیزان پاسدار در سپاه هستیم و از خداوند متعال توفیق روزافزون آنها را خواهانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز به مردم ایران و جانبازان سرافراز کشور گفت: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا مطالبات جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های ارجمند شهدا را در نظر داشته باشیم؛ در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام مهمی در این خصوص تصویب شده که امیدوارم با اجرای درست باعث رضایت خاطر یادگاران سربلند دفاع مقدس شود.

قالیباف در ادامه با قدردانی از حضور باشکوه ملت عزیز و سربلند ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: صمیمانه قدردان مردم در تمام شهرها و روستاها هستیم که با اتحاد و یکپارچگی پشتیبان امنیت و آرامش ایران عزیز هستند.

وی افزود: ایستادگی باشکوه مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی مجددا به ما مسئولان تذکر می‌دهد که باید با تلاش مضاعف برای برآورده ساختن مطالبات و انتظارات به حق مردم و بهبود زندگی مردم اقدام کنیم و قدردانی خود از مردم را در میدان عمل نشان دهیم.

لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی و دولت بحرین به داوری اصلاح شد

در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری (اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت بحرین به داوری را اصلاح و تصویب کرد.

مجلس تا ۱۴ اسفندماه جلسه ندارد

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز چهارشنبه با اعلام پایان جلسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه بعدی مجلس دوشنبه ۱۴ اسفندماه خواهد بود.

وی درعین حال بیان کرد: البته ممکن است از نمایندگان خواسته شود که برای اعمال اصلاحات احتمالی و محتوایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در یک جلسه علنی مجلس ولو به صورت نصف روز حضور پیدا کنند؛ در غیر این صورت جلسه بعدی مجلس در ۱۴ اسفندماه تشکیل خواهد شد.  

نمایندگان امروز به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =