تصمیم جدید شهرداری/ پاکبانان تهران مجهز به چراغ چشمک زن می‌شوند

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصمیم جدید برای لباس‌پاکبانان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تصادف در تاریکی شب، مهم‌ترین حادثه‌ای است که برای پاکبانان چه در تهران و چه در شهرهای دیگر رخ می‌دهد. در این شرایط آنچه اهمیت پیدا می‌کند، مجهز کردن پاکبانان به تجهیزاتی است که باعث جلوگیری از بروز چنین حوادثی شود.

بیشتر بخوانید:

شهرداری به معتادان بهبودیافته حقوق ۱۲ تا ۲۰ میلیونی می‌دهد!

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران می‌گوید: درخصوص لباس پاکبانان، در هر فصل یک دست لباس جدید از سوی پیمانکار به آن‌ها داده می‌شود. در قرارداد بین شهرداری و پیمانکار هم آمده است که پیمانکاران موظف هستند لباس ایمن برای پاکبانان تهیه کنند. لباس پاکبانان باید دید در شب داشته باشد، روی کمر لباس پاکبانان۲ نوار شبرنگ وجود دارد که حتی اگر خودرو دنده عقب هم حرکت کند، کاملا مشخص خواهد بود. روی زانو و مچ شلوار هم نوارهای شبرنگ وجود دارد. لباس‌ها در هر شرایطی در شب دید دارد مگر اینکه خودرویی چراغ نداشته باشد که پاکبان دیده نشود.

قنبر آدینه‌وند ادامه می‌دهد: برای آینده و جلوگیری از حوادثی که در تاریکی هوا برای پاکبانان رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی شده که روی شانه لباس پاکبانان چراغ چشمک زن تعبیه شود تا امنیت آن‌ها تامین شود. همچنین در قراردادهای جدید پیمانکاران موظف و مکلف شده‌اند نظافت بزرگراه‌ها و معابر اصلی را به وسیله ماشین‌آلات تخصصی رفت و روب، جدول شور، گاردریل شور و ... انجام دهند تا هم خطری جان پاکبانان را در بزرگراه‌ها تهدید نکند و هم اینکه نظافت و پاکسازی بهتر انجام شود.

به‌گفته وی، با توجه به اینکه کار به پیمانکار واگذار شده است، هرگونه مسئولیت حوادثی که برای این قشر زحمتکش رخ می‌دهد برعهده پیمانکار است، اما ما به‌عنوان وظیفه شرعی و اخلاقی پیگیر مشکلات پاکبانان هستیم، طوری که در این موارد اگر پیمانکار کم‌کاری کند، حتما از سوی ما پیگیری می‌شود و ما در قبال مشکلات پاکبانان کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به وظایف پیمانکاران در قبال پاکبانان نیز می‌گوید: با توجه به اینکه همه مسئولیت‌های پاکبانان به شرکت‌های پیمانکاری واگذار شده است، هرگونه مسئولیت حوادث و موارد اینچنینی برعهده پیمانکار است و شرکت پیمانکاری موظف است همه پاکبان‌ها را بیمه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =