واکنش ژاپنی‌ها پس از شکست مقابل ایران!

مربیان و بازیکنان تیم ملی ژاپن پس از شکست در جام ملت‌های آسیا، همچنان برابر افکار عمومی احساس شرمندگی می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ژاپن به عنوان قدرت برتر فوتبال آسیا در جام ملت‌ها، علمکرد خوبی نداشت و سرانجام توسط تیم ملی ایران، حذف شد؛ اتفاقی که حتی باورش نه تنها برای ژاپنی ها که برای ما هم سخت بود. این پیروزی از آن جهت برای ژاپن دردناک و برای ما ارزشمند است که اگر چنین اتفاقی رخ نمی داد، در واقع کارنامه فوتبال ایران در AFC CUP کاملا مخدوش بود.

بیشتر بخوانید:

داوران هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اعلام شد

در هر حال شیوه برخورد با «شکست» در ژاپن با آنچه در ایران رایج است، تفاوت دارد. ژاپنی ها مردمانی سختکوش هستند، نه طلبکار و شاکی. بعد از شکست هم سرشان را پایین می گیرند و به نشانه عذرخواهی تعظیم می کنند؛ نه اینکه با گردن کلفتی، از دستاوردهای بزرگ و متوهمانه شان سخن بگویند!

هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن در اولین اقدام بعد از دریافت ۲ گل از ویتنام در جریان برگزاری جام ملت ها گفته بود که هیچ مشکلی با انتقاد هواداران از عملکرد تیمش در پیروزی تیمش در جام ملت های آسیا مقابل ویتنام ندارد و حق را به آنها می دهد. چون مردم دوست ندارند ژاپن برابر یک حریف ضعیف تر، ۲ بار دروازه اش باز شود.

هاجیمه موریاسو اما پس از شکست برابر ایران و حذف از جام ملت های آسیا گفت: مشکل ما این است که باید در بسیاری از جنبه‌ها پیشرفت کنیم. ما در هر ۵ بازی این تورنمنت، یک گل دریافت کردیم. ژاپن موفق نشد فشاری که تیم ملی ایران روی خط دفاع وارد کرد را تحمل کند.

با یک گردش ساده در سایت های ژاپنی و بررسی یوتیوب در ژاپن، متوجه می شویم که ژاپنی ها از عملکرد خود در جام ملت های آسیا، نه تنها دفاع نمی کنند که تمام تقصیرات را هم بر گردن می گیرند و شرمنده مردم هستند. دستیار اول آقای موریاسو هم هرگز در هیچ کجا نگفت و تاکید نکرد که «نتیجه» هیچ اهمیتی ندارد و ما از نظر آماری، تیم برتر میدان بودیم و فقط بدشانسی آوردیم!

انتهای پیام/

کد خبر: 1220285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =