آخرین تحولات اوکراین| تصمیمات نشست وزرای دفاع ناتو درباره ادامه حمایت از کی‌یف

تلاش جدید آمریکا برای شیطانی جلوه دادن روسیه، دستور بایدن برای تماس با مسکو، محکومیت حمله مجدد ارتش اوکراین به شهر بلگوراد، تصمیمات نشست وزرای دفاع ناتو درباره ادامه حمایت از کی‌یف و اعتراف به برتری نظامی روسیه، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "جان کربی"، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته در یک نشست خبری ابراز نگرانی کرد که وضعیت نیروهای مسلح اوکراین در شهر آودیوکا (Avdeevka) در غرب سرزمین دونتسک بسیار حساس شده و این شهر ممکن است به زودی تحت کنترل ارتش روسیه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات اوکراین| پوتین: رهبران غربی دلایل شروع درگیری در اوکراین را تحریف کرده‌اند

وی گفت: «ما گزارش هایی از اوکراین دریافت می‌کنیم که نشان دهنده وخامت اوضاع در این منطقه است. وضعیت بسیار حساس است. روس‌ها هر روز به سمت مواضع اوکراین پیش روی می‌کنند و شهر آودیوکا در آستانه سقوط و کنترل روسیه قرار دارد.»

کربی تاکید کرد که وضعیت وخیم نیروهای مسلح اوکراین عمدتاً به دلیل عدم فقدان مهمات لازم است.

نظامیان اوکراینی هم تسلیم آودیوکا را بعید نمی‌دانند. در این رابطه روز پنجشنبه روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از منابع خود گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراینی شروع به ترک مناطق تحت کنترل خود در آودیوکا کرده و به امکان تسلیم کردن این شهر اعتراف می‌کنند.

این نشریه نوشت: «نظامیان اوکراینی می‌گویند که آنها باید شهر را تسلیم کنند و این مسئله تنها موضوع زمان است. آنها اعتراف کردند که خارج شدن نیروها از این شهر از قبل آغاز شده است.»

یک اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی در مصاحبه با این روزنامه گفت که به دلیل فشار موفقیت آمیز سربازان روسی در منطقه کارخانه شیمیایی این شهر عقب نشینی نیروهای اوکراینی ضرروی است. به گفته رئیس گروه عملیاتی و استراتژیک ارتش اوکراین، در صورت از دست دادن کنترل بر مسیر اصلی تأمین تسلیحاتی، دستور عقب نشینی از شهر آودیوکا صادر خواهد شد.

در اوایل ماه فوریه گزارش شد که نیروهای مسلح روسیه کنترل منطقه صنعتی آودیوکا را به دست گرفته و در حال پیشروی مداوم هستند که به دلیل استحکامات ایجاد شده عمدتاً بصورت شبانه و با استفاده از قدرت تانک، توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکادزه صورت می‌گیرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و بیست و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

به عقیده کارلسون کمک مالی آمریکا به کی‌یف، تنها صلح را به تاخیر می‌اندازد

تاکر کارلسون، روزنامه نگارمعروف آمریکایی معتقد است که کمک‌های مالی ایالات متحده به اوکراین منجر به تأخیر در صلح اجتناب ناپذیر در این کشور و کشته شدن تعداد بیشتری از سربازان اوکراینی خواهد شد.

او بامداد امروز، جمعه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت: "آخرین طرح سناتور لیندسی گراهام، جمهوریخواهان را متقاعد کرده که بهتر است رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی ۶۰ میلیارد دلار را قرض بگیرد و دولت ایالات متحده این مبلغ را به او ندهد. برخی موافق این اقدام هستند، ولی این هم نوعی کلاهبرداری است."

کارلسون افزود: "اوکراین هرگز بدهی‌های خود را بازپرداخت نخواهد کرد و دست ما به این پولها نخواهد رسید. این فقط یک روش نامطلوب تر برای توجیه ارسال بی حساب و کتاب سلاح‌های به منطقه، تأخیر در دست یابی به توافق صلح اجتناب ناپذیر و کشته شدن اجباری تعداد بیشتری از سربازان اوکراینی است که برخی از آنها تقریباً در همان سن و سال لیندسی گراهام و بسیار مسن هستند که به اجبار به جبهه جنگ فرستاده شده‌اند. "

به عقیده این روزنامه نگار ، اگر سناتور گراهام خود به اوکراینی‌ها در میدان نبرد بپیوندد، آسانتر خواهد بود.

پیش از این ، روز گذشته، واشنگتن پست همچنین گزارش داد که لیندسی گراهام ، نماینده ایالت کارولینای جنوبی که پیش از این خواستار کمک به اوکراین بود، به دلیل مواضع رهبر پیشین آمریکا دونالد ترامپ، با تخصیص ۶۰ میلیارد دلار برای کی‌یف مخالفت کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا بدون توافق در خصوص کمک به اوکراین به خود استراحت داد

مجلس نمایندگان ایالات متحده بدون رأی گیری درباره ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین ، اسرائیل و تایوان، برای استراحت تا پایان ماه فوریه تعطیل شد. اطلاعات مربوطه از برنامه کاری مجلس نمایندگان ایالات متحده مشخص شده است.

نمایندگان قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه به کار خود باز گردند.

پیش از این مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد که در حال حاضر قصد ندارد لایحه مربوط به ادامه کمک مالی به اوکراین را به رای بگذارد. بدین ترتیب جانسون در واقع درخواست میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا برای رای‌گیری به منظور ادامه کمک‌ها به اوکراین، اسرائیل و تایوان را رد کرد.

کربی: بایدن دستور داد تا به دلیل تهدید امنیتی با روسیه ارتباط برقرار شود

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رئیس جمهور جو بایدن به مقامات واشنگتن دستور داده تا با مسکو در مورد تولید ادعایی سلاح‌های ضد ماهواره در روسیه (anti-satellite weapons) وارد گفتگوی مستقیم شود.

کربی گفت: "رئیس جمهور بایدن در خصوص انجام تعدادی از اقدامات اولیه، از جمله جلسات توجیهی منظم برای اعضای کنگره، تعامل مستقیم دیپلماتیک با روسیه و با متحدین و شرکای ما، و همچنین با سایر کشورهای جهان که حوزه علاقه آنها بر این امر تأثیر می‌گذارد، دستوراتی داده است."

لازم به یادآوری است که تهدید جدید امنیت ملی ایالات متحده که روز پنجشنبه اعلام شد، با ادعای وجود سلاح‌هایی علیه ماهواره ها که گویا توسط روسیه توسعه پیدا کرده، مرتبط است. این مقام کاخ سفید افزود: "من می‌توانم تأیید کنم که این موضوع در مورد سلاحهای ضد ماهواره که روسیه در حال تولید آن است ، صدق می‌کند."

کربی افزود که هیچ تهدید فوری برای امنیت ایالات متحده وجود ندارد و یادآور شد که منظور کاخ سفید وجود سلاح هایی نیست که علیه مردم یا برای تخریب فیزیکی در روی کره زمین استفاده شود. او تأکید کرد که ایالات متحده از نزدیک اقدامات روسیه را تحت نظر دارد و با این موضوع بسیار جدی برخورد می کند.

در عین حال ، به گفته وی ، هیچ توافقی در مورد تماس جدید بین مقامات مسکو و واشنگتن در مورد ادعایی تولید سلاح های ضد ماهواره ساخته شده در روسیه وجود ندارد.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به متحدان خارجی در مورد خطر نزدیکی روسیه و کره شمالی

کامیل داوسون، معاون مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام، شب گذشته در سخنرانی در موسسه صلح واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش است تا متحدان خود را در جریان خطر نزدیک شدن بیش از اندازه روسیه و کره شمالی قرار دهد.

این دیپلمات گفت: "کره شمالی همچنان تعداد زیادی از موشک‌های غیرقانونی را تولید و مورد آزمایش قرار می‌دهد و برنامه خود برای تولید سلاحهای کشتار جمعی را توسعه داده است. در چنین شرایطی ما همچنین شاهد پیشرفت بسیار نگران کننده روابط جدی بین مسکو و پیونگ یانگ هستیم."

داوسون همچنین تأکید کرد که ایالات متحده دیدگاه خود در این رابطه را با استفاده از "همه کانال‌های ارتباطی" به کشورهای متحد خود رسانده و به این اقدام ادامه خواهد داد.

سناتور آمریکایی: پوتین پیروزی ژئواستراتژیکی بر ایالات متحده به دست آورده است

سناتور آمریکایی "تامی تابرویل" در یک مصاحبه ابراز عقیده کرد که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به پیروزی ژئواستراتژیکی بر ایالات متحده دست یافته است.

این سناتور گفت: "ایالات متحده قادر به شکست دادن روسیه نخواهد بود ، بنابراین لازم است تا هرچه سریعتر روند مذاکره را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین آغاز کند."

وی یادآور شد که مردم آمریکا دیگر قادر نیستند درگیری نظامی در اوکراین را تأمین مالی کنند، و در شرایط کنونی ایالات متحده به دیپلمات‌هایی احتیاج دارد که بتوانند توافق در زمینه برقراری صلح را به نتیجه برسانند و نه طولانی کردن جنگ.

این سناتور ابراز عقیده کرد که دونالد ترامپ اراده سیاسی لازم را دارد تا طی چند روز و با برقراری تماس با مسکو و کی‌یف دو طرف را بر سر میز مذاکره بنشاند و روند مذاکرات صلح در اوکراین را آغاز کند.

پوتین: روسیه هرگز بین روس‌ها و اوکراینی‌ها تفاوتی نگذاشته است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته در جریان بازدید خود از یک کارخانه در شهر "نیژنی تگیل" اعلام کرد که دولت فدراسیون روسیه هرگز بین شهروندان روس و اوکراینی هیچ تفاوتی نگذاشته و معتقد بود که آنها ملت واحدی هستند.

پوتین تأکید کرد: ولی متاسفانه افرادی که تمایلات ضدروسی شدیدی دارند، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوکراین به قدرت رسیدند. وی افزود: چنین حاکمانی با کمک آرای مناطق جنوب غربی اوکراین و به دلیل حمایت رسیده از جانب کشورهای غربی به قدرت رسیدند و به تدریج روابط بین کی‌یف و مسکو را تخریب کردند.

دیپلمات روس: سلاح‌های ارسالی به کی‌یف به دست تروریستها می‌افتد

ماریا زابلوتسکایا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته اعلام کرد که سلاح‌های ارسال شده به کی‌یف توسط کشورهای غربی غرب غارت شده و در نهایت به دست گروه‌های تروریستی در سراسر جهان می‌افتد.

این دیپلمات روس در نشست پنجشنبه شورای امنیت گفت: اکنون دیگر قابل انکار نیست که بخش قابل توجهی از سلاح های عرضه شده (به اوکراین) غارت شده و در نهایت در دست گروه‌های تروریستی و سازمان‌های جنایتکار فراملی در اروپا ، آفریقا ، آمریکای لاتین و خاورمیانه قرار گرفته است."

وی یادآور شد که اوکراین یک "سیاه چاله فساد" بزرگ است که تسلیحات و کمک‌های مالی غرب به ته آن ریخته می شود.

غرب به بهانه مبارزه با تروریسم، حقوق بشر را به شدت نقض می‌کند

ماریا زابلوتسکایا در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، همچنین ابراز تاسف کرد که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با تروریسم، حقوق بشر را در حین عملیات نظامی خود در منطقه خاورمیانه نقض میکنند.

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل افزود: "هنگام شنیدن مکرر اظهارات مشهور مقامات غربی در مورد اهمیت حمایت از حقوق بشر در اجرای اقدامات ضد تروریسم و لزوم رعایت قوانین بین المللی، بسیار مهم است که نقض آشکار حقوق بشر در حین انجام عملیات نظامی غرب به بهانه ضد تروریسم در کشورهایی مانند افغانستان ، لیبی ، عراق و سوریه را فراموش نکنیم. "

دفتر دبیرکل سازمان ملل حمله به مردم غیرنظامی را غیرقابل قبول خواند

استفان دوژریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل شب گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره حمله مجدد روز پنجشنبه نیروهای مسلح اوکراین به شهر بلگوراد روسیه، تاکید کرد که هر نوع حمله به مردم غیرنظامی و زیرساختارهای مدنی غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

وی گفت: "ما هم گزارش مربوط به حملات موشکی به شهر روسیه بلگوراد را دیده ایم و بار دیگر تکرار می کنیم که حملات به مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های مدنی بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه ممنوع و کاملاٌ غیرقابل قبول است و باید بلافاصله متوقف شود."

بعد از ظهر روز گذشته فوریه ، نیروهای مسلح نیروهای مسلح اوکراین حمله موشکی را به مرکز خرید در یک خیابان مرکزی شهر بلگوراد انجام دادند. براساس آخرین اطلاعات وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، هفت نفر در نتیجه این حمله کشته شده و ۱۸ نفر دیگر ، از جمله چهار کودک خردسال، زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز در این رابطه گزارش داد که سیستم‌های دفاعی هوایی ۱۴ موشک اوکراینی شلیک شده از سیستم موشک Vampire RM-۷۰ را در آسمان منطقه منهدم کردند.

شب گذشته، گنادی گاتلیوف، نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو نیز تاکید کرد که "فولکر تورک" رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد باید تصاویر منتشره از عواقب حملات ارتش اوکراین به مرکز شهر بلگوراد را نگاه کرده و از سکوت ریاکارانه در برابر این جنایات مقامات کی‌یف دست بردارد.

اتحادیه اروپا قصد ندارد توافق نامه ترانزیت گاز از روسیه از طریق اوکراین را تمدید کند

کمیسر انرژی اروپا، کادری سیمسون اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا علاقه‌ای به طولانی کردن توافقنامه مربوط به حمل و نقل گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین ندارند که در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی خواهد شد. وی این موضوع را شب گذشته در حین سخنرانی برای نمایندگان پارلمان اروپا اظهار داشت و گفت: "ما علاقه‌ای به تمدید توافق نامه سه جانبه در مورد ترانزیت گاز با روسیه نداریم که اعتبار آن در پایان سال جاری منقضی می‌شود."

این دیدگاه در حالی است که ترانزیت از طریق اوکراین تنها گزینه تأمین گاز روسیه به کشورهای اروپای غربی و مرکزی پس از آغاز درگیری نظامی در اوکراین است.

پیش از این ، در اواخر ماه ژانویه ، سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف گفت که در صورت امتناع کی‌یف برای ادامه ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک این کشور، زنجیره های تأمین لجستیک از طریق اوکراین تغییر می‌کند. به گفته وی، مسیرهای جایگزینی برای این منظور وجود دارد.

مجارستان وارد گروه ناتو برای مین زدایی در اوکراین شد

وزارت دفاع مجارستان اعلام کرد که این کشور به ۲۰ کشور ناتو پیوسته است که توافق نامه‌ای در مورد ایجاد ائتلاف در مورد فعالیت‌های مربوط به خنثی سازی مین در اوکراین امضا کرده‌اند.نشست وزرای دفاع کشورهای ناتو در این زمینه روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد.

پیش از این ، دولت ژاپن نیز اعلام کرد که قصد دارد به اوکراین در زمینه مین زدایی و امنیت سایبری کمک کند. در اواخر سال گذشته جمهوری لیتوانی یک برنامه مشترک به منظور کمک به مین زدایی در اوکراین پیشنهاد کرد. اوکراین به یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان در زمینه مین‌های خنثی نشده تبدیل شده است.

درخواست روسیه از آژانس انرژی اتمی برای مشخص کردن مواضعش درباره حملات اوکراین به نیروگاه زاپروژیا

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که در ارتباط با ادامه تحریکات اوکراین در حوالی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، مسکو انتظار دارد که مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) کی‌یف را به عنوان تنها منبع تهدید امنیتی برای این تاسیسات معرفی کند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح اوکراین تحریکات خطرناکی را علیه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و شهر انرگودار در مجاورت آن ، جایی که کارمندان این نیروگاه و اعضای خانواده های آنها در آن زندگی می‌کنند ، ادامه می دهند. بدین ترتیب در روز ۱۴ فوریه هم طرف اوکراینی با استفاده از چهار هواپیمای بدون سرنشین به این شهر حمله کرد که یکی از آنها به یک ساختمان اداری اصابت کرد و سه مورد دیگر توسط سامانه‌های دفاعی مستقر در شهر در آسمان منهدم شدند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کردکه با این حمله، اوکراین بار دیگر از غفلت کامل آژانس انرژی اتمی در انجام وظیفه خود برای اطمینان از امنیت نیروگاه زاپروژیا سوء استفاده کرده است. پیش از این ، هفته گدشته رافائل گروسی، مدیر آژانس IAEA از نیروگاه زاپروژیا بازدید کرد. وی بعد از این بازدید به خبرنگاران گفت که ظاهراً کارشناسان آژانس اطلاعات کافی برای اطلاع رسانی دقیق در این باره که چه کسی این نیروگاه را مورد هدف قرار میدهد، جمع آوری نکرده‌اند.

کی‌یف جنگنده نسل پنجم Kaan از ترکیه خریداری می‌کند

سفیر اوکراین در آنکارا، واسیلی بودنار شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN Türk اعلام کرد که این کشور قصد دارد جنگنده Kaan نسل پنجم را از ترکیه خریداری کند.

وی گفت: ما نه تنها آنها را خریداری کرده، بلکه از آنها استفاده خواهیم کرد. ما همچنین می‌دانیم که از آنها چگونه استفاده کنیم. "

سفیر افزود: شرکت‌های اوکراین در روند تولید موتور هواپیمای Kaan مشارکت دارند. به گفته او، اوکراین قبل از شروع درگیری نظامی با روسیه در خصوص خرید این جنگنده با طرف ترکیه‌ای به توافق رسیده بود.

دبیرکل ناتو احتمال تکرار رویدادهای اوکراین در تایوان را بعید ندانست

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست روسای وزارت دفاع کشورهای متحد اعلام کرد که ایالات متحده باید هر چه زودتر تصمیم بگیرد که بسته کمک به اوکراین را اختصاص دهد ، زیرا آنچه در آنجا در حال رخ دادن است، می تواند به زودی در تایوان تکرار شود و این مستقیماً منافع ایالات متحده را تهدید خواهد کرد.

وی تاکید کرد: "این مسئله (ادامه حمایت از اوکراین) برای امنیت ما و برای امنیت ایالات متحده بسیار مهم است."

دبیرکل ناتوهمچنین افزود که وی روی تصمیم گیری در کنگره ایالات متحده برای تخصیص کمک به اوکراین حساب می‌کند.

تصمیم ناتو برای ایجاد یک مرکز آموزشی برای اوکراین در لهستان

ینس استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو تصمیم به ایجاد یک مرکز آموزش نظامی در خاک لهستان گرفته است، جایی که سربازان اوکراینی به همراه نظامیان اتحاد آموزش دیده و تحصیل کنند. دبیرکل ناتو یادآور شد که در نشست وزرای دفاع تصمیم گرفته شده که برای تجزیه و تحلیل اوضاع و آموزش نظامی در لهستان یک مرکز مشترک جدید برای ناتو و اوکراین ایجاد کند.

وی افزود: بدین ترتیب نظامیان اوکراینی فرصتی برای تحصیل و آموزش به همراه همکاران خود در ناتو خواهد داشت. همچنین در این مرکز ، سربازان ارتش اوکراین قادر خواهند بود تجربه بدست آمده خود طی رویدادهای کشورشان را به اشتراک بگذارند.

استولتنبرگ یادآور شد که این مرکز در شهر بیدگووش ایجاد خواهد شد. البته کشورهای ناتو هنوز تصمیمی در مورد جزئیات فنی آن نگرفتند. به گفته وی، تصمیمات عملی در این خصوص بعداً طی یک سال اتخاذ خواهد شد.

وعده عرضه یک میلیون هواپیمای بدون سرنشین ناتو به اوکراین

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه بعد از نشست وزیر دفاع کشورهای ائتلاف در بروکسل، اعلام کرد که گروهی از کشورهای عضو ناتو قصد دارند یک میلیون هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را به اوکراین عرضه کنند.

وی گفت: "گروهی از کشورهای متحد به طور مشترک اهمیت عرضه یک میلیون هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین را درک می‌کنند. بیست متحد همچنین موافقت کردند که در این ائتلاف به من مشارکت دهند. "

علاوه بر این ، دبیرکل از دولتهای کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی خواست تا سریعتر مهمات مورد نیاز ارتش اوکراین را تامین کنند. استولتنبرگ اظهار نظر کرد که چنین اقدامی در یک درگیری نظامی ضروری است.

آلمان قول کمک ۱۰۰ میلیون یورویی به اوکراین را داد

دولت آلمان قول داده است که کمک های کوتاه مدتی به مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون یورو، به اوکراین اراده دهد. چنین تصمیمی پس از نوزدهمین نشست گروه تماس اوکراین در سطح وزرای دفاع اتخاذ شد که در آن وزیر دفاع از آلمان بوریس پیستوریوس، از سفر یکی از ژنرال‌های ارشد ارتش این کشور به کی‌یف خبر داد. این سفر هفته گذشته انجام شد.

این مقام نظامی پس از مذاکره با الکساندر سیرسکی، فرمانده جدید نیروهای مسلح اوکراین، به او قول داد که طرف آلمانی نه تنها از لحاظ حمایت مالی، بلکه تجهیزات جدیدی نیز در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد. در میان آنها ، وسایل نقلیه زرهی پیشرفته، بمب هایی ویژه هواپیماهای بدون سرنشین کوچک، ۷۷ کامیون چند منظوره ، لوازم پزشکی و مجموعه قطعات یدکی برای سیستم‌های مختلف دفاعی وجود دارد.

به گفته وزیر دفاع، این تسلیحات یا قبلاً تحویل داده شده یا به زودی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار خواهد گرفت.

بیش از نیمی از مردم ژاپن مخالف کمک به اوکراین هستند

در نظرسنجی جدیدی که در ژاپن انجام شده، ۵۸ درصد از مردم این کشور علیه کمک به به اوکراین رای داده‌اند.براساس این مطالعه اکثر ژاپنی‌ها از کمک‌های مالی توکیو به اوکراین حمایت نمی‌کنند.

پست منتشره در سایت رسمی Sputnik ژاپن در مورد تخصیص کمک مالی به اوکراین تقریباً ۸ میلیون بازدید به دست آورد. در نظرسنجی منتشر شده در این رابطه، بیشتر از نیمی از پاسخ دهندگان - ۵۸ درصد - در مخالفت با این اقدام رای دادند و فقط برای ۴ درصد موافق این کمک‌ها بودند.

پیش از این ، در اواخر ماه ژانویه مشخص شد که دولت ژاپن ۳۹۰ میلیون دلار به بودجه دولتی اوکراین ارسال کرده است. به نوبه خود ، وزیر امور خارجه ژاپن یوکو کامیکاوا گفت که ژاپن ۳۷ میلیون دلار به صندوق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای تأمین هواپیمای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپاد) ارسال کرده است.

انگلیس به همراه لتونی ائتلافی برای تامین پهپادهای اوکراینی ایجاد کرد

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که لندن به عنوان بخشی از ائتلاف با جمهوری لتونی، هزاران پهپاد را به اوکراین عرضه خواهد کرد.

وزارت دفاع بریتانیا این موضوع را روز پنجشنبه در وب سایت خود فاش کرد. در بیانیه این وزارتخانه یادآوری شده که بریتانیا و لتونی یک ائتلاف بین المللی را رهبری خواهند کرد که باید به اوکراین همه امکانات لازم برای دفاع از خود و پیروزی در درگیری نظامی با روسیه را بدهد.

وزارت دفاع بریتانیا افزود که آنها هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی از قبل اعلام شده به اوکراین تولید خواهند کرد.

حجم کلی کمک مالی در این زمینه برای سال ۲۰۲۴ باید ۲.۵ میلیارد پوند (۳.۱۹ میلیارد دلار) باشد. از این مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند صرف تولید پهپاد می‌شود. به گفته شاپس، این اقدام بریتانیا را به بزرگترین تامین کننده هواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش اوکراین تبدیل خواهد کرد.

اعتراف به توانایی روسیه برای نابودی تمام کارخانه‌های نظامی در اوکراین

سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده، دانیل دیویس، روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ارتش روسیه توانایی تخریب کل مجتمع صنایع نظامی اوکراین را دارد. به گفته وی، روسیه توانایی راهبردی برای پرتاب موشکهایی به سراسر کشور و نابودی تمامی کارخانه‌های بزرگ تسلیحاتی در اوکراین را دارد که به طور منظم این کار را انجام می دهد.

به عقیده این کارشناس نظامی آمریکایی، روسیه ظرفیت تولید تسلیحات نظامی بسیار جدی دارد و می تواند تعداد زیادی تسلیحات را در اختیار ارتش خود قرار دهد. این سرهنگ بازنشسته افزود: به همین دلیل، اختصاص بسته کمکی جدید به اوکراین منطقی نیست، زیرا ارتش اوکراین از هم اکنون در درگیری با روسیه شکست خورده است.

دیویس افزود: «روسیه تعداد زیادی پهپاد از همه نوع تولید کرده است. <…> آنها تعداد زیادی از آنها را در اختیار دارند. انواع موشک و گلوله‌های توپ بسیاری داشته و از هر نظر بر ارتش اوکراین برتری دارند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1220427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =