آخرین وضعیت سیل در استان‌های مختلف / بخشی از یک روستا در ایلام زیرآب رفت

آخرین وضعیت سیلاب در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد به بعضی از روستاها و اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ورود سامانه بارشی به کشور و افزایش بارش‌ها در برخی استان‌ها منجر به طغیان رودخانه‌ها و سیلاب شده است.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران| بارش‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارند/ هشدار نارنجی برای برخی استان‌ها

طغیان رودخانه‌ها در استان ایلام

بارندگی از روز چهارشنبه در استان ایلام آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

بارندگی از شب گذشته تاکنون در استان اوج گرفته و در مناطق جنوبی استان ایلام منجر به جاری شدن سیلاب، خسارت به روستاها و اراضی کشاورزی مردم شده است.

از ساعاتی پیش با شدت گرفتن بارش‌ها حجم سیلاب در مسیل‌های استان ایلام بالا رفته است. روستاهای شیخ مکان و کله جوب در شهرستان دره شهر دچار آبگرفتگی شده‌اند.

بخشی زمین‌های کشاورزی در مناطق مختلف استان از جمله در دهلران، آبدانان و دره شهر خسارت دیده‌اند. حجم آب ورودی به شهرها و روستاهای باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز گذشته به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در شهرستان‌های ایلام و دره شهر دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله تیم‌های عملیاتی سیلاب اعزام شدند.

حمزه محمدی مقدم بیان کرد: تاکنون امداد رسانی به ۲۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی و تخلیه آب ۴ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام و دره شهر انجام شده و نجاتگران هلال احمر عشایر منطقه کره پو شهرستان چوار را ارزیابی کردند، همچنین ۶ تخته پتو، ۴ تخته موکت و ۱ شعله والر در بین سیل زدگان توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و مدیریت بحران استانداری از شعبه و پایگاه‌های امدادی شهرستان‌های بدره، دره شهر، آبدانان، ایوان، مهران و دهلران بازدید کردند.

سیل در استان لرستان

بارش‌ها در مناطق جنوبی، جنوب شرق و غرب لرستان از شدت بیشتری برخوردار است و رودخانۀ فصلی دره‌شور در روستای چم‌مهر در طی بارش 103 میلی‌متری طغیان کرده‌ است.

هواشناسی هشدار شدت بارش‌ها را در حالی برای جنوب لرستان صادر کرده‌ که راه‌ها و پل‌های تخریب‌ شدۀ سیل 1398 در پلدختر هنوز موقت است و 160 دستگاه پل در راه‌های لرستان در آستانۀ تخریب است.

ستاد مدیریت بحران لرستان با اعلام هشدار هواشناسی به‌ حالت آماده‌باش درآمده‌ و مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی این استان لغو شده‌است.

حمید خادم، فرماندار پلدختر اظهار داشت: شدت باران در سطح این شهرستان ادامه دارد، اما هیچ‌گونه مشکلی تا این لحظه گزارش نشده‌است.

او با اشاره به طغیان برخی رودخانه‌ها افزود: رودخانه فصلی‌ای که از میان روستای چم‌مهر عبور می‌کند به‌دلیل شدت بارش‌ها طغیان کرده‌است.

فرماندار پلدختر با تأکید به بازدید میدانی خود از تعدادی از روستاهای جنوب این شهرستان، عنوان کرد: هیچ‌گونه گزارش خسارتی تاکنون از بارش‌ها در مناطق پلدختر دریافت نشده‌است.

او با اشاره به آب‌گرفتگی در برخی از مناطق پلدختر، بیان کرد: موارد جزیی آب‌گرفتگی در منطقه چل، هلوش و چم‌مهر به‌دلیل شدت بارش‌ها گزارش شده‌است.

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان کرمانشاه

محمدباقر محمدی اظهار کرد: روز گذشته، به دنبال فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمانشاه و طی تماس تلفنی مردم با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC این جمعیت خبری مبنی بر آبگرفتگی ۲ منزل در شهرستان روانسر، بخش شاهو، روستای شبانکاره اعلام شد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر به محل اعلام حادثه، افزود: این حادثه ۷ متأثر از سیل و آبگرفتگی دربر داشت که نیروهای امدادی، عملیات تخلیه آب برای ۲ منزل مسکونی را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طی تماس تلفنی مردمی‌با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC نیز خبری مبنی بر آبگرفتگی یک منزل مسکونی در شهرستان اسلام آباد غرب اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه به سرعت تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آباد غرب، به محل اعزام شدند، ادامه داد: این حادثه ۴ نفر متأثر از آبگرفتگی در برداشت و نیروهای امدادی پس از ارزیابی نسبت به انجام عملیات تخلیه آب برای یک منزل مسکونی اقدام نمودند.

محمدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ عملیات در شهرستان‌های روانسر و اسلام آبادغرب به ۱۱ حادثه دیده سیل و آبگرفتگی امداد رسانی انجام گرفت.

در حال تکمیل..‌.

کد خبر: 1220431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =