امتیاز جدید در رتبه‌بندی برای معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ تصویب شد

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش از تصویب امتیازی در رتبه‌بندی برای معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتنه‌اند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصویب هیئت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی برای تقدیر از دانشجو معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند و ابلاغ تدریس دارند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیرکار درباره رتبه‌بندی معلمان بازنشسته و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گفته وی میزان این امتیاز در حال بررسی است.

سال گذشته، نظام آموزش و پرورش کشور با بازنشستگی تعداد زیادی از همکاران مواجه شد، از این رو این وزارتخانه با همکاری دانشگاه فرهنگیان، به‌منظور کیفیت بخشی به کلاس‌های درس در مدارس سراسر کشور، تصمیم به استفاده از ظرفیت‌های دانشجومعلمان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان گرفت.

اول مهرماه امسال، دانشگاه فرهنگیان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تدریس دانشجومعلمان ورودی ‌۹۹ صرفاً رشته‌های دبیری با اولویت تدریس در شهرستان محل تحصیل و در صورت تمایل خود دانشجو و بدون اختلال در حضور دانشجو در کلاس درس و تغییر در برنامه‌های آموزشی ثبت شده دانشگاه، به صورت «حق‌التدریس» بلامانع است.

بدنبال این امر؛ در آبان ماه امسال بود که انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان با ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار تاثیر ابلاغ دانشجومعلمان ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ ـ که سال گذشته در مدارس حضور یافته و تدریس کردند ـ جهت بهره‌مندی از امتیاز رتبه‌بندی شدند که «صحرائی» با این درخواست موافقت کرد.

بدین ترتیب وزیر آموزش و پرورش دستور اعمال امتیاز در رتبه‌بندی دانشجو معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که پیش از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفته‌اند را صادر و از معاونت توسعه و پشتیبانی خواست تا راهکارهای اجرایی شدن آن را احصاء کند.

حال پس از گذشت سه ماه از دستور آقای وزیر، خبرها حکایت از تصویب این موضوع در هیئت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی و تدوین جزئیات اجرای آن جهت لحاظ کردن امتیازی برای این دسته از دانشجو معلمان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =