آثار ۱۵۷۳ شرکت‌کننده در سومین جشنواره آوا و نواهای نبوی داوری شد/ رشد ۱۰ برابری این آمار نسبت به سال گذشته

دکتر جواد عبدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری ایسکانیوز خراسان شمالی اظهار داشت: امسال با شرکت ۱۵۷۳ نفر در جشنواره آواها و نواهای نبوی، شاهد رشد ۱۰ برابری این آمار نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، دکتر جواد عبدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و دبیر سومین جشنواره امامت و مهدویت استان با عنوان "آواها و نواهای نبوی" ضمن حضور در دفتر باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران و گفتگو اختصاصی با این رسانه اظهار داشت: دبیرخانه دائمی جشنواره آواها و نواهای نبوی که ذیل موسسه امامت و مهدویت کشور فعالیت می کند در خراسان‌شمالی قرار دارد و این سومین سالی است که برگزاری این جشنواره برعهده این واحد دانشگاهی می باشد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ این دبیرخانه مشغول به فعالیت است، گفت: در طی این ۳ سال مخصوصا در سال جدید با استقبال خوبی مواجه شدیم که امسال با ۱۵۷۳ نفر شرکت کننده در جشنواره، شاهد رشد ۱۰ برابری این آمار نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد مجموع شرکت کنندگان در دومین جشنواره را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی ما برای چهارمین دوره بالای ۱۰ هزار نفر است و جشنواره بسیار خوبی هم امسال و هم سال آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: باتوجه‌ به کمیته‌های تخصصی که در ستاد اجرایی جشنواره وجود دارد، نظرات داوران و افراد متخصص هر ساله بعد از جشنواره جمع‌آوری و آسیب‌شناسی شده است تا فرصت‌ها و تهدیدهایی که در روند جشنواره وجود داشته بررسی شود و به غِنای جشنواره در سال‌های بعدی اضافه کنیم.

دبیر سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی اظهار داشت: هر کاری در آغاز با چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شود تا نسبت به همه جوانب و ابعاد مسلط شود، یکی از مشکلات که در سال گذشته در حوزه داوری وجود داشت عدم تفکیک بین بخش‌های تخصصی در حوزه نوا ها بود.

دکتر عبدی اظهار کرد: در حوزه نوا موسیقی مقامی، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ سه بخشی است که در سال گذشته بدون تفکیک و درکنار هم داوری می‌شد که امسال باتوجه‌ به نظرات داواران در این خصوص، تمام این موارد در حوزه نوا و آوا و همچنین بخش خانم‌ها و آقایان تفکیک شد.

آثار ۱۵۷۳ شرکت‌کننده در سومین جشنواره آوا و نواهای نبوی داوری شد/ رشد ۱۰ برابری این آمار نسبت به سال گذشته

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: یکی دیگر از چالش‌ها در حوزه داوری لزوم مراجعه حضوری داورها جهت مشاهده و داوری آثار بود که امسال باتوجه‌ به سختی این موضوع، از شهریور ماه به همت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، یک وب اپلیکیشن طراحی شده است که هم شرکت کننگان آثار خود را در بخش مورد نظر ارسال و بارگزاری کنند و هم داورها از هرجایی که در ایران هستند در این وب اپلیکیشن آثار را مشاهده کرده و در انتها کارنامه‌ای نمایش داده خواهد شد تا داور امتیازها را وارد کند.

وی درخصوص داوری‌ها گفت: برای نزدیک بودن نظرات داوران به عدالت، برای هر بخش ۳ داور در نظر گرفته شد که تفکیک برای آوای فردی و گروهی سه داور، نوای مقامی سه داور، نوای سنتی سه داور و پاپ سه داور که در بخش خانم‌ها و آقایان این داورها مجزا هستند.

دکتر عبدی ادامه داد: داورها از خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، همدان و تهران هستند و در هر بخش یک نفر برگزیده و یک نفر شایسته تقدیر انتخاب خواهد شد، ضمن اینکه امسال از چند نفر شرکت کننده مبتدی که آثار خوبی را داشته‌اند هم تقدیر خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اختتامیه در دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه برنامه‌ریزی شده است که بخشی از افراد یا تیم‌های منتخب اجرای زنده خواهند داشت و در نهایت اهدای جوایز انجام خواهد شد.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1220811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =