تهران-ایسکانیوز: امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش و قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد گفت: برطرف شدن مشکل باشگاه های ورزشی نیروهای مسلح در استفاده از اسپانسرهای مالی، کمک بزرگی به پیشرفت ورزش قهرمانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، که با حضور این مراسم با حضور امیر سرتیپ دوم مجدآرا رئیس تربیت بدنی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی در سالن 9 دی فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرایی برگزار شد، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا با اشاره به دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی گفت: در نیروهای مسلح علاوه بر دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی، بخش دیگری به عنوان ورزش نظامی مانند چتربازی، تیراندازی، سوارکاری و کایت سواری و غیره وجود دارد که این بخش، همانند دو بعد دیگر ورزش، با جدیت تمام در نیروهای مسلح در حال اجرا شدن است.

وی به بیان مشکلات پیش روی ورزش نیروهای مسلح در بعد قهرمانی پرداخت و گفت: اولین و مهمترین چالش پیش رو، اعتبارات اندک این بخش است.

امیر نصیرزاده برای رفع مشکل اعتبارات پیشنهاد کرد باشگاه های فعال در نیروهای مسلح بتوانند از اسپانسرهای تأیید شده برای پیشبرد امور جاری باشگاه ها استفاده نمایند.

وی همچنین برای رفع موانع ورزش قهرمانی افزود: باید با تربیت مدیران، مربیان و داوران در رشته های مختلف ورزشی و تزریق آنها به مراکز دانشگاهی و فدارسیون ها، نفوذ و قدرت تأثیرگذاری نیروهای مسلح در بخشهای مختلف ورزشی کشور را افزایش داد.

معاون هماهنگ کننده نهاجا از فعالیت بی رویه و بدون ضابطه باشگاه هایی که در زمینه ورزش نظامی فعالیت می کنند هم انتقاد کرد و گفت: مؤسساتی که در زمینه ورزش نظامی مانند پرواز فعالیت می کنند، باید ساماندهی شوند.

وی افزود: متولی کلیه امور پروازی در کشورمان نیروی هوایی است و می بایست برای جلوگیری از تداخل کار این باشگاه ها با مأموریت های نیروی هوایی ارتش، اقدامات آنها با نظارت این نیرو انجام شود.

در این مراسم، امیر سرتیپ دوم مجدآرا رئیس تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: نیروی هوایی همیشه در امر ورزش پیشگام و یکه تاز نیروهای مسلح بوده است.

وی همچنین افزود: تحول مثبت و برنامه ریزی دقیق ورزشی در نیروی هوایی به خوبی قابل مشاهده است که این اتفاق حاصل تلاش های بی وقفه فرماندهان و مسئولان تربیت بدنی این نیرو است.

گفتنی است در پایان این مراسم از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش و نیز رزمندگان سالهای دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.
کد خبر: 122083

وب گردی

وب گردی