توضیحات زاکانی درباره انتصابات فامیلی در شهرداری تهران

شهردار تهران با رد هرگونه انتصاب فامیلی از سوی خودش در مجموعه شهرداری تهران گفت: هر کسی تخصصی داشته باشد و به درد شهرداری تهران بخورد در کانون ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت در مجموعه شهرداری تهران جذب خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در نوبت صبح جلسه امروز شورای شهر تهران (دویست و هفدهمین جلسه)‌ بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش زاکانی به ادعاهای مدیرعامل ایران خودرو

بر همین اساس تحصیل و مصارف منابع و درآمدهای عمومی و اختصاصی، اجرای بودجه، انضباط و شفافیت مالی، تنظیم روابط مالی با دولت، بانک‌ها و موسسات مالی، تفویض اختیار، حوادث پیش‌بینی نشده، کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی، تکریم بازنشستگان و مدیریت سرمایه انسانی و بافت فرسوده و شهرسازی ۸ تبصره‌ای بودند که در نوبت صبح امروز شورای شهر تهران به آنها رسیدگی و به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در جریان بررسی تبصره هفتم (تکریم بازنشستگان و مدیریت سرمایه انسانی) صحبت‌هایی از سوی مهدی اقراریان؛ عضو شورای شهر تهران درخصوص انتصابات فامیلی مطرح شد.

وی خطاب به شهردار تهران نسبت به انتصاب برخی از پسرخاله‌ها و پسرعموها در مجموعه شهرداری تهران انتقاد کرد.

در ادامه علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران پشت تریبون قرار گرفت و با رد هرگونه انتصاب فامیلی از سوی خودش در مجموعه شهرداری تهران گفت: هر کسی تخصصی داشته باشد و به درد شهرداری تهران بخورد در کانون ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت در مجموعه شهرداری تهران جذب خواهد شد.

وی با انتقاد از صحبت‌های اقراریان درخصوص انتصابات فامیلی در مجموعه شهرداری تهران بیان کرد: اینگونه حرف زدن مناسب نیست و به همکاران ما آسیب می‌زند، ضمن اینکه بنده نزدیک‌ترین فرد خودم که آقایان سروری و چمران هم از آن اطلاع دارند، ماه‌ها بیکار بود و هیچ‌گاه در مجموعه شهرداری تهران آن فرد را جذب نکردم، علی‌رغم اینکه می‌دانستم این فرد به درد شهرداری می‌خورد.

شهردار تهران ادامه داد: خواهشم این است که از اینگونه مباحث پرهیز شود. فرایند جذب در شهرداری کاملاً مشخص است و اعضا می‌توانند از طریق آقای باقری؛ معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از این فرآیند مطلع بشوند.

زاکانی درخصوص جذب نیرو در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر ما برای راننده نیاز به جذب افراد بیشتری داریم همچنین در آینده نزدیک با ورود اتوبوس‌های جدید این نیازمندی بیشتر خواهد شد.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما اصراری نداریم که در مجموعه شهرداری جذب بیشتری صورت بگیرد، گفت: اما اعتقاد داریم که اگر جذبی می‌شود که می‌شود حداقل رعایت در فرآیند جذب‌ها انجام بشود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ما تعداد قابل توجهی از افراد متخصص را در شهرداری تهران متخصص کردیم که این افراد باسواد هم هستند اما هیچ کدام در فرآیند جذب قرار نگرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =