چرا پنجره پرسپولیس دو قفله شد؟

مهدی مهدی‌خانی مهاجم پیشین سرخ‌پوشان از پرسپولیس شکایت کرد و پنجره این تیم اکنون دوقفله بسته است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به شهادت آرشیو خبرورزشی ما از همان روزی که مربیان و باشگاه‌ها اقدام به خرید بازیکنان می‌کنند، به ارائه توضیحات و مرور کارنامه آن بازیکن می‌پردازیم و البته که تجربه ثابت کرده دوستان هرگز به انتقادات رسانه‌ها توجهی نداشته و کار خود را می‌کنند. متاسفانه بدعت غلطی که در فوتبال ما رواج دارد انتخاب بر اساس رابطه و سلیقه شخصی است. مربیان و مدیران ما هیچ کاری به کارنامه و ضوابط و الزامات فوتبال حرفه‌ای ندارند و چون از جیبشان قرار نیست برای فوتبال خرج کنند، دلشان هم نمی‌سوزد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ پیام ویژه ستاره محبوب پرسپولیسی‌ها برای کریم باقری

جالب این است که مربیان و مدیران ما به هر تیمی که می‌روند همین روش را ادامه می‌دهند و هرگز عبرت نمی‌گیرند که مثلا در تیم قبلی همین خریدهای غلط و نابه‌جا باعث شد آن‌ها جایگاه خود را از دست داده و اخراج شوند. و وای به روزی که یک مربی در تیمی موفق باشد؛ آن‌وقت دیگر کوچک‌ترین انتقاد از خریدهای او به معنی دشمنی است و طرفدارانش تمام‌قد یقه شما را می‌گیرند! اما حقیقت چیزی نیست که پنهان بماند یا توجیه شود. هیچ‌کس بابت دستمزد بالای ستاره‌ها شاکی نیست و فقط وقتی پول را صرف خریدهای ناکارآمد می‌کنند، صدای انتقاد بلند و وقتی داستان مدام تکرار می‌شود دیگر بهانه اشتباه یا جانیافتادن و ... کاربردی ندارد.

زمانی که یحیی گل‌محمدی در اوج موفقیت و اقتدار در پرسپولیس بود، بازیکنی به نام مهدی مهدی‌خانی را خرید؛ بازیکنی که خود یحیی در شهرخودروی مشهد به او میدان نمی‌داد! بازیکنی که در فوتبال ایران پیشنهادی نداشت از مسیری که همه فوتبالی‌ها خبر دارند، سعی کرد شانس خود را در کرواسی محک بزند. آن‌جا هم بازی نکرد و بلایی که سر امثال یونس دلفی آمده بود، سر او هم آمد.

بازیکنی که از آخرین خاطره حضور او در زمین کمتر کسی چیزی به یاد دارد و این بازیکن با این کارنامه به خواست شخص یحیی گل‌محمدی لباس پرسپولیس را پوشید. کم نبودند کسانی که آن روزگار از رابطه خوب گل‌محمدی با این بازیکن می‌گفتند. البته که فوتبال سلیقه‌ای است و مربیان حق دارند نظرات شخصی خود را اعمال کنند اما همین مربیان باید در قبال تصمیمات خود پاسخ‌گو نیز باشند!

یحیی گل‌محمدی در فصل اول از مهدی مهدی‌خانی تنها بعد از دقیقه ۹۰ به عنوان یار تعویضی استفاده کرد و این بازیکن در مجموع کار خاصی هم برای تیم نکرد اما در کمال تعجب قرارداد او برای سال بعد تمدید و یک جا در لیست پرسپولیس صرف بازیکنی شد که حتی در تمرینات هم خیلی جدی گرفته نمی‌شد!

و در پایان سال دوم که مثل سال اول مهدی‌خانی هیچ مورداستفاده یحیی قرار نگرفت و بالطبع هیچ اثر مثبتی برای پرسپولیس نداشت، از لیست تیم خارج شد. اما همان‌طور که تجربه حضور در کرواسی به درد او نخورد، تجربه حضور در لیست پرسپولیس و اردوها و سفرهای این تیم هم به کار او نیامد و هیچ باشگاهی در لیگ برتر و لیگ آزادگان پیشنهادی برای مهدی‌خانی نداد! مدتی به هوادار رفت و آن‌جا هم ناکام بود. و حالا این بازیکن با شکایت علیه پرسپولیس قفلی دیگر روی پرونده نقل و انتقالات این تیم زده است. پرسپولیس که بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازیکنانش دارد و اصلا خود یحیی گل‌محمدی به همین دلیل رفت که درویش برای او بازیکن نخرید!

البته که مهدی‌خانی با شکایت به فیفا پولش را تمام و کمال از پرسپولیس می‌گیرد. از او نمی‌توان ایراد گرفت چرا که قرارداد بسته اما می‌شود از یحیی گل‌محمدی ایراد گرفت که اساسا مهدی‌خانی را برای چه خریدی؟ و حالا که پرسپولیس به واسطه شکایت این بازیکن دچار دردسر شده آیا هواداران حق ندارند از یحیی گلایه داشته باشند که این خرید فقط برای پرسپولیس ضرر و لطمه داشت؟

این داستان هم می‌گذرد اما ای کاش روزی مربیان و باشگاه‌های ما موقع خرید بازیکن یا استخدام مربی اندکی بیشتر فکر کنند تا بعدا به این دردسرها دچار نشوند یا لااقل با عملکرد خوب بازیکن دلشان این‌قدر نسوزد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      واقعآ انتخاب مهدی خوانی دوزار ارزش نداشت چرا اینجوری به تیم ضربه می زننید