بودجه، مشکل اصلی آموزش و پرورش/ امور مالی از امور تربیتی پیشی گرفته است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنوز مشکل آموزش و پرورش ما بودجه است یعنی امر مالی از امر تربیتی پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ محمد هادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در نشست تبیینی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی خانم دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: عالم نتیجه تجلی اسما الهی است و هر چیزی که ما در پیرامون خود می بینیم در آسمان و پیش خداوند ریشه ای دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش و پرورش در سال جاری ۷۰ هزار نفر ردیف استخدامی دارد

وی ادامه داد: در بین اسما الهی دو اسم وجود دارد که روی زمین جلوه پیدا میکند صفت «یا ظاهر» و «یا باطن». چرا ما انسانها و به طور کلی در همه عالم به دو جنس تقسیم و طراحی شده ایم؟ ظاهرا این دو جنسی بودن ما نتیجه تجلی این دو صفت الهی است.

همایون افزود: زن تجلی باطن الهی و مرد تجلی ظاهر الهی است. حجاب خانم ها نیز یک امر باطنی است چرا که اساسا امر باطنی حجاب دارد خداوند چون خیلی حرمت دارد حجاب در حجاب پیچیده شده است زن هم چون مظهر اسم باطنی خداوند است حجاب در حجاب پیچیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حجاب یک امر اشرافی برای اشراف بود و اسلام به غیر اشراف هم به عنوان نوعی از حرمت اجازه حجاب داد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باطن در جامعه مظهر زن شده و ظاهری که در جامعه مظهر مرد شده است. نکته مهم این است که باطن تمایل به ظهور دارد به همین دلیل خانم ها تمایل به حضور اجتماعی و برقراری ارتباطات اجتماعی دارند اما مردها خیلی تمایل به گفتگو ندارند.

وی افزود: غرب از این تمایل زن به ظهور استفاده منفی میکند و به شکل تبرج در معرض جلوه دادن زن را به این شکل تعریف کرده است و اینجاست که متوجه میشویم امام(ره) چه کار بزرگی انجام دادند که گفتند زن باید وارد صحنه شود.

همایون ادامه داد: امام (ره) این را درک کردند که زن باید وارد صحنه جامعه شوند و باطن در جامعه باید ظاهر شود. متاسفانه تمدن امروز زن را کنار گذاشته و حاشیه ای کرده و این تمدن به شدت مردانه است.

وی اضافه کرد: هنوز مشکل آموزش و پرورش ما بودجه است یعنی امر مالی از امر تربیتی پیشی گرفته است. امر پرورشی یک امر زنانه است. پشتیبانی زنانه در تمدن ما اصلا وجود ندارد و تمدن باید به شدت به سمت زنانگی حرکت کند و انسانیت مردانه شده و زنانگی و لطافت ندارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما، ادعای یک تمدن جدیدی که میخواهیم بسازیم هستیم و با ادبیات این تمدن نمیتوانیم با هم صحبت کنیم. ایده تمدن ایده بزرگی است اما متاسفانه آن را بلد نیستیم. ما به سمت یک آینده روشن در حرکت هستیم. برای ساخت تمدن باید چکار کنیم؟ باید وارد صحنه شویم اما این عملیات بدون پیشتازی زنان ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: باطن جنگ را زنان اداره میکنند و در واقع خانم ها جلو میبرند. ما به یک مرحله به شدت جدی در انقلاب اسلامی رسیده ایم. ما انسان تربیت نکردیم و بسیاری که وارد مجلس شدند کیفیت دوره های اول را ندارند.

همایون با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک نهاد رسمی قدرتمند مردم سالاری ماست، افزود: اما ما در پر کردن آن ضعف داریم و از طرف دیگر در حوزه بین الملل به شدت رشد کردیم.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی ناشی از ضعف تربیتی ما به یک اتفاق بسیار بزرگ برخورده و دشمنان چشم دوخته اند که ما در انتخابات چه خواهیم کرد؟ چرا یمن به راحتی موشک میزند چون مردم پشتش هستند ما هنوز اثبات نکرده ایم که مردم به طور کامل پشت ما هستند و به همین خاطر چشم به انتخابات مجلس دوخته اند.

همایون خطاب به اساتید دانشگاه گفت: اگر به استقلال و آینده خود علاقه جدی داریم باید برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنیم. یقین داریم پایان اسراییل نزدیک است. در جریان انتخابات، زنان باید جلو داری کنند همین طور که در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز این زنان بودند که پسران و مردان خود را تشویق کردند و اگر خانم ها وارد نشوند مطمئن باشید از آقایان کاری برنمی آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =