تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران برای نیمه شعبان

 رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه معابر شهر خلوت و ترافیک روانی را شاهد هستیم، از رانندگان خواست که با احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برانند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ اسماعیل احسان پور روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه های البرز

وی ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیرهای ناگهانی خودروها جهت ورود به رمپ ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند.

سرهنگ احسان پور اضافه کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود که فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است.

وی گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها، معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ احسان پور افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کنند.

وی از رانندگان خواست در معابر خلوت از سرعت و سبقت جدا خودداری کرده و تمام حواس خود را معطوف به جلو و رانندگی براساس قوانین و مقررات کنند.

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ برای نیمه شعبان
همچنین معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت‌های تردد در معابر در روز یکشنبه همزمان با نیمه شعبان گفت: از عصر امروز همکارانم به صورت ۱۰۰ درصد آماده باش هستند و در سطح معابر برای روان سازی ترافیک حضور خواهند داشت.

وی افزود: از مسوولین هیات‌های مذهبی تقاضا داریم که تا حد امکان از پیاده رو و پوشاندن کانال‌های آب برای برپایی موکب‌های پخش نذورات استفاده کنند و تا حد امکان از سطح سواره رو کمتر استفاده کرده تا بار ترافیک کمتر شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: در محدوده خیابان مولوی، ۱۷ شهریور و صاحب جمع که مراسم‌های زیاد و سنگینی را در روز و شب یکشنبه پیش رو داریم لذا از امشب محدودیت و ممنوعیت تردد در این معابر را خواهیم داشت.

سرهنگ مومنی ادامه دا: از شهروندان می‌خواهیم برای شرکت در مراسم حتما از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده و کمتر از وسیله نقلیه شخصی برای آمدن به این محدوده‌ها استفاده کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1221562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =