تداوم آشفتگی در بازار پروازهای داخلی / چرا سازمان هواپیمایی با گرانفروشی برخورد نمی‌کند؟

درحالی بیش از ۳ هفته از وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای برخورد با ایرلاین‌های متخلف می‌گذرد که برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اوایل بهمن امسال محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که با شرکت‌های گرانفروشی بلیت هواپیما برخورد می‌شود، گفته بود: پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، نامه ای مبنی بر اعمال ماده ۹۱ قانون برای رای دیوان عدالت اداری ارسال شد. رییس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که فعلاً رای متوقف و به جلسه کارشناسی موکول شود.

بیشتر بخوانید:

توقف فعالیت ۳ سایت فروش بلیت هواپیما به علت گران‌فروشی

وی افزود: در جلسه شورای عالی هواپیمایی نیز مصوب شد همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت سقف ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان تعیین تکلیف رای دیوان هستند.

وی با تاکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می شوند،‌ افزود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم هایی که با توجه به شرایط موجود در حال سوء‌استفاده هستند، برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آنها خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها باید با تصویب شورای عالی هواپیمایی باشد تا ماهیت قانونی داشته باشد، یادآور شد: مگر این‌که بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع‌سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کند تا شاهد رهاشدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.

محمدی بخش گفت: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی‌شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

بررسی بازار حمل‌ونقل هوایی کشور نشان می‌دهد با گذشت بیش از ۳ هفته سازمان هواپیمایی کشوری در مقابل گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها به یک تماشاچی تبدیل شده است.

البته در این بین باید به اطلاعیه‌ این سازمان در خصوص برخورد با چند سایت فروش بلیت هواپیما اشاره شود. سه‌شنبه گذشته سازمان هواپیمایی اعلام کرد: «گروه نرم افزاری آپ، شرکت‌های چارتر ۷۲۴ و زیرمجموعه های آن و موج زمزم، به علت گران فروشی بلیت هواپیما، از هرگونه واگذاری و فروش بلیت تا اطلاع ثانوی ممنوع شدند. براساس ابلاغیه مذکور در صورت مشاهده با شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده بلیت برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت.»

سایت‌های متعددی در کشور اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی می‌کنند، نکته‌ای که در این نوع عرضه باید به آن توجه شود اعلام قیمت بلیت پروازها با برچسب «نرخ رسمی ایرلاین» است. این مسئله نشان می‌دهد که سایت‌های فروش هیچ دخل و تصرفی در نرخ بلیت پروازهای داخلی ندارند. در این شرایط سازمان هواپیمایی به جای برخورد با ایرلاین گرانفروش، فعالیت سایت‌های فروش را به دلیل گرانفروشی شرکت‌های هواپیمایی را ممنوع می‌کند!

کد خبر: 1221594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =