واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن را شدیدا محکوم کرد و افزود، این گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: آمریکا صحنه گردان اصلی جنگ غزه و مانع پایان نسل‌کُشی است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد، آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت رژیم یادشده همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.

کنعانی افزود، آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، بدنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.

کنعانی افزود، آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد مطمئنا این گونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =