تهران- ایسکانیوز: نخستین مجلس تعزیه همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم، یکشنبه 4 آبان ساعت 20:30  در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

اولین مجلس تعزیه دهه محرم در این مجموعه با عنوان مجلس متوکل عباسی برگزار خواهد شد.

سید علااالدین قاسمی سرپرست گروه تعزیه در گفتگو  در رابطه با سابقه این مجلس گفت:نسخه این مجلس و دیگر مجالسی که در طی این ده شب در این فرهنگسرا اجرا می شود بازنویسی شده از نسخه های میر عزاست. مجلس متوکل  که در زمان متوکل عباسی اتفاق می افتد روایت گر پیرزنی است که به نیت زیارت حرم امام حسین(ع) به کربلا می رود اما در میانه راه توسط ماموران متوکل بازداشت می شود و در وسایل او مقدار زیادی طلا و سکه پیدا می شود. متوکل گمان می کند وی دزدی است که برای انتقال پول هایش به آنجا رفته و دستور قتل وی را صادر می کند.

مدت زمان اجرای این تعزیه 70 دقیقه است و نقش آفرینان آن آقایان ابوالفضل احمدی ( متوکل)،علی خانی (متوکل)، مرتضی اسماعیلی (پیرزن ) ، مهدی قاسمی (جبرئیل ) ، فرشاد (چاووش) ، خسروانی (امام حسین(ع))  و علاالدین قاسمی (حضرت ابوالفضل(ع))هستند.

گفتنی است مجالس تعزیه ماه محرم ، توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهه اول ماه محرم در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و حضور در این مجالس برای عموم عزاداران حسینی رایگان است.
کد خبر: 122187

وب گردی

وب گردی