ایران و سوریه بر اهمیت اجرای توافقات فی مابین تاکید کردند

نخست وزیر سوریه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق امروز (دوشنبه) بر ضرورت پیگیری اجرای توافقات و تفاهم نامه های امضا شده بین تهران و دمشق طبق جدول زمان بندی به گونه ای که منافع مشترک دو کشور و دو ملت تامین شود، تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «حسین عرنوس» نخست وزیر این کشور در دیدار با « حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت که دولت سوریه برای اتخاذ همه اقدامات جهت توسعه همکاری های دوجانبه با تهران و برطرف کردن موانع این همکاری ها، مشتاق است.

بیشتر بخوانید:

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی در سوریه

وی به اهمیت راه اندازی پروژه های مشترک که برای دو کشور سودمند است، اشاره کرد و افزود: دمشق تلاش می کند تا افق های جدیدی برای همکاری با تهران در همه زمینه ها به وجود آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز تمایل و آمادگی بسیاری از شرکت های ایرانی برای فعالیت در بازار سوریه و حمایت از بخش های حیاتی آن را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: ایران به ارایه هر راهکاری که به حمایت از اقتصاد سوریه برای مقابله با تحریم های غرب و رفع محاصره این کشور کمک کند، ادامه خواهد داد.

در این دیدار، توسعه همکاری ها در بخش های انرژی، حمل و نقل، مبادلات تجارت و بانکی و افزایش سطح هماهنگی ها در زمینه های مختلف اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست درباره ایجاد طرح های سرمایه گذاری صنعتی از جمله ساخت تراکتور، لاستیک، آهن، شیر خشک و سایر پروژه های اولویت دار که به تامین نیازهای بازار سوریه و تولیدات داخلی این کشور کمک می کند، گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =