اعتراف مقامات نظامی آمریکا به شکست در برابر مقاومت یمن

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اذعان به بی‌تاثیری حملات نیروهای ائتلاف بر اقدامات مقاومت یمن تاکید کرد: تنها راه توقف حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری بین المللی، مسیر دیپلماتیک است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس و 6 کشور دیگر روز یک‌شنبه این هفته دور جدیدی از حملات به یمن را آغاز کردند و بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع آمریکا 18 نقطه در این کشور از جمله مراکز نگهداری پهپادها و سایت‌های راداری را مورد هدف قرار دادند. مقاومت یمن نیز در پاسخ به حملات ائتلاف مذکور یک کشتی باری متعلق به آمریکا را در دریای عدن مورد حمله قرار داد.

حملات آمریکا و نیروهای ائتلاف در حالی انجام می‌شود که به گفته بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین‌المللی این گونه اقدامات هیچ‌گونه تاثیری بر عزم و اراده مردم یمن و مقاومت این کشور نخواهد داشت. با وجود اینکه چهارمین دور از حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مواضعی در یمن انجام شده، اما این حملات موفق به تحقق هدف خود یعنی توقف حملات از سوی مقاومت یمن به کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و ایالات متحده نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تلاش نیروهای یمنی برای افزایش برد موشک‌ها / تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی اهداف بعدی خواهند بود

جالب اینجاست که حتی نیروهای نظامی آمریکایی از جمله افسر ارشد نیروی دریایی ایالات متحده در گفتگوی خود با المانیتور به این مسئله اذعان کرده است. جورج ویکاف -یکی از افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین- اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که حملات نیروهای ائتلاف تاثیری بر اقدامات مقاومت یمن نداشته است. وی در ادامه تاکید می‌کند که تنها فشار دیپلماتیک می‌تواند موجب توقف حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری بین المللی شود.

از همان زمان که تهدیدات آمریکا برای حمله به یمن آغاز شد، بسیاری از تحلیلگران و حتی مقامات سیاسی غربی ضمن اذعان به بی‌تاثیری چنین اقداماتی علیه مردم یمن، معتقد بودند تنها راه حل پایان بحران دریای سرخ توقف کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و پایان دادن به حمایت آمریکا از اسرائیل است. حسن هانی‌زاده -از تحلیلگران مسائل بین الملل- در یک مصاحبه به خبرنگار ایسکانیوز گفته بود: اولا انصارالله یک نیروی غیرمتمرکز و غیر دولتی است و آمریکا به راحتی نمی‌تواند با آنها روبرو شود و حمله آمریکا به یمن به تشدید خشونت‌ها دامن می‌زند؛ در ثانی انصارالله ابزارها و تجربیات بسیار خوبی در مدیریت جنگ دارد که می‌توانند به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربه وارد کنند.

شرایط کنونی نیز حکایت از همین مسئله دارد. نه تنها حملات از سوی مقاومت یمن متوقف نشده، حتی پس از هر اقدام علیه این کشور شاهد حملاتی به مواضع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه هستیم. به گفته یوسف الحاضری -تحلیلگر یمنی- هیچ تهدید، ارعاب، فشار و اقدام نظامی جهانی و منطقه‌ای نمی‌تواند مانع انجام وظیفه انسانی و دینی مردم یمن در قبال برادرانمان در غزه مظلوم شود.

الحاضری تاکید می‌کند: تا رسیدن کامل به اهداف تعیین شده یعنی توقف تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی به غزه، رفع محاصره و کمک رسانی و خروج نیروهای آمریکایی-انگلیسی از دریاهای منطقه به حملات یمنی‌ها ادامه خواهد داشت و حتی نیروهای نظامی یمن در تلاش هستند تا توانایی‌های خود را برای دستیابی به برد بیشتر موشکی برای بمباران تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =