جزئیات انتخابات مجلس و خبرگان در کشور / مقامات لشکری و کشوری کجا رای دادند + فیلم و عکس

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح در سراسر کشور و در حدود ۶۰ هزار شعبه أخذ رأی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح در سراسر کشور و در حدود ۶۰ هزار شعبه أخذ رأی آغاز شد.

اخذ رأی‌ از متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل
در انتخابات امسال الزامی بر ممهور شدن شناسنامه‌ی فرد رأی‌دهنده وجود ندارد. رأی‌دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک پنج‌گانه‌ی گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت در انتخابات مشارکت داشته باشند.

در این‌دوره از انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، ۳.۵ میلیون رأی اولی در کشور داریم.

رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند و با تاکید بر اینکه در انتخابات‌های گذشته گفته‌ام اکنون نیز تکرار می‌کنم که در اولین ساعات ممکن بروید و رای خود را به صندوق بیاندازید، تصریح کردند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات انشالله به نتایج مطلوب برسدو به نفع ملت ایران تمام شود.( ادامه خبر را اینجا بخوانید.)

رئیس جمهور رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با حضور در شعبه اخذ رأی وزارت کشور، رأی خود را به صندوق انداخت.

وی با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، گفت: رای‌ مردم تعیین کننده است، تمام بخش های کشور با رای مردم رقم می خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است از روز اولی که امام فرمودند میزان ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروههای سیاسی امروز با نامزدهایی که دارند آمده اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

وی افزود: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشورها این است که هم نامزدها و هم رای دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می کنند؛ یعنی وظیفه خود می دانند که نامزد شوند و رای دهند لذا پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند. چون عمل به تکلیف کردند و آن عبارت است از حضور در انتخابات.

حضور پرشور مردم در شعب اخذ رای

مشاهدات میدانی خبرنگار ایسکانیوز از حضور پرشور مردم در ساعات اولیه آغاز انتخابات حکایت دارد.

​​

سران قوه رای خود را به صندوق انداخت

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با حضور در حوزه اخذ رای تکیه گاه آقا مرتضی علی(ع) در محله هرندی رای خود را درون صندوق انداخت.

رئیس قوه قضائیه صبح امروز با حضور در مسجد جامع لویزان رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در رابطه با حضور در انتخابات گفت: اگر توجه به بهبودی مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و امنیتی داریم حضور در پای صندوق رای با یک حضور اکثریتی و پرشور می تواند در بهبود آن کمک کند. امروز حضور در صندوق رای و انتخاب فردی که از نظر رای دهنده شایستگی دارد و برای ۴ سال قانون گذاری کند در همه موضوعات مختلف کشور و همچنین بر اجرای قوانین نظارت کند و همچنین برای تعیین کابینه و نظارت بر آن ها مهم است و همگی پای این صندوق رای است که این مسائل رقم می خورد.حضور پای صندوق رای و رای دادن به فرد مورد نظر موجب شادی مردم ما و ناراحتی دشمن می شود. امروز شیطان از حضور پای صندوق رای ناراحت است و دوستان ایران اسلامی خوشحال هستند.اژه ای در مورد سلامت انتخابات گفت: بحمدالله ما در همه دوره ها و از جمله این دوره همه مسئولین ذی ربط شامل دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان و قوه قضائیه نیز برای آرامش مردم در جهت رای دادن و سلامت انتخابات و فراهم کردن زمینه برای تسهیل رای دادن تلاش خودشان را کرده اند. قوه قضائیه ستادی در این رابطه برای پیشگیری از جرم تشکیل داده است که دستگاه های مختلفی عضو آن هستند و تذکر های لازم را داده اند و به خصوص دیشب و امروز تا پایان را گیری وشمارش آرا حضور دارند.رئیس قوه قضائیه گفت: همه قضات و دادستان ها و کشیک های ما آماده هستند که اگر هر گزارشی به آن ها برسد در اسرع وقت پیگیری کنند و ان‌شاءالله امیدوار هستیم در تمام طول رای گیری و شمارش آرا با کمال امنیت و آرامش مردم بتوانند رای خود را به صندوق بریزند.

مخبر : رای بالا با شناخت دقیق، مجلس و خبرگان قوی را می‌سازد

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با حضور در امام‌زاده صالح (ع) آرا خود را در صندوق رأی انداخت.

وی گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب از انتخابات به عنوان خیر کثیر یاد می‌کنند باید در این مسیر از یکدیگر سبقت بگیریم، چه در کیفیت انتخاب اصلح و چه در حضور حداکثری و به موقع که نشان از بصیرت دارد.

وی گفت: مشارکت بالا در انتخابات امروز نشان از آن دارد که مردم در هنگامه تصمیم‌سازی برای کشور، حضور حداکثری و سرنوشت‌ساز دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: رای بالا و البته با شناخت دقیق، مجلس شورای اسلامی و خبرگان قوی را می‌سازد و این نهادهای ارزشمند، برای رسیدن به قله‌های پیش رو، ایران استوار و قدرتمند را یاری‌گر خواهد شد.

مخبر همچنین با اشاره به حضور پرشور جوانان و رای‌اولی‌ها خاطر نشان کرد: دهه هشتادی‌ها و جوان‌ها اگر از ریش‌سفیدان انقلاب بصیرتر نباشند کمتر نیستند و امروز شاهدیم چگونه در صف‌های اخذ رای، چهره‌های جوان، پویا و امیدوار به آینده موج می‌زنند.

حضور سردار قاآنی پای صندوق رای

فرمانده سپاه قدس رای خود را به صندوق انداخت.

بهادری جهرمی: مردم برای تاثیر گذاری در حوزه های اقتصادی و سیاسی رأی بدهند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از ستاد انتخابات در وزارت کشور بازدید کرد.

بعدظهر امروز جمعه یازدهم اسفند ماه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: حماسه ملی که امروز مردم ایران در حال رقم زدن آن هستند تبلور نمایش اراده ملت است.

وی افزود: این حماسه با کمک آحاد مردم، رسانه ها و عوامل اجرایی که از ماه ها قبل این فضا ها را فراهم کردند در حال رقم خوردن است.

وی در ادامه گفت: الحمدلله از ساعت های ابتدایی صبح علی رغم تغییر قانون انتخابات و تغییر فرآیند ها گزارش ها حاکی از این است که در فرآیندهای اجرایی مسئله خاص یا ویژه ای وجود نداشته و فرآیند انتخابات با مشارکت مردم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بخشی از مردم در ساعات ابتدایی صبح پای صندوق های رای می آیند و بخشی از جوان ترها هم در ساعات بعدظهر رای می دهند.

وی افزود: از همه می خواهم هر چه زودتر رای خود را به صندوق بیاندازند و نگذارند که دیگران برایشان تصمیم بگیرند و خودشان بیایند برای تاثیر گذاری در حوزه های اقتصادی و سیاسی رأی بدهند.

جهرمی خاطر نشان کرد: هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد حتما نتیجه دقیق تر و هوشمندانه تر خواهد و هر چه دایره تضارب آرا گسترش پیدا کند زودتر فرآیند نتیجه گیری محقق می شود.

بهادری جهرمی در پایان گفت: هر چه افراد مختلف با سلیقه های متفاوت پای صندوق های رای بیایند باعث بهتر نتیجه دادن انتخابات و تاثیر انتخابات در زندگی مردم می شود.

حضور وزیر اطلاعات در ستاد انتخابات کشور

سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات برای بازرسی از ستاد انتخابات وزارت کشور در این شعبه اخذ رای حضور یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان رأی خود را به صندوق انداخت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران در  انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

امیر عبداللهیان پیش از این طی پیامی به ایرانیان درشبکه اجتماعی ایکس،ضمن دعوت همگان به شرکت در انتخابات با عنوان" همه با هم برای سربلندی ایران عزیز "،تصریح کرده بود،هر برگ رای در انتخابات ، به منزله برافراشته تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت رای داد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد برای شرکت در انتخابات در تالار وحدت حضور یافت

زارع‌پور: آمار ها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود

عیسی زارع پور  وزیر ارتباطات در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و اظهار کرد: رای گیری به صورت روان انجام می‌شود و قریب به ۱۰۰ درصد شعب رای به سیستم جامع متصل هستند و انتخابات بدون مشکل در حال انجام است.

وی افزود: چند شعب در استان سیستان و بلوچستان به دلیل سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: برای اولین بار آمار ها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود که از طریق آن می توانیم تعداد شرکت‌کنندگان، سنین و موضوعات مختلف آنها را بدانیم، اما آنچه مهم است ارتباطات پایدار است و آرا بدون مشکلی در حال اخذ شدن است.

زارع پور تصریح کرد: زیرساخت های انتخاباتی کشور کاملا آماده است و هیچ مشکلی تاکنون به ستاد انتخابات گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند

حضور وحیدی در ستاد انتخابات وزارت کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی مانده به ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفند، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در ۵۹ هزار شعیه در سراسر کشور انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر شروع به کار می کند.

وی در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور، انداخت.

روحانی در یکی از مدارس منطقه یک رای داد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، آرای خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق اخذ رأی انداخت.

آیت‌الله جنتی آرأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان امروز جمعه (۱۱ اسفندماه) و در اولین ساعات فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رأی خود را به صندوق انداخت.

 آیت‌الله‌ جوادی‌آملی: موظفیم مسئولان اصلح را انتخاب کنیم

آیت‌الله‌ جوادی‌آملی بعد از اینکه رأی خود را در قم به صندوق انداخت، گفت: همه موظف به نیت پاک و کار خوب هستیم. موظفیم مسئولان اصلح را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم ان‌شاءالله مسئولین باصلاحیت، کار را خوب جلو ببرند تا کشور به سعادت برسد و نظام به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

حضور آیت‌الله علم الهدی  پای صندوق رای

آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: ملت ایران همیشه در تمام بحران‌هایی که این نظام و انقلاب در طول ۴۵ سال با آن مواجه بوده به صحنه آمده‌اند و هر زمانی که مردم به صحنه آمدند دشمن ما شکست خورده است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری انتخابات در کشور و مشارکت حداکثری مردم در طول انقلاب ادامه داد: در انتخابات امسال، دشمن به طمع این که مردم به دلیل وجود برخی مشکلاتی که در کشور وجود دارد در انتخابات مشارکت نمی‌کنند و پشت نظام و انقلاب را خالی می کنند این موضوع را وسیله‌ای برای جدی‌تر کردن تهاجم خود به کشور قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اما این بار هم مثل همیشه مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات و مشارکت حداکثری، دشمن را شکست خواهند داد و نا امید خواهند کرد.

علم‌الهدی افزود: با توکل به خداوند متعال و با تلاش و فعالیتی که کارگزاران انتخابات دارند و با همتی که مردم از خود در این انتخابات از خود نشان می‌دهند، دشمن کاملا نا امید خواهد شد و در این مرحله هم نیز مانند سایر مراحل شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: مردم، وفادار به انقلاب و نظام هستند و شرکت آنان در انتخابات بر مبنای احساس خودی بودنی است که نسبت به نظام و انقلاب دارند و حضور آنان در انتخابات، پیامی به مسولان دارد که این پیام اصل مسولیت پذیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مسولان بایستی خود را خدمتگذار مردم بدانند.

زلفی‌گل: مردم ایران با رای خود قدرت خود را نشان می‌دهند

 محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن انداختن رأی خود در صندوق رأی یکی از حوزه‌های انتخاباتی شهر تهران، تاکید کرد که مردم ایران با رأی خود قدرت خود را نشان می‌دهند و تصمیم و انتخاب امروز مردم آینده را رقم می‌زند.

زلفی گل امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در محل شعبه اخذ رأی حاضر شد.

عین‌اللهی:  تعاملات با مجلس جدید در حوزه سلامت ادامه‌دار باشد

بهرام عین‌اللهی، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در محل شعبه اخذ رأی بیمارستان امام خمینی حضور یافت.

وزیر بهداشت، با اشاره به حضور فعال کارکنان حوزه سلامت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: کارکنان حوزه سلامت در این مدت بسیار فعال بودند و بسیاری از پزشکان در سر نسخه‌های خود نسخه حضور و مشارکت مردم در انتخابات را نوشتند و این عزیزان حضور بسیار پر شوری در انتخابات داشتند در حالی که می‌دانند برای اینکه بتوانند در آینده کشور خودشان نقش داشته باشند باید در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی دوره قبل کمک بسیار شایانی به حوزه سلامت شد و امیدواریم در دوره جدید با انتخاب افراد اصلح همین روند ادامه پیدا کند و تعامل بیشتری برقرار شود.

لاریجانی رای داد

علی لاریجانی رئیس سابق قوه مقننه امروز جمعه ۱۱ اسفند  با حضور در امامزاده صالح رأی خود را به صندوق انداخت.

سردار رضایی: حضور مردم در انتخابات در تداوم رای «آری» سال ۱۳۵۸ است

سردار قاسم رضایی در حاشیه حضور در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مسجد مالک اشتر فراجا گفت: در ابتدا باید به روح شهدایی که ناظر به این جشن بزرگ تداوم ریشه‌های انقلاب هستند درود بفرستم. کسانی‌که عمری را سپری کردند و در این مدت پس از انقلاب در سال ۱۳۵۸ پای صندوق‌های رأی برای رأی به جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده‌اند به یاد دارند که امروز همان روحیه در مردم شور و نشاط دیده می‌شود و استنباط من از حضور مردم همان شور و حال است.

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه برگزاری انتخابات‌های مختلف در کشور ما تداوم آری ملت ایران به جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ است، افزود: ملت بزرگ ایران همواره با این دیدگاه به این موضوع نگاه می‌کنند و همچون روزها و لحظاتی که برای آنها یاد آور خوشی هاست همچون لحظه تحویل سال و زمان افطار و عید فطر و … انتظار فرا رسیدن زمان شرکت در انتخابات را می‌کشند.

وی افزود: در تصاویر دریافتی از سراسر کشور و نیز کارکنان انتظامی همواره با چهره‌های خندان مواجه شدیم و همگان با شور و حال و شادابی و با دیدگاه عید و تکلیف مداری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و دشمنان را عصبانی کرده است.

رضایی به آگاهی و بصیرت و آبیاری شجره طیبه انقلاب با حضور در پای صندوق‌های رأی اشاره و خاطر نشان کرد: مجموعه انتظامی کشور نیز در کنار مردم به سبب مردمی بودن و انقلابی بودن و در کنار مردم وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارد و از سوی دیگر به دنبال انتخاب افراد اصلح برای رأی دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.

وی در پایان به حضور حداکثری کارکنان انتظامی در شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: کارکنان انتظامی و سربازان یگان‌های مختلف انتظامی با دادن رأی به دنبال مجلس انقلابی‌تر هستند که امنیت و رفاه را برای آنان تأمین کند.

طحان نظیف: بیش از ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند

هادی طحان نظیف،سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: از ماهها قبل عوامل اجرایی کشور دستگاههای انتظامی،شورای نگهبان برنامه ریزی متعددی داشتند و با آغاز فرایند شاهد حضور مردم پای صندوق رای بودیم.

وی اظهار کرد: گزارش و مشکل خاصی را از ابتدای صبح نداشتیم، گزارشان جزئی در مورد تاخیر کار  شعب بود که مشکلات رفع شد. جای تشکر از عوامل اجرایی داریم و در بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتیم فرآیند به صورت روان در حال طی شدن است.انتخابات الکترونیکی در چهار حوزه  آبادان،ملایر، قم و رشت به صورت روان در حال انجام است.

طحان نظیف تصریح کرد: از مردم درخواست داریم در زمان اولیه آرای خود را به صندوق ها بیندازند و این کار به ساعات پایانی نیندازند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم،گفت: حسب اعلام بیش از ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند. 
وی تصریح کرد: طبق شواهد درصد مشارکت خوب بوده است و حتی  نسبت به انتخابات مجلس  یازدهم این مشارکت بهتر بوده است. اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام فرایند اعلام می کنیم. حسب گزارش های میدانی کار روان در حال  انجام است 

سخنگوی شورای نگهبان در مورد اینکه چه تعداد تعرفه تا کنون توزیع شده است،گفت: حسب پیش بینی ها میزان تعرفه برای هر شعب پیش بینی شده است و اگر از درصدی که پیش بینی شده است نیاز باشد تامین می شود.  تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم و تعرفه به میزان کافی است.

شاهچراغی: مشارکت مردم در انتخابات با وجود سیل و دمای زیر صفر

سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز - ۱۱ اسفند - در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در ۵۹ هزار شعبه رای قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت می‌کنند. در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستانها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی افزود: مدیران شعب اخذ رای توجه کنند که هرکس با یکی از پنج مدرک هویتی به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد. شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد که تقاضا داریم از آنجا که ممکن است برخی مردم به دلیل فقدان توانایی نمی‌توانند پای صندوق رای بیایند این شعب سیار با هماهنگی بهزیستی باید به منزل این افراد بروند و رأی را اخذ کنند.

شاهچراغی تاکید کرد: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

رای معاون امنیتی وزیر کشور

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور با حضور در وزارت کشور رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

میراحمدی: بنگاه‌های دروغ پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند

سید مجید میراحمدی صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: امروز روز به یادماندنی و خلق حماسه بزرگی توسط ملت شریف و بصیر ایران است. امروز روز غلبه ما بر دشمنان خود و شیاطین است. 

رئیس ستاد امنیت انتخابات اضافه کرد: به فرمان رهبری در ساعات اولیه اخذ رای، مردم در صفوف فشرده و بهم پیوسته مردم حتی از ساعات قبل از آغاز در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند. از بعد امنیتی  هم با هوشیاری، بیداری و تصرف همه دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیجیان، ارتشیان، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) و مرزبانان از امنیت کامل برخوردار هستیم و این انتخابات با مشارکت و امنیت مثال زدنی برگزار ‌خواهد شد. 

وی یادآور شد: بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مشغول محافظت از امینت امنیت هستند. ‌تلاش‌های دشمنان برای نیامدن مردم پای صندوقها رای به صورت همه حانبه انجام میشود  اما این تلاش‌های هم مذبوحانه است و پیروز نخواهند شد. 

میراحمدی تصریح کرد: مردم عزیز به این شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیتی توجه نکنند. اگر خبر و مساله‌ای باشد به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم. درحالی که صداوسیما در حال پخش صفوف فشرده در سراسر کشور است، بنگاه‌های دروغ پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند.  

رئیس ستاد امنیت انتخابات ابراز امیدواری کرد: شاهد حماسه بزرگی خواهیم بود که به دست ملت ما رقم خواهد خورد و مردم تضمین کننده امنیت و منافع کشور خواهند بود. آینده کشور به دست مردم رقم میخورد. 

میراحمدی خاطرنشان کرد: امروز جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های ما نیز خواهد بود که آمادگی خود را نشان دادند. ان‌شاءالله در ساعات اولیه به همراه بزرگترها خود حضور پیدا کرده و رای خود را ثبت می‌کنند.

موحدی: مردم قدر استقلال سیاسی خود را می دانند

حجت الاسلام محمد موحدی‌ آزاد دادستان کل کشور با حضور در وزارت کشور گفت: امروز روز مبارکی برای ملت شریف ایران است، ما دو وظیفه عمده داریم یکی شرکت در انتخابات است و دیگری انتخاب اصلح بین نامزدهای داوطلب است. نامزدهای انتخابات منتخبین مردم خواهند بود و حتما بر اساس سوگندی که با هم خوردند به تکلیفی که برعهده‌شان است عمل خواهند کرد. همان طور که امام خمینی (ره) گفت مجلس در راس امور است و همان طور رهبر انقلاب فرمودند مجلس باید ریل گذاری کرده و مشکلات را حل کند. انشالله مجلس این مشکلات را حل خواهند کرد. قطعا با انگیزه ای که مردم در پای صندوق رای حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم انتظارت بسیار زیادی از منتخبین دارند. مردم این بار دشمنان را مایوس خواهند کرد. مردم قدر استقلال سیاسی خود را می دانند. مردم می داند که چه کار می کنند مردم ما به فرزندان خود رای می دهند. بیگانه حضور ندارد و بیگانه نقشی ندارد. مردم به فرنزدان اصلح خود رای می‌دهند و انشالله با رای خود تداوم فعالیت مجلس شورای اسامی را رقم خواهد داد

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس، رای دادن به نفع همه است و رای ندادن به ضرر همه است. مردم با مشکلاتی که دارند  کاستی‌هایی که وجود دارد با تمام وجود حضور پیدا کردند. مردم انتخابات را اهم امور خود  می داند. با حضور حماسی و با شکوهی که خواهند  داشت همانطور که از ساعات اولیه رای اطلاعاتی که نشان داد همگی موفق شویم تا در این امور هم شرکت کنیم و روح امام و شهدای خود در انتخاب  نامزد اصلح شاد کنیم.

رای رییس سازمان انرژی اتمی در مسجد لویزان

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی امروز در مسجد جامع لویزان، رای خود را به صندوق انداخت.

اسلامی: 44 هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعب سیار در حال دریافت آرای مردم هستند

«محسن اسلامی» ظهر امروز (جمعه 11 اسفند) با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: فرایند اخذ رای در دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری راس ساعت ۸ آغاز شد. ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور میزبان و پذیرای مردم عزیز هستند و فرایند اخذ رای به صورت روان و بدون تأخیر انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته، 44 هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعب سیار و در سراسر کشور در حال دریافت آرای مردم هستند.

وی ادامه داد: بسیار جای خوشحالی است که مردم توصیه ستاد انتخابات برای موکول نکردن رای دادن به ساعات پایانی عمل کرده و در ساعات قبل از ظهر به شعب مراجعه کردند. این نشان‌دهنده این است که توصیه‌های ستاد انتخابات از سوی مردم شریف ایران استماع شده و نقش رسانه‌های جمعی را می‌رساند. 

اسلامی با بیان اینکه امروز تاکنون ۶ اطلاعیه را از طریق کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صادر کردیم، گفت: اطلاعیه شماره ۱۹ ناظر بر این موضوع بود که هیچ‌گونه آثار و نماد تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه درب ورود و خروج و اطراف آن وجود داشته باشد. لذا همکاران در شعب هماهنگی لازم را صورت دادند و به امحای این آثار تبلیغاتی اقدام شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخابات کشور، اضافه کرد: آغاز زمان رای‌گیری ساعت ۸ بوده و طبق قانون ۱۰ ساعت ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از ساعت ۱۸ بنا به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده 11 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم ایران می‌توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی پنجگانه رای خود را به صندوق بیندازند. صرفا در موضوع شناسنامه‌های قدیمی که کدملی در آن ثبت نشده، دستورالعمل ابلاغی است که یک مدرک هویتی که دارای کد ملی است، همراه داشته باشند.

شرکت رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) تهران رای خود را به صندوق انداخت.

خسروپناه: انتخاب نمایندگان اصلح به پیشرفت کشور کمک می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، درباره دلیل حضور زودهنگام خود پای صندوق رای اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری زودتر از همه ما رای می‌دهند، اولا باید تبعیت کنیم ثانیا این تبعیت یک تبعیت مدللانه و معقولانه است، چون انسان هر چه زودتر به تکلیف شرعی و حق قانونی خود عمل کند، طبیعتا و بهتر و سریع‌تر به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب نمایندگان اصلح برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسیار برای رشد، بالندگی و پیشرفت کشور موثر است، افزود: امیدوارم با حضور پرشوری که مردم خواهند داشت نمایندگانی که رای می‌آورند به وظیفه‌شان درست عمل کنند و بیش از آن که به فکر گروه‌های قدرت و مافیاها باشند به فکر مردم باشند و دست مافیاها را قطع کنند و منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

خسروپناه همچنین تصریح کرد: نمایندگان منتخب اگر تعارض و تزاحمی بین منافع ملی و منافع حزبی و گروهی یا منافع قدرت‌طلبان به خصوص مفاسد اقتصادی پیش می‌آید، منافع ملی را مقدم بدانند. ما در این سال‌ها شاهد بودیم که گاهی اوقات تعداد معدودی از نمایندگان متأسفانه گرفتار آفت‌های مالی شدند که الحمدلله شورای نگهبان همه آنها را شناسایی و ردّ کرد، ولی به هر حال این بستری است که نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی باید خودش نظارت جدی‌تری نسبت به خودش داشته باشد تا این تبعات منفی پیش نیاید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام خود به ملت ایران گفت: الان مهم‌ترین وظیفه‌شان انتخاب انسان‌های شایسته و کسانی است که امتحانشان را پس داده‌اند. الحمدلله در این افرادی که کاندیدا شده‌اند، افراد اصلح و شایسته متعدد است. ان‌شاءالله مردم اینها را انتخاب کنند و این افرادی هم که انتخاب می‌شوند و نمایندگان و وکلای مردم هستند وظیفه‌شان را درست انجام بدهند.

«حاجی علی اکبری» آرای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام والمسلمین «حاج علی اکبری» خطیب نماز جمعه تهران با حضور در مسجدالرضا علیه السلام واقع در میدان نیلوفر تهران آرای خود را به صندوق انداخت.

احمدی نژاد رای داد

«محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور اسبق با حضور در مدرسه هدایت در محله نارمک رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور سیاسیون و مقامات کشوری در ستاد انتخابات حسینیه ارشاد

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور،  حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان،  با حضور در ستاد انتخابات حسینیه ارشاد، مصطفی پور محمدی وزیر سابق دادگستری ایران، حسن درویشان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، غلامرضا کرباسچی رای خود را به صندوق انداختند.

«کرباسچی» آرای خود را به صندوق انداخت

رضایی: مردم برای عزت و اقتدار ایران امروز حتما به میدان می آیند

محسن رضایی در حاشیه فرایند رای گیری در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رای دادن در انتخابات در واقع رای دادن اول به ایران و بعد به مردم و به نظام است.

وی با بیان اینکه رای دادن مردم بسیار قیمتی است چراکه سرنوشت ۴ سال کشور تعیین می‌شود، گفت: این رای دادن حق مردم است و مردم نباید این حقشان را از دست بدهند.

رضایی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که انتخابات مانند سالهای قبل پرشور برگزار شود و مردم رای به ایران و نظام را در صندوق های رای بریزند.

عضو مجمع و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنگامی که مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی گلایه مند هستند، چرا باید رای بدهند، گفت: وقتی مردم از فرزندانشان برای ایران و اسلام فداکاری می کنند امروز هم این ناکارامدی ها را فعلا گوشه چشم می گذارند و برای سربلندی ایران رای می دهند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم ایران فداکار هستند و از رای خود نمی گذارند و برای عزت و اقتدار ایران امروز حتما به میدان می آیند.

«علی مطهری» کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در حسینیه ارشاد آرأی خود را به صندوق رای انداخت.

حضور اسماعیلی در ستاد انتخابات وزارت کشور

غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور با حضور در وزارت کشور، رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز برای شرکت در انتخابات، در این حوزه حضور یافت.

غلامرضا صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت های یازدهم و دوازدهم با حضور در شعبه مستقر در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

رای جبلی با حضور در پخش اخبار صداوسیما

در صداوسیما برای اولین بار در پخش اخبار سازمان واقع در ساختمان شیشه ای، صندوق های رای قرار گرفته است که دقایقی پیش پیمان جبلی رییس صداوسیما نیز رای خود را در آنجا به صندوق انداخت.

صندوق سیار هم در بخش های مختلف سازمان وجود دارد تا کارمندان و گروه های مختلف بتوانند آرای خود را به داخل آن بیندازند.

خواهر شهید مدافع حرم زبرجدی: برادرم همیشه جزو اولین نفراتی بود که در انتخابات شرکت می‌کرد + فیلم

همچنین مسجد بلال صداوسیما به رسم هر سال محل اصلی رای دادن قرار گرفته است.

برای اولین در تاریخ صداوسیما صندوق‌های رأی از ابتدای امروز جمعه 11 اسفند ساعت 8 صبح در پخش اخبار صداوسیما واقع در ساختمان شیشه‌ای قرار گرفته است تا افراد مختلف در «پخش اخبار» از این طریق بتوانند رأی دهند. اتفاقی که پیش از این و در سال‌های گذشته در ادوار مختلف انتخابات نبود.

صندوق شورای نگهبان تا پایان شب در پخش اخبار قرار دارد و 13 نفر از شورای نگهبان برای روند نظارت بر رأی دادن در این بخش حضور دارند.

حضور هنرمندان در ستاد انتخابات تالار وحدت

هنرمندان کشور برای حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات تالار وحدت حضور یافتند.

از جمله این افراد می‌توان به امید جهان (خواننده) و کورش زارعی (بازیگر)، محسنی افشانی(بازیگر)، هوشنگ توکلی(بازیگر)، مهران رجبی (بازیگر)، بهروز افخمی(کارگردان)، بهمن دان (بازیگر و کاندیدای انتخابات مجلس)، منظر لشکری(بازیگر)، جعفر دهقان (بازیگر، جهان‌گیر  الماسی (بازیگر)، مجتبی امینی (دبیر جشنواره فجر، تهیه کننده)، چنگیز حبیبیان (خواننده)، فرهاد قائمیان (بازیگر) و ... اشاره کرد.

اطلاعیه ۱۹ وزارت کشور| وجود نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی در محل شعبه و اطراف آن ممنوع است

متن اطلاعیه ۱۹ وزارت کشور به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.
لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا کنند.

اطلاعیه ۲۰ وزارت کشور| اطلاعیه۲۰ وزارت کشور| اخذ رای با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه امکان پذیر است

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد، فرایند اخذ رای که از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱

باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

اطلاعیه ۲۱ وزارت کشور/ اطلاعیه های منتشره به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است

 متن اطلاعیه ۲۱ ستاد انتخابات کشور که روز جمعه انتشار یافت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای سراسر کشور می رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستور العمل های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است .

اطلاعیه ۲۲ وزارت کشور| اخذ رای فقط با ارائه اصل مدارک هویتی پنجگانه امکان پذیر است

 متن اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی 5 گانه ذیل :

شناسنامه

کارت ملی

گذرنامه

گواهینامه رانندگی

کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست .

اطلاعیه ۲۳ وزارت کشور| مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند

 اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور به این شرح صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت 08:00 صبح روز جاری آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

اطلاعیه ۲۴ وزارت کشور| عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

در اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات کشور که روز جمعه منتشر شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب 1380/03/09 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست ودارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی دهند.

اطلاعیه ۲۵ وزارت کشور| سن رای دادن ۱۸ سال تمام است

متن اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ بر اساس بند 2 ماده 30 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند 2 ماده 15 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای 18 سال تمام می باشد . یعنی کلیه متولدین روز 11 اسفند ماه سال 1384 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور در مورد ملاک تشخیص واجدان شرایط رأی

متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند؛

 ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

 اصالت شماره ملی

متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن

استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت‌ساز.

همچنین مجدداً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

اطلاعیه ۲۷ وزرات کشور| حق نامزدان انتخابات تضییع نشود

 متن اطلاعیه شماره 27 که لحظاتی قبل منتشر شد در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می رساند؛

با عنایت به تبصره 3 ماده 23 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نشود.

اطلاعیه ۲۸ وزارت کشور| در مورد حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای

متن اطلاعیه شماره 28 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد، تعرفه ها و برگ های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

اطلاعیه ۲۹ وزارت کشور| مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای نیستند

متن اطلاعیه شماره 29 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت،  عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای کنند. 

اطلاعیه ۳۰ وزارت کشور| درمورد تصویر برداری رای دهندگان

در اطلاعیه  شماره ۳۰ ستاد انتخاباتی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده 7 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 4 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

کدام استان‌ها در انتخابات پیشرو هستند؟

محسن اسلامی عصر امروز - ۱۱ اسفند - در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند. ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

وی همچنین افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

تمدید رای‌گیری در شعب سراسر کشور تا ساعت ۲۰

یک منبع آگاه در وزارت کشور گفت که بنا به افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای در ساعات پایانی، وزارت کشور رای‌گیری در شعب سراسر کشور را تا ساعت ۲۰ تمدید کرده است.

گفتنی است در این‌دوره از انتخابات ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، ۳.۵ میلیون رأی اولی در کشور داریم.

رئیس پلیس پایتخت: انتخابات در امنیت کامل برگزار شده است

سردار عباسعلی محمدیان امروز پس از شرکت در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در محل ستاد فاتب گفت: اتکای نظام جمهوری اسلامی ایران به رای و نظر مردم از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است؛ نخستین رفراندوم در جمهوری اسلامی حدود 40 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و نتیجه آن با مشارکت بالای مردم، رای 98 درصدی «آری» به جمهوری اسلامی بود. از همان زمان تاکنون جمهوری اسلامی بر مبنای رای و نظر مردم اداره شده و برگزاری به‌طور متوسط هر سال یک انتخابات، نشانه مردمی بودن و به قول امروزی‌ها جاری بودن دموکراسی در کشور است

وی ادامه داد:‌ انتخابات فرصتی است برای اینکه سرنوشت کشورمان را به دست افرادی  بسپاریم که اصلح بوده و دارای ویژگی‌هایی باشند که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود در طول سال‌ها آن را برشمرده‌اند. 

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه، پلیس تامین امنیت انتخابات را برعهده دارد، گفـت: تا به این لحظه انتخابات در تهران در امنیت کامل برگزار شده و ما امیدواریم که تا ساعات پایانی هم به همین صورت که تا الان پشت سر گذاشتم، شرایط امنی داشته باشیم و همه شهروندان که بتوانند در آرامش خاطر در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =