آژانس‌های امنیتی هند، یک کشتی‌ چینی را به اتهام حمل تجهیزات مورد استفاده در برنامه هسته‌ای و موشکی پاکستان در بندر بمبئی توقیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری پرس تراست ایندیا، مقامات هندی روز شنبه گفتند آژانس های امنیتی این کشور یک کشتی چینی که عازم کراچی پاکستان بود را در بندر بمبئی توقیف کردند. این کشتی‌ مشکوک به حمل یک محموله با کاربرد دوگانه است که می تواند به برنامه موشکی هسته ای و بالستیک پاکستان کمک کند.

ماموران گمرک هند، بر اساس اطلاعات از منابع امنیتی، کشتی تجاری سی ام ای آتیلا (CMA CGM Attila) از مبدا چین با پرچم مالت را در مسیر کراچی در تاریخ ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) توقیف کردند.

این کشتی مشکوک به حمل دستگاه سی ان سی است.

دستگاه های سی ان سی (CNC) چیست؟

دستگاه کنترل عددی کامپیوتری (CNC) یک دستگاه تولیدی است که نرم افزار کامپیوتری حرکت ابزار و ماشین آلات کارخانه را هدایت می کند. این فناوری ماشین آلات پیچیده مختلفی مانند آسیاب، ماشین تراش، آسیاب و روترهای سی ان سی را کنترل می کند.

ماشین‌های سی ان سی، سطحی از کارایی، سازگاری و دقت را تضمین می‌کنند که از طریق عملکرد دستی دست نیافتنی است.

از سال ۱۹۹۶، دستگاه های سی ان سی تحت پوشش قواعد وازنار (Wassenaar)، یک برنامه بین‌المللی کنترل تسلیحات با هدف جلوگیری از گسترش تجهیزات با کاربردهای غیرنظامی و نظامی قرار گرفته‌اند.

هند، یکی از ۴۲ کشور عضو این برنامه است که در تبادل اطلاعات در مورد انتقال تسلیحات متعارف و کالاها و فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه شرکت می‌کند.

این دستگاه‌ها توسط کره شمالی در برنامه هسته ای پیونگ یانگ به کار گرفته شد.

تیمی از سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) این محموله را بررسی و استفاده بالقوه آن را در برنامه هسته ای کشور همسایه تأیید کرد.

براساس این گزارش، شرکت مهندسی کاسموس (Cosmos Engineering)، تامین کننده تجهیزات دفاعی پاکستان، از ۱۲ مارس ۲۰۲۲، زمانی که مقامات هندی یک محموله ابزارهای ترموالکتریک ساخت ایتالیا را در بمبئی رهگیری کردند، تحت نظارت قرار گرفته است. این شرکت هم اکنون پیگیر این محموله چینی است.
╔═══╗─────╔═╗─╔╗─╔═══╗╔═══╗────╔═══╗
║╔═╗║─────║╔╝╔╝╚╗║╔═╗║║╔═╗║────║╔═╗║
║╚══╗╔══╗╔╝╚╗╚╗╔╝║╚═╝║║╚═╝║──╔╗║╚═╝║
╚══╗║║╔╗║╚╗╔╝─║║─╚══╗║║╔═╗║──╠╣║╔╗╔╝
║╚═╝║║╚╝║─║║──║╚╗╔══╝║║╚═╝║╔╗║║║║║╚╗
╚═══╝╚══╝─╚╝──╚═╝╚═══╝╚═══╝╚╝╚╝╚╝╚═╝
░░░▒▓██ Soft98.iR ™ ██▓▒░░░

1. install
2. Copy rarreg.key to install directory

کد خبر: 1222712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =