آتش‌بس در جنگ غزه نزدیک است؟

برخی رسانه‌های غربی به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی ادعا می‌کنند که تخلیه هوایی مواد غذایی بر فراز غزه توسط ارتش آمریکا نشانه نزدیک بودن آتش‌بس در غزه است و در صورت پذیرش حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی، جنگ برای شش هفته متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روز گذشته یک محموله مواد غذایی توسط آمریکا به صورت هوایی بر فراز غزه تخلیه شد. برخی رسانه‌های غربی به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی این اقدام ایالات متحده آمریکا را نشانه نزدیک بودن آتش‌بس می‌دانند. بر اساس آنچه المانیتور به نقل از «یک مقام ارشد آمریکایی» منتشر کرده: اسرائیل تا حد زیادی توافق آتش‌بس با حماس را پذیرفته است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که طبف توافقنامه مذکور، جنگ برای شش هفته متوقف خواهد شد.

رسانه‌های غربی اکنون مدعی هستند که توپ در زمین حماس است و این گروه باید بپذیرد که همه گروگان‌ها را آزاد خواهد کرد. گفته می‌شود که ساعاتی پیش از انتشار این اخبار، هواپیماهای باری ارتش آمریکا شروع به تخلیه هوایی مواد غذایی در نوار غزه کردند. این کمک‌ها در شرایطی انجام شده که بر اساس گزارش سازمان ملل وضعیت بسیار فاجعه‌باری در غزه وجود دارد و بسیاری از ساکنان این منطقه جان خود را به خاطر نبود غذا از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مانع بزرگ توقف جنگ غزه / نتانیاهو برای کشتار مردم فلسطین دلایل شخصی و سیاسی دارد

با توجه به شرایط انسانی در غزه و کشتار وحشیانه غیرنظامیان در سرزمین‌های فلسطینی، برخی کشورهای منطقه از جمله قطر مدت‌هاست که در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس هستند. گفته شده که تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه دارد. ظاهرا تنها شرط باقی مانده برای اجرای آتش‌بس شش هفته‌ای آزادی تمام اسرائیلی‌های در اختیار حماس است.

خبرگزاری فرانسه مدعی شده که یک هیئت از حماس به زودی برای تکمیل مذاکرات به قاهره سفر خواهد کرد. به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های آمریکا از جنگ غزه موجب تکاپوی مقامات این کشور برای توقف جنایات علیه مردم فلسطین شده است. چند روز پیش یک نظامی آمریکایی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی اقدام به خودسوزی در حمایت از مردم فلسطین کرد. این نظامی آمریکایی با شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» و «توقف نسل کشی در فلسطین» دست به این اقدام زده بود که بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

علاوه بر این، تداوم حملات به منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه توسط نیروهای مقاومت به ویژه یمنی‌ها موجب نگرانی‌های نظامیان آمریکایی شده است. تا جایی که جورج ویکاف -یکی از افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین- اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که حملات نیروهای ائتلاف تاثیری بر اقدامات مقاومت یمن نداشته است.

بسیاری از تحلیلگران و حتی مقامات سیاسی غربی ضمن اذعان به بی‌تاثیری چنین اقداماتی علیه مردم یمن، معتقد بودند تنها راه حل پایان بحران دریای سرخ توقف کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و پایان دادن به حمایت آمریکا از اسرائیل است. حال باید دید که ادعای مقامات آمریکایی تا چه اندازه جدی است و چه زمانی آتش‌بس اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =