اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره روند نوسازی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌ها، ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا مراد صحرایی امروز در آئین تجلیل از مهندسین برتر نهضت مدرسه سازی و اولین دوره اهدای جایزه ملی نصیر گفت: باید از همه تلاشگران در امر مدرسه سازی تقدیر کنیم. سازمان نوسازی مدارس یک ستاره و الگو در نظام حکمرانی کشور است.

بیشتر بخوانید:

مصوبه جدید آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان / قانون تک ماده تغییر کرد

وی با بیان اینکه فضای آموزشی پس از خانواده و معلم سومین رکن یادگیری است؛ گفت: فضای آموزش مانند مدرسه به نوعی معلم سوم است. به همین خاطر باید به مدرسه اهمیت ویژه ای داد. سازمان نوسازی مدارس هم به همین خاطر ایران را به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل کرده و در این راه تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه ساختن ۶۸۰۰ مدرسه در کشور کار بزرگی است؛ گفت: دولت سیزدهم هم با وجود همه محدودیت‌ها، ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داد.

صحرایی با تاکید بر اینکه ساخت نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در کشور کار بزرگی است؛ گفت: البته فضای مدرسه هم در یادگیری دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد، باید به چیدمان و رنگ‌ها در مدرسه توجه شود که باید چگونه باشد، اینها هم از جمله مواردی است که سازمان نوسازی به آن توجه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه باید با اقتضائات و علایق دانش آموزان منطبق باشد، گفت: روزی که ما و شما نیستیم مدرسه‌ها هستند. پس ساختار مدرسه باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان در آن پر جنب و جوش و به نحو احسن پرورش یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =