تعداد تلفات انسانی بر اثر سرمای شدید در افغانستان به ۳۹ نفر رسید

سخنگوی اداره مقابله با حوادث طبیعی افغانستان تعداد جان‌باختگان بر اثر سرمای شدید و بارش برف طی دو هفته اخیر را ۳۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جانان سایق» سخنگوی اداره مقابله با حوادث طبیعی افغانستان تعداد تلفات انسانی بر اثر سرمای شدید از دو هفته گذشته تاکنون در ولایات مختلف این کشور را ۳۹ نفر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

طالبان درمورد حق‌آبه ایران کوتاه می‌آید؟ / انسداد مرز با افغانستان به شکل دیوار بتن

سایق با ابراز تأسف از آسیب‌های بوجود آمده در حوادث غیر مترقبه هفته‌های اخیر و ابراز همدردی با خانواده آسیب دیدگان تصریح کرد: تاکنون بر اثر بارش برف و شدت سرما در افغانستان ۳۹ نفر جان باختند، ۳۰ نفر زخمی شده‌اند و ۶۳۷ منزل مسکونی تخریب شده است.

وی افزود بارش سنگین برف و شدت سرما در افغانستان مسیر رفت و آمد بسیاری از ولایت‌ها را مسدود کرده است. همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌های گلی و تلف شدن حدود ۱۴ هزار دام و خسارت به منتشر شده است.

منابع محلی در ولایت‌های پروان، قندهار، خوست، کاپیسا، سرپل، پکتیا، فاریاب، کابل، زابل، لغمان، سمنگان، ننگرهار پکتیکا، بدخشان نیز هر کدام از تلفات انسانی و حیوانی ناشی از سرما گزارش داده‌اند.

بیشتر بخوانید
هشدار مجدد سازمان ملل در آستانه فصل سرما در افغانستان

هشدار سازمان ملل درباره سرمای شدید در افغانستان؛ دما به منفی ۳۵ درجه کاهش می‌یابد

۷۰ نفر بر اثر سردی هوا در افغانستان جان باختند

اداره مقابله با حوادث طبیعی افغانستان به تازگی اعلام کرده بود طی چند هفته گذشته بسیاری از ولایات افغانستان شاهد هوای فوق‌العاده سرد بوده‌اند، به طوری که در آخر هفته کم‌ترین میزان دمای هوا در ولایت غور منفی ۳۳ درجه به ثبت رسیده است.

درحال حاضر در بسیاری از ولایت‌های افغانستان بارش سنگین برف منجر به مسدود شدن راه‌های مواصلاتی شده است.

«شفیع‌الله رحیمی» سخنگوی وزارت مدیریت بحران حکومت طالبان سال گذشته به «سی‌ان‌ان» گفته بود که بر اثر سردی هوا در افغانستان دستکم ۱۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1222976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =