۱۹۰ هزار نهال دولتی در خراسان‌شمالی کاشته شد

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی گفت: یک‌میلیون و ۸۲۰ هزار نهال در بخش خصوصی و دولتی خراسان‌شمالی تاکنون تولید شده که ۱۹۰ هزار نهال از آنها تاکنون کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، علی اسدی مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تولید یک‌میلیون و ۸۲۰ هزار نهال در بخش خصوصی و دولتی اشاره و اظهار کرد: در بخش دولتی ۶۶۸ هزار نهال تولید شده است که از این تعداد ۴۵۵ هزار نهال قابلیت انتقال به عرصه‌ها را دارد.

وی گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار نهال دولتی در قالب ۶۰ پویش مردمی در استان کشت شده است.مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی افزود: ۲۶۵ هزار نهال برای انتقال به شهرستان‌ها برای کشت آماده است.

اسدی سهم خراسان‌شمالی در هر سال را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نهال اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح ۴ ساله کاشت درخت مردمی، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در استان کشت شود.

این مقام مسئول به تأمین نهال از سایر استان‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۲۰۰ هزار نهال صنوبر از آذربایجان شرقی در حال انتقال به مرکز استان است و تاکنون نیز ۶۰ هزار نهال صنوبر در شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی به کشت ۳۰ هزار نهال بیابانی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳ هزار گودبرداری انجام شده است که آماده کشت است.

اسدی خاطرنشان کرد: تا پایان سال یک میلیون نهال کاشته خواهد شد و این درصورتی‌که توانایی ما ۲۰۰ هزار عدد بوده است.

وی گفت: در کاشت از گونه‌های کم آب طلب و گونه‌های اقتصادی مثل پسته، بادام، انار، انجیر، صنوبر و اقاقیا استفاده شده است.

گفتنی‌ است، کاشت نهال فردا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ بصورت کشوری از ساعت ۷ تا ۹ صبح در کمربندی بجنورد روبه‌روی شهر علی آباد انجام خواهد شد.

خبرنگار: علی کاوه

پایان پیام/

کد خبر: 1223002

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =