ساکنان اطراف دانشگاه الزهرا(س) متصرفین غیرقانونی هستند/ راه‌اندازی دانشکده‌ خانواده و فناوری‌های راهبردی

رئیس دانشگاه الزهرا (س) توضیحاتی درباره زمین‌های ده ونک ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا(س)(س) عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک حضور باشکوه مردم در انتخابات یازده اسفندماه اظهار کرد: دانشگاه الزهرا(س)(س) در واقع یک باغ دانشگاه است که از منظر روانشناسی به روی دانشجویان، اساتید و کارکنان تاثیر مثبت دارد و نشاط و امید را القا میکند.

بیشتر بخوانید:

قوه قضائیه به ماجرای ده‌ونک وارد شود/ دانشگاه الزهرا نباید حق مردم را نادیده بگیرد

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند،ادامه داد: دانشگاه الزهرا(س) یازده دانشکده و یک پژوهشکده زنان را نیز در دل خود جای داده است ضمن اینکه ۲۵۰۰ دانشجوی ما هم در خوابگاه سکونت دارند و این مهم مسوولیت ما را سنگین تر میکند.


بکایی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته قدم های بزرگ در زمینه عمرانی در این دانشگاه برداشته شده است،افزود: دو ساختمان از شش ساختمان خوابگاه را از سطح پنج به سطح سه ارتقا دادیم.


وی خاطرنشان کرد: شروع احداث مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه هم اتفاق مبارکی بود که امسال اتفاق افتاد ضمن اینکه بازسازی استخر دانشگاه و بازسازی اماکن خوابگاه هم از دیگر اقدامات است.

رییس دانشگاه الزهرا(س) تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ عمرانی، تجمیع و احداث موتورخانه بر اساس استانداردهای روز بود که مشکلات ما در زمینه مصرف انرژی را حل کرد.

وی از اخذ مجوز راه اندازی دانشکده های «خانواده» و «فناوری های راهبردی» در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال تدارک مقدمات هستیم و دانشکده فناوری های راهبردی یک دانشکده حکمت بنیان است.

بکایی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی تشکل ها و انجمن های علمی بسیار فعال هستند و هفته آینده معرفی سرآمدان فرهنگی را داریم.

وی در خصوص تحول آموزشی این دانشگاه هم گفت: تلاش میکنیم برای تعدادی رشته بین رشته ای مجوز ایجاد بگیریم چون ایجاد بین رشته ای ها در میان نسل جوان یک ضرورت است. دغدغه گسترش ارتباط با صنعت را داریم و ارتباط با جامعه را در حوزه علوم انسانی دنبال میکنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) در خصوص مشکلات این دانشگاه تصریح کرد: کمبود اعتبار دانشگاه از جمله مهمترین مشکلات ما است. هزینه کرد تغذیه دانشجویی بخش عمده اعتبار دانشگاه را به خود اختصاص میدهد. به وزارت علوم درخواست دادیم بار مالی تغذیه دانشجویی از دوش دانشگاه برداشته شود که کسری بودجه جبران و اعتبار به امور علمی، پژوهشی و ضروری اختصاص یابد. در هیچ جای دنیا دانشگاه ها ملزم به تامین غذای دانشجو نیستند و بخش عمده اعتبارات دانشگاه به جای امور علمی در این حوزه مصرف میشود.

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص مهارت پروری و قراردادهای ارتباط با صنعت، اظهار کرد: دانشگاه الزهرا(س) دانشگاه جامع دختران در حوزه های مختلف فنی مهندسی، علوم پایه ، علوم انسانی و هنر است. دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) یک مرکز علمی و پژوهشی است و در رشته های مختلف به ویژه طراحی لباس و طراحی صنعتی ظرفیت‌های بسیاری دارد که صنایع مختلف در جذب نیرو همواره از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) استفاده میکنند.

وی ادامه داد: در دانشکده هنر قراردادهای ارتباط با صنعت خوبی به امضا رسیده است و به طور مثال صنایع خودرو کشور در بخش طراحی صنعتی از ظرفیت دانشجویان الزهرا(س) استفاده میکنند.

بکایی تصریح کرد: در حوزه آی تی پروژه های میلیاردی داریم. در حوزه علوم انسانی هم به ویژه در زمینه های بورس، حسابداری، اقتصاد پروژه های ارتباط با صنعت خوبی داریم به طور کلی توانمندی های زیادی در دانشگاه وجود دارد و دانشجویان ما چه در کارورزی و کارآموزی و دانش آموختگان ما در اشتغال موفق بوده اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف بین دانشگاه الزهرا(س) و ساکنان ده ونک نیز گفت: دانشگاه الزهرا(س) با هیچ کس اختلافی ندارد و بر اساس اسناد ثبت شده بخشی از زمین ها متعلق به دولت و دانشگاه الزهرا(س) است. سالها قبل افرادی ساکن بودند که هیچ سندی برای اثبات مالکیت ندارند و در نهایت رای دادگاه مبنی بر اینکه بهره بردار این زمینها دانشگاه است،صادر شد و ما اصطلاح متصرفین غیرقانونی را در مورد اینها به کار میبریم و هرگونه بهره برداری در واقع پایمال کردن حق دانشجویان این دانشگاه است.

بکایی با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی «دانشکده خانواده» افزود: برای گروه ها و رشته های این دانشکده ساختاری را تعریف کرده ایم و سعی شده رشته هایی در نظر گرفته شود که در حوزه زن و خانواده دارای چالش هستیم و نیازمند آموزش بیشتر است.

وی در خصوص مهارت افزایی و اتصال دانشجویان به بازار کار هم گفت: در این خصوص یک سری دروس مهارتی تعریف شده است که به حرفه دانشجویان کمک میکند و علاوه بر این بازنگری برای هر رشته و جهت دهی مهارتی هم مکمل است ضمن اینکه یک سری دوره های «کهاد» را نیز در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰دانشجوی بین الملل در دانشگاه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: بیشتر این دانشجویان از کشورهای افغانستان و عراق هستند ضمن اینکه در حال رایزنی برای جذب دانشجویان بیشتری در این حوزه هستیم البته شرایطی دارد از جمله امکاناتی چون خوابگاه که برای ما این آیتم محدودکننده است و اگر بتوانیم خوابگاه ها را گسترش دهیم؛ در افزایش جمعیت دانشجویان بین الملل ما اثر خواهد گذاشت.

رییس دانشگاه الزهرا(س) در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص نقش زنان در آیین نامه ارتقا هم اضافه کرد: در زمانی که آیین نامه در حال بازنگری بود پیشنهادهایی ارسال کردیم وخواستیم نگاه جدیدی به فعالیت آموزشی و پژوهشی اساتید خانم داشته باشد تا با توجه به نقش های مختلف بتوانند کارهای علمی خود را در کنار دیگر وظایف انجام دهند که زمینه را برای حضور پررنگ تر بانوان در جامعه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =