آمادگی دانشکده مهارتی واحد شاهرود برای تدریس صاحبان حرفه‌های مختلف

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: از صاحبان حرفه های مختلف دعوت می کنیم تا اگر مایل به همکاری با دانشکده مهارت دانشگاه آزاد شاهرود هستند اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم از مهارت آنان در تدریس متقاضیان استفاده کنیم. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین دیبایی با اعلام این خبر گفت: در سالهای اخیر مهارت و مهارت آموزی در همه کشورهای دنیا بحث مهمی است. اینکه صرفا تحصیلات دانشگاهی داشته باشید ملاک گزینش نیرو برای خیلی از دستگاه ها و به خصوص بخش خصوصی و صنایع نیست و بحث بعد مهارتی خیلی مهم تر است. وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مورد به طور جد وارد شده و به صورت تخصصی دانشکده های مهارت را راه اندازی کرده که خوشبختانه در واحد دانشگاهی شاهرود هم به همت رئیس دانشگاه این دانشکده تاسیس شد.

وی سه هدف اصلی برای دانشکده مهارت را برشمرد و بیان کرد: یکی برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی است که این دوره ها معمولا ساعتی، یک روزه، دو روزه و یا در نهایت دوره هایی است که زیر صد ساعت معمولا در قالب دوره های کوتاه مدت دست بندی می شوند. این دوره های مهارتی مخاطبانش عموم مردم هستند و فقط دانشگاهیان را شامل نمی شود. دوم دوره های میان مدت هستند که اصولا در کشور ما خیلی مرسوم نیستند. مثلا دوره های میام مدت زبان انگلیسی در خیلی از کشورهای دیگر برگزار می شود که ما کمتر به آن پرداخته ایم. در دوره میان مدت اردوهای علمی هم مدنظر است که دانشگاه ها خیلی ورود نکرده اند مثل اردوهای علمی متقاضیان کنکورهای سراسریی و در نهایت در دوره های بلند مدت که هدف سوم ما است اخذ رشته های اکادمیک مهارتی مدنظر است که باز اینها الزاما رشته های به اصطلاح دانشگاهی نیستند و حتی استاد آنها هم از دانشگاه تامین نمی شوند بلکه این اساتید افراد مسلط به مهارتی هستند که از حرفه های گوناگون انتخاب می‌شوند.

وی به برنامه های آتی دانشکده نیز اشاره و تصریح کرد: از برنامه های آینده ما اخذ چند رشته هدف است که در نظر داریم در سال های آینده مجوز آنها را بگیریم که بر اساس نیازهای شهرستان و آمایش سرزمینی برنامه ریزی شده است مثل گرافیک، رشته طراحی دوخت، رشته هایی که تلفیقی از رشته های پزشکی و دیگر رشته ها است با توجه به پتانسیل بیمارستان و دانشکده پزشکی و نیز دوره های مراقبت های زیبایی پوست و دوره هایی مرتبط با طب اورژانس. دیبایی افزود: در اهداف کلان جذب دانشجویان پویشی را مدنظر داریم که در حقیقت معادل دانشجویان بورسیه هستند که صنایع اعلام آمادگی کرده و هزینه های مرتبط با دانشجو را پرداخت می کنند و دانشجو موظف می شود که طرح های کارآموزی خود را در آن صنعت بگذراند و آموزش ها هم بر اساس نیاز آن صنعت تدوین می شود.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: برای دورهایی که برگزار می گردد طبق دستورالعملی که داریم و بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه، گواهینامه هایی صادر میشود. این گواهینامه ها دارای تاییدیه دانشگاه است و کاملا ارزش ترجمه داشته و قابل استناد هم داخل و هم خارج از کشور را دارد و برای استفاده سایر کشورها هم قابل استفاده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تاکید کرد: به شهروندان توصیه می کنم که در این دوره های مهارتی شرکت کرده و در دانشگاه که دارای اعتباری خاص است این دوره ها را بگذرانند. همچنین از صاحبان حرفه های مختلف هم دعوت می کنیم تا اگر مایل به همکاری با دانشکده مهارت دانشگاه آزاد شاهرود می باشند اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم از مهارت آنان در تدریس متقاضیان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =