گروسی: مدرکی درباره قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای نداریم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌ها میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی تصریح کرد که هیچگونه اطلاعاتی درباره ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران در اختیار ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رافائل گروسی این مطلب را روز دوشنبه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جمع خبرنگاران مطرح کرد و گفت: ما انتظار داریم که مسیر دیپلماسی از سرگرفته و توافقی شود که مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران حل‌وفصل شود.

بیشتر بخوانید:

گروسی: ناترازی‌های موجود در UCF اصفهان برطرف شده‌اند

وی با بیان اینکه فنآوری هسته‌ای ایران نسبت به سال ۹۴ متحول شده است، خواستار افزایش سطح همکاری‌های ایران و آژانس و اجرای یک «برنامه بازرسی متناسب» شد تا این سازمان بتواند ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان را تائید کند.

مدیرکل آژانس با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام که در پی خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق و بی‌عمل طرف‌های اروپایی، صورت گرفت گفت: ‌ما نشانه‌ای از این که ایران سلاح هسته‌ای تولید می‌کند نداریم [...] در عین حال ایران تنها کشوری است که تسلیحات هسته‌ای ندارد اما اورانیوم ۶۰ درصدی غنی می‌کند.

گفتنی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌ خود عمل کنند ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =