پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

نرخ دلار در روز دوشنبه بیشترین افزایش قیمت را در دو هفته اخیر به ثبت رساند. این اسکناس با رشدی نزدیک به هزار تومانی، سقف تاریخی را شکست و وارد کریدور ششم شد. فعالان بازار ارز معتقدند در صورتی که دلار تا عصر دوشنبه در همان کریدور باقی بماند، روند بازار ارز در روز سه شنبه مجدداً صعودی خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ قیمت دلار در روز دوشنبه ۲۳ اسفند در روند صعودی قرار گرفت و با افزایش نزدیک به هزار تومانی سقف تاریخی قیمت را شکست. در سومین روز هفته، اسکناس آمریکا در تالار معاملات کریدور ششم معامله شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

رشد دلار در روز دوشنبه در حالی روند شارپی به خود گرفت که برخی از فعالان بازار مالی روند افزایشی قیمت دلار را ناشی از قیمت طلای ربع سکه در حراج بانک مرکزی ۹۴ تا ۹۵ هزار تومان عنوان کردند.

آیا حراج ربع سکه اهرمی برای رشد دلار است؟

به گفته کارشناسان اقتصادی، ربع سکه روز یکشنبه با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان توسط بانک مرکزی در محل صرافی ها به حراج گذاشته شد. مهر معامله دلار با قیمت بالاتر را تایید کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که قبل از حراج این تصور وجود داشت که اقدامات بانک مرکزی در حراج ربع سکه با هدف انباشت نقدینگی، کاهش پایه پولی و کنترل تورم انجام می شد، اما اکنون به اهرمی برای تیزبین ها تبدیل شده است. افزایش قیمت دلار

فعالان بازار ارز معتقدند قیمت دلار به منطقه خطرناکی رسیده است. آنها می گویند این طولانی ترین مدتی است که اسکناس دلار در کریدور ۶۰ هزار تومانی نگه داشته است و اگر روز سه شنبه قیمت در این محدوده نوسان داشته باشد، بعید نیست دلار کانال های قیمتی بالاتری را در کریدور جدید فتح کند.

همه ارزها افزایش یافتند

لازم به ذکر است قیمت درهم از روز دوشنبه با روند صعودی بازگشایی شد. این اسکناس با قیمت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۵۰۰ تومان افزایش به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. در سومین روز هفته، پوند انگلیس با ۵۳۰ تومان افزایش ۷۶ هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد. یورو یک پله افزایش یافت و با افزایش بیش از هزار تومانی به ۶۵ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =