درخواست یکی از نمایندگان برای اصلاح مصوبه افزایش سن بازنشستگی/ اسامی نمایندگان غایب جلسه روز دوشنبه اعلام شد

میرتاج الدینی گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره آنچه در برنامه هفتم در خصوص سن بازنشستگان تصمیم گرفتیم و مجلس آنچه را که دولت آورده بود را تایید کرد بسیاری از مردم مخالفت خود را به من اعلام کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد؛ مجلس در سه هفته گذشته به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و ایام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس جلسه علنی نداشت.

بیشتر بخوانید:

جلسه علنی مجلس به دلیل حضور نیافتن نمایندگان برگزار نشد / قالیباف: اسامی غائبان منتشر می‌شود

رسیدگی به موارد زیر در دستورکار جلسه امروز نمایندگان مجلس قرار دارد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت اعاده شده از شورای نگهبان

قالیباف: مشارکت مردم در انتخابات برآمده از وطن‌ دوستی و آگاهی سیاسی بود

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: از جایگاه خانه ملت، از نقش‌آفرینی یکایک هموطنان و همه دست‌اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم. از مجریان و ناظران به خصوص نیروهای امنیتی و نظامی تشکر می‌کنم که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تامین کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات شکوهمند مجلس در میانه تحریم داخلی و خارجی چنان با نقش‌آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به طور مضاعف متوجه مسئولیت‌های خود کرد. این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتا برآمده از وطن‌دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود. امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اعلام شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

قالیباف بیان کرد: آنهایی که از حق رای خود استفاده کردند، ماجورند؛ البته ما درباره هموطنانی که به هر دلیل در این انتخابات مشارکت نداشتند نیز مسئولیم. نمایندگان منتخب تنها وکیل افرادی که به آنها رای داده و یا در انتخابات شرکت کردند، نیستند. باید نمایندگان منتخب خود را وکیل و خادم تمام مردم بدانند و در راستای تامین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند و صرفا در جلب رضایت حلقه طرفداران خود محصور نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم ثمره فعالیت ما مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات آینده منجر شود. برای این کار باید از هر چه به احیای امر ملی آسیب می‌زند، پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نفس حضور و اصل مشارکت این تعداد مردم در انتخابات نشان از پایبندی به چارچوب‌های نظام و نگاه به صندوق و به مثابه کوتاه‌ترین و بهترین راه برای حل مشکلات است؛ با توجه به تقسیم کاری که برای تمرکز بر مسائل واقعی با قوه مجریه داریم، هرگونه اختلاف‌افکنی، حاشیه‌روی و دوقطبی سازی قابل قبول نیست چون علاوه بر مسئولیت وجدانی و شرعی، نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

قالیباف تصریح کرد: ما پایه‌های همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی را به نفع مردم در قالب برنامه هفتم توسعه محکم کردیم در دوره جدید نظارت موثری بر اجرای برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت تا حقوق عامه احیاء شود و کارآمدی دستگاه حکمرانی افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اظهار کرد: از همکاران گرامی که در مجلس دوازدهم توفیق همراهی آنها را نداریم، برای همه زحمات‌شان در دوره یازدهم تشکر می‌کنم همچنین به برادران و خواهران ارجمندم که در دوره جدید به ترکیب مجلس شورای اسلامی می‌پیوندند، تبریک می‌گویم و ورود آنها را به کارزار همگرایی برای کارآمدی خوشامد می‌گویم.

وی گفت: نه در درون مجلس شورای اسلامی و نه در همکاری با سایر قوا ما دستور کار دیگری جز افزایش کارآمدی نداریم بعد تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی در خدمت این هدف خواهد ماند.

قالیباف در پایان بیان کرد: ما با رهبر فرزانه و بزرگوارمان عهد بسته‌ایم که فرصت ناشی از مشارکت مردم را در مسیر تحول قدر بدانیم.

قرائت اسامی نمایندگان غایب جلسه روز دوشنبه مجلس

در آغاز جلسه امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند صحن مجلس شورای اسلامی، پس از قرائت دستورکار جلسه و آیاتی از قرآن کریم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی نمایندگان غایب جلسه روز گذشته مجلس را قرائت کرد.

جلسه روز دوشنبه ۱۴ اسفند صحن مجلس به دلیل غیبت تعداد زیادی از نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای تشکیل جلسه علنی، تشکیل نشد؛ این در حالی بود که جلسات علنی مجلس در طول سه هفته گذشته برای حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و ایام تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل نشده بود.

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان جلسه روز دوشنبه را به شرح زیر قرائت کرد:

- یحیی ابراهیمی
- لفته احمدنژاد
- احسان ارکانی
- ولی اسماعیلی
- پرویز اوسطی
- حسین بامیری
- معصومه پاشایی
- علیرضا پاک فطرت
- علی جدی
- امیرقلی جعفری بروجنی
- عباس جهانگیرزاده
- حسین حاتمی
- امان الله حسین‌پور
- البرز حسینی
- عبدالناصر درخشان
- حسین رئیسی
- جعفر راستی
- احمد راستینه
- بهزاد رحیمی
- جلال رشیدی کوچی
- رحیم زارع
- علیرضا زندیان
-همایون سامه یح
- محمد سرگزی
- معین الدین سعیدی
- پروین صالحی
- محمدرضا صباغیان
- محمد صفری
- فرهاد طهماسبی
- روح الله عباسپور
- فریدون عباسی
- ابراهیم عزیزی(شیراز)
- محسن علیزاده
- علی اصغر عنابستانی
- موسی غضنفرآبادی
- ملک فاضلی
- رسول فرخی
- فاطمه قاسم‌پور
- احسان قاضی‌زاده
- غلامحسین کرمی
- محمد کعب عمیر
 - امیرحسین گودرزی
- محمدرضا مبلغی
- ابراهیم متینیان
- احمد محرم‌زاده
- مجتبی محفوظی
- حسین محمد صالحی
- کیوان مرادیان
- غلامرضا مرحبا
- اردشیر مطهری
- فاطمه مقصودی
- غلامرضا منتظری
-  علی موسوی
- موسی موسوی
- کاظم موسوی
- عادل نجف‌زاده
- ابراهیم نجفی
- مصطفی نخعی
- مجید نصیرایی
- غنی نظری
- محمد وحیدی
- علیرضا ورناصری

درخواست یکی از نمایندگان برای اصلاح مصوبه افزایش سن بازنشستگی

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ مجلس در تذکری اظهار کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره آنچه در برنامه هفتم در خصوص سن بازنشستگان تصمیم گرفتیم و مجلس آنچه را که دولت آورده بود را تایید کرد بسیاری از مردم مخالفت خود را به من اعلام کردند و من به آنها گفتم که بسیاری از نمایندگان می‌خواهند این مصوبه را اصلاح کنند چراکه افزایش سن بازنشستگی در محیط کارگری اصلا قابل پذیرش نیست و رضایت آنها را ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین یک اصلاحیه‌ای باید در این مصوبه اعمال شود که بصورت داوطلبانه باشد و محیط کارگری را از محیط کارمندی جدا کنیم.

میرتاج‌الدینی: مردم با حضور در انتخابات راهبرد دشمن را شکستند

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ مجلس با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: حضور مردم در انتخابات، لبیک گویی به ندای ولایت و رهبری عزیز بود که بارها مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم راهبرد دشمن که عدم مشارکت بود را شکستند، اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند بیش از ۴۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند که از همه آنها تشکر می‌کنیم. همچنین آنهایی هم که به هر دلیلی نیامدند، بدانند که منتخبان و همه مجلس مدافعان حقوق همه مردم خواهند بود.

درخواست قالیباف از کمیسیون اقتصادی برای جلسه با بانک مرکزی

محسن زنگنه در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ مجلس در تذکری به بانک مرکزی تاکید کرد: در شرایطی که کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند بانک مرکزی برای سفرهای خارجی قانونی را مصوب کرده و برای هر سفر حدود ۱۰۰۰ یورو یا ۱۰۰۰ دلار با قیمت بازار مبادله پرداخت می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه افزود: با این تصمیم چنانچه الان خانواده‌ای با سه الی چهار نفر جمعیت یا گروه‌هایی در همین تعداد بخواهند به کشورهای نزدیک سفر کنند، عملاً سفرشان رایگان تمام می‌شود؛ سوال من این است که در شرایطی که کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان ما بیش از ۹۰ روز الی ۱۰۰ روز است که در صف دریافت ارز هستند، این تصمیم بانک مرکزی که خلاف عدالت است و باعث شده که حجمی از صف را جلوی صرافی ‌ها داشته باشیم واقعا به چه معناست؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: اینکه در چنین شرایطی بیاییم آن هم برای قشر متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور ارز ارزان به افراد بدهیم، نه منشأ قانونی دارد و نه منشأ عقلی؛ بر همین اساس از رئیس مجلس می‌خواهم که به بانک مرکزی تذکر دهد تا جلوی این اقدامات گرفته شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از کمیسیون اقتصادی خواست تا با برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس بانک مرکزی در این زمینه و همچنین درباره  بحث اختصاص سود ۳۰ درصد به پروژه هایی که عملا ۳۶ درصد تمام می شود، پیگیری‌های لازم را  انجام دهد.

ذوالنوری: مردم مُهر ابطال بر تمام اراجیف، سناریوها و نقشه‌های دشمن زدند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خلق حماسه حضور ملت انقلابی و ارزشی ایران اسلامی در انتخابات را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از مردم عزیز و همیشه در صحنه نیز تشکر می‌کنم که در بزنگاه‌های مختلف مهر ابطال بر تمام اراجیف، سناریوها و نقشه های دشمن می‌زنند.

کوچکی‌نژاد: مردم با حضور در انتخابات خادمان خود را انتخاب کردند

جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات در تذکری گفت: مردم با حضور در انتخابات خادمان خود را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: مردمی که به هر دلیل در انتخابات حضور پیدا نکردند، قطعا به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند اما به عملکرد ما مسئولان معترضند و این باعث حضور پیدا نکردن تعدادی از مردم شده است. در این بین دشمنان عدم حضور را به نفع خودشان تفسیر می‌کنند.

میرتاج‌الدینی: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در دستور مجلس قرار گیرد

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دو موضوع مهم در کمیسیون‌ها بررسی شده که هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. یکی از آنها لایحه نظام جامع باشگاه‌داری است و بسیاری از ورزشکاران منتظر این لایحه هستند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر استفساریه‌ای است درباره اینکه زنبورداران تولیدکننده عسل تحت شمول تولیدات کشاورزی قرار می‌گیرند یا خیر؛ این موضوع هم باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

موضوع اختصاص ۳۰۰۰ امتیاز فوق‌العاده خاص کارمندان به مجمع تشخیص رفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی مجدد ایراداتی شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند.

شورای نگهبان به جزء ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ایراد گرفت؛ این جزء مربوط به اختصاص ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است.

برای تامین نظر شورای نگهبان مصوب شده بود که عبارت ۳۰۰۰ امتیاز به عبارت معادل امتیاز تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

در جریان بررسی این جزء نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد اصلاحی مخالفت کردند؛ این بند با اصرار مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

در مصوبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه که بر آن هم اصلاح شد به شرح زیر است: «به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۱۳۸۶ و معادل ریالی این امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۷۰ و سایر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قراردادهای آنها اعمال می گردد. این فوق العاده مشمول کسور بازنشستگی می باشد و صرفا در محاسبه پاداش پایان خدمت، ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی قابل محاسبه است. اعمال این امتیاز در خصوص کارمندانی که طی سال‌های گذشته از فوق العاده خاص بهره‌مند شده‌اند در سقف امتیاز موضوع این ماده بلامانع است.»

در حال تکمیل...

کد خبر: 1223139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سینا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      5 0
      پس تعطیلی ۲ روز اخر هفته که در دستور کار بود چی شد
    • خواهشن یکباربه حرف ملت گوش کنید وشنبه هاراتعطیل کن IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      خواهشن یکباربه حرف ملت گوش کنید وشنبه هاراتعطیل کنید
    • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      1 0
      سلام خبری از تعطیلی ۲ روز نشد