پژوهش‌های دانشگاه آزاد به قلب صنعت آهن ایران رسید

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان، پژوهش‌های دانشگاه آزاد را به قلب صنعت آهن ایران می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ به امضای دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و مهدی کوهی مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان رسید.

بیشتر بخوانید:

عصر جدید استعدادیابی در دانشگاه آزاد/ دانشجویان وارد عرصه فیلم‌سازی می‌شوند

فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد واحد نجف آباد در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره اهداف تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه تفاهم‌نامه دیگری است که سال ۱۳۹۷ بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن امضا شد.

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها تدوین نظام موضوعات برای شرکت ذوب آهن برای درج در سامانه پایش است. بررسی عملکرد طرفین در تفاهم‌نامه قبلی همکاری دانشگاه آزاد و ذوب آهن نشان می‌دهد که از سال ۹۷ تاکنون، ۱۶۳۷ نفر عناوین پایان‌نامه‌های خود را از طریق سامانه پایش برای شرکت ذوب آهن ارسال کرده‌اند. از این تعداد، موضوع پایان‌نامه ۲۰۹ نفر مرتبط با نیازهای شرکت ذوب آهن بوده است.

نعیمی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد تفاهم‌نامه قبلی دانشگاه آزاد و ذوب آهن این بود که پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کل کشور به سمت نیازهای صنعت جهتدهی شود. نخستین بار در کشور است که یک دانشگاه مانند دانشگاه آزاد اسلامی مسیر پایان‌نامه‌های خود را در جهت نیازهای یک صنعت با وسعت ذوب آهن حرکت می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نجف آباد تصریح کرد: اگر دانشجویی می‌توانست پایان‌نامه‌اش را در جهت صنعت حرکت دهد و مشکلی از مشکلات ذوب آهن را حل کند، می‌توانست در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تبدیل به هسته فناور شود. برگزاری دوره‌های آموزشی برای مهندسان شرکت ذوب آهن بخشی از تفاهم‌نامه است که در قالب همکاری‌های آموزشی اشاره شده است. تفاهم‌نامه قبلی هم به این نوع همکاری اشاره کرده بود؛ اما محقق نشد.

رصد اثربخشی پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت در همایش اردیبهشت ۱۴۰۳

وی درباره هدف‌گذاری این همایش اظهار کرد: قرار شد همایشی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با محوریت دانشگاه آزاد واحد نجف آباد برگزار شود. در این همایش قصد داریم میزان اثربخشی پایان‌نامه‌هایی که انجام شده را با حضور صنعتگران و محققان مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا رصد کنیم که پایان‌نامه‌های تعریف شده چند درصد اثربخشی داشته‌اند.

گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان تا سال ۱۴۰۵ معتبر خواهد بود. دانشگاه آزاد بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد می‌شود که در حوزه پژوهش، عناوین تحقیقاتی پیشنهادی یا توافق شده با شرکت را به عنوان موضوع طرح پژوهشی یا پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی را در اولویت قرار دهد. در حوزه آموزشی دانشگاه متعهد است که سازوکاری جهت اعطای تخفیف شهریه در هر نیمسال تحصیلی به دانشجویان کارشناسی و فراگیران مدارس سما و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شاغلین و خانواده‌های آن‌ها مطابق ضوابط دانشگاه برقرار شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه و در راستای همکاری با پارک علم و فناوری، طرفین متعهد هستند فعالیت‌های مشترکی در قالب مرکز نوآوری از جمله حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای تکنولوژی‌های نو در حوزه مورد نظر 2 مجموعه در قالب قراردادهای آتی انجام دهند. همچنین همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک با محوریت پیشبرد موضوع تفاهم‌نامه و فعالیت‌های نوآورانه و تامین متخصصان و مربیان مورد نیاز جهت هدایت و راهبری استارت‌آپ‌ها، تیم‌ها، شرکت‌ها، گروه‌های فناور و کارآفرین و استفاده از متخصصین دانشگاهی برای برگزاری آموزش‌های کاربردی در حوزه نوآوری‌های صنعت ساختمان در چارچوب همکاری‌های نوآورانه بر اساس قراردادها آتی به صورت مشترک از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =